Höjdpunkter från omdömen
Fantastiskt trevlig mountainbiketur för gammal som ung

Omdömet skrevs 25 juli 2020

Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 4 omdömen

Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Vi hade en fantastiskt trevlig dag med guiden Adam. Adam är en mycket serviceinriktad och hjälpsam kille! Adam tar hänsyn till alla i gruppen och anpassar turen efter dem som är med på den. Omgivningarna vi åkte i var helt magiska! Toalett finns på platsen man utgår från. Hjälm, ryggsäck och sadelskydd finns att låna.
Turen kan jag varmt rekommendera! Vi kommer tillbaka!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Tina720
Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Vi testade MTB som nybörjare på en ca 4 timmars guidad tur. Var en riktigt rolig upplevelse och Adam som guide var fantastiskt inspirerande och kunnig.

Kan starkt rekommendera denna aktivitet om man har vägarna förbi. Jag kommer absolut göra det igen om jag har vägarna förbi!

Som pricken över I:et fick vi möjligheten att äta lunch på Alunbruket trots att det egentligen var stängt vilket bara det var värt cykelturen!

Datum för upplevelsen: augusti 2018
1  Tack 717mattiasb
Omdömet skrevs 14 november 2017

Helt oerfarna ville vi testa på Mountainbike. Hittade till Foxrides hemsida och tyckte detta lät bra. Omgivningarna kring Brösarp och Verkaån visste vi var vackra så vi bokade in oss på en halvdagstur.

Lite nervösa och spända men förväntansfulla stod vi hos Adam en gråmulen och lite regnig dag och han förklarade allt vad vi behövde veta inför turen. Vi hade egna hjälmar med oss men det fanns även att låna. Vi lånade ryggsäckar till våra personliga saker och vattenflaska att ha på cykeln.

Efter att cyklarna var inställda så dom passade oss gav vi oss iväg. Inför varje ny utmaning som vi kom till(sandig nerförsbacke, stig med många rötter, brant uppförs/nedförsbacke etc) så stannade Adam och förklarade teknik och vad vi behövde tänka på. Vi kände oss helt trygga med Adam som guide och han anpassade turen så att vi gick lagom svåra utmaningar som passade oss nybörjare.

Det blev en paus vid vacka Hallamölla Kvarn och vattenfall och sen vidare till Kaffestugan Alunbruket där vi åt goda räkmackor och drack kaffe (ej inkluderat i priset).

Vi hade en fantastiskt kul dag med lagom svåra utmaningar som passade vår nivå. Det blev mycket skratt på turen och vi kommer mer än gärna tillbaka. Som nybörjare blev en halvdag alldeles lagom.

Datum för upplevelsen: augusti 2017
2  Tack Fearless48714