24 personer tittar på det här hotellet
Tripadvisor96 US$
Travelocity96 US$
travelup.com113 US$
Omdömet skrevs 13 april 2019

Har nu bott här för sjunde gången och det gör man naturligtvis bara om man trivs. Beläget mitt i ett naturreservat mellan Alcudia och Pollenca med fantastisk utsikt mot bergen och havet. Mycket lugnt om nätterna. Jag gillar just den här Golf Resort stilen med mindre byggnader istället för stora betongkomplex. Bra personal, god mat o service.
Från hotellets Spa har man en fantastisk utsikt mot alla håll. Jag lär komma tillbaka!

Rumstips: Utmärkt sporthotell
Datum för vistelsen: april 2019
  • Restyp: Reste ensam
Tack assepower
Clubpollentia, Junior Vasquez Director's assistant på PortBlue Club Pollentia Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2019

Dear guest,

Thank you again for visiting our hotel. Our objective at Club Pollentia is to make sure you have a pleasant stay and we appreciate you for taking the giving us feedback.

I would like to take this opportunity to make ourselves available to you, for any of your needs regarding the hotel.

Kind Regards.
Junior Vasquez
Director's assistant

Omdömet skrevs 5 april 2018

För ÅTTONDE gången på Club Pollentia. Nu märks det på riktigt att de nya ägarna vill lyfta ett bra hotell till att bli ruskigt bra.
Till förra säsongen byggde de över vintern hela det nya sim/SPA-huset i år hade de förbättrat med flera nya massörer och maten. Maten har de verkligen lyft ett steg till. Fräschare grönsaker, bättre stekning av köttet, paellan är nu riktigt bra inte bara bra. Frukosten är godare och bättre samt bättre organiserad. I år fanns det bubbel som man kunde ta till frukost eller kvällen, alla dagar inte bara vissa dagar. Detta var ett stort plus med tanke på att vår grupp kommer och går på olika dagar.
Men för att recensera själva hotellet så är det riktigt ruskigt bra för de pengarna stort utbud av sport, nära till världens bästa cykelvägar, vacker utsikt, trevlig personal.
Det finns mer än en anledning till att vi lär komma tillbaka gång nummer nio och tio.

Datum för vistelsen: april 2018
Tack mbjorkhem
Omdömet skrevs 12 oktober 2017

Rent och snyggt hotellrum med utmärkt badrum. 2 pooler (något kalla i början på oktober), ett par barer med trevlig personal, god frukost, men att äta lunch eller middag på hotellet kan jag inte rekommendera. Tråkig mat helt enkelt, men det brukar det oftast vara på hotellen.Vi åt en lunch första dagen o tog därefter taxi på kvällarna in till Alcudia (7-8 Euro enkel resa).

Ligger helt perfekt om man vill ute o cykla eller gillar löpträning.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack Bluetrack
mARÍA A, Marketing Manager på PortBlue Club Pollentia Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 17 oktober 2017

Dear Bluetrack

First of all thank you for taking the time to comment on your experience. We were very happy to hear that there were many things to please him during his stay.

In the same way, we take note of the issues that can be improved because they contribute to our daily effort to offer a better service.

We hope to see you again very soon again by Portblue Club Pollentia Resort

best regards

Omdömet skrevs 6 augusti 2017

Bokade hotellet via hotels.com och blev anvisade en lägenhet i komplexets ytterområde dit vi blev skjutsade med golfbil. Lägenheten var sliten och luktade kraftigt av mögel. Vi bad om att få byta rum vilket vi fick, nästa rum var utvädrat och låg i den bakre raden från havet sett. Efter att ha tillbringat eftermiddagen vid den överfulla poolen upptäckte vi när vi kom tillbaka till vårt stängda rum att det luktade kraftigt av avlopp. Då var vi för trötta för att orka bråka om att byta rum igen och då vi vid det första bytet upplysts om att hotellet var fullbokat, valde vi att stanna kvar och istället låta fönstret i badrummet stå öppet för att på så sätt vädra ut den värsta lukten. Stället var generellt slitet, frukost- och lunchmaten tillagad utan större engagemang eller kärlek. Hotellet marknadsför sig som fyrstjärnigt men är max ett tvåstjärnigt utifrån de rum vi fick.
Men ett extra plus för det fantastiska spa området - nybyggt, fräscht och med trevlig personal.

Datum för vistelsen: juli 2017
3  Tack KalleKulaStockholm
Omdömet skrevs 18 april 2017

PortBlue Club Pollentia Resort ligger helt optimalt för DEN bästa cyklingen på ön med världens bästa cykling. Med två cykeluthyrare på hotelle, flera massörer, 4 simbassänger, bra och god mat, trevlig och hjälpsam personal, bra och rymliga rum kan det inte bli mycket bättre och speciellt inte med det låga pris som de tar.
Detta var 6:e eller 7:e gången som jag och kompisarna var där och ännu har vi inte blivit missnöjda.
Visst det finns några saker, svagt Wifi, aircondition kunde vara bättre, avsaknad av ala Carte. Men detta är som sagt ett sporthotell med Mallorcas bästa läge, tar emot 1200 gäster utan att det känns som en fabrik.
Det finns alltid lediga solstolar, bgara en sådan sak. Men det kanske beror på att alla cyklar eller sover..
Vi kommer som sagt att komma tillbaka igen.

Rumstips: Villa Magna, Villa Maxima eller Villa Rosa välj bottenplan med kvällssol.
Datum för vistelsen: april 2017
2  Tack mbjorkhem