Omdömet skrevs 1 april 2018

En snygg, stilren och fräsch resort. Ligger beläget vid en lång strand med förvånande få besökare. Fin pool och en härlig gräsremsa där man kan avnjuta dagen i skuggan av träden om man så vill. Mycket bra frukost urval och servicen är suverän med trevlig personal. Rent och fräscht på rummet. Tycker den också är prisvärd då vi ibland betalat mer för ställen som varit klart sämre än Renaissance. Hit vill både jag och min fru komma tillbaka till.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack Thomas15482
Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Ett underbart hotell. Vackert, rent och med toppenservice. Lugnt, både runt pool och på stranden. Ligger lite avsides. Vilket jag uppskattar. Bra restauranger. Inte minst frukosten imponerar (en av de bästa jag testat). Men drinkarna i baren (vid poolen) borde jobbas vidare på. Allt som allt: fem av fem.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack David L
Omdömet skrevs 18 februari 2018 från mobil enhet

Vi spenderade 2v i slutet av Januari på plats på detta hotell. Finns inget att klaga på hotell/hotellområde/service va precis vad vi förväntade oss.

+ Ligger avsides vilket gör att det är ett lugnare område. Ingen trängsel vid varken pool eller strand. Roligt med de höga vågorna på stranden dock behöver man va vaksam då det kommer ordentliga vågor som sköljer upp folk på stranden. Personal/Service/Hotellområde

- Hotellet mfl andra som ligger brevid ligger i ett naturreservat. Dvs att någon annan bebyggelse saknas. Inga strandrestauranger vilket alltid är mysigt och ger turisten lite/mycket mer för pengarna.
Det ligger 3-4st (ca200m) matställen utanför hotellet om man går tillbaka efter stranden förbi hotellet som ligger brevid. Billigare än på hotellet men alla tillhåll utåt vet att turisterna vill ha bekvämligheten och höjer alla sina priser. Ligger på dubbla priserna så rekommenderar att man gör dagsutflykter en del.
Turtle Village är ett riktigt turistjippo. Kostar mer än det smakar.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack Andreasindola
Omdömet skrevs 13 februari 2018 från mobil enhet

Vårt absoluta favorithotell i Phuket. Servicen den bästa, frukosten som har allt du kan tänka dig. Personalen på topp och ett extra plus till ”R” som servade oss perfekt och alltid med ett härligt leende.
Kan varmt rekommendera detta hotell som ligger långt från Patong.
Det är lugnt och skönt och ingen kommers alls. Vi längtar redan tillbaka.

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Anette S
Omdömet skrevs 5 januari 2018

Var där som par och sökte ett hotell för avkoppling över jul och nyår. Vi stannade i två veckor och kände inget behov av att lämna resorten.
Mycket fina och fräscha rum med allt man kan behöva. Rymligt med stor soffa och soffbord och stort badrum. Mycket bra städning och personal som kommer och ser till att det är välstädat, att vi hade vatten och full minibar samt kom och serverade kakor/bakverk varje dag. Bra läge på hotellet vid en lugn strand. Poolpersonalen har full koll på vilka som ligger vid poolen, tillåter inte bokning av stolar vilket gör att det inte är några problem att få en stol när som helst på dagen. De går även och serverar vatten under dagen vilket är mycket uppskattat en varm dag.
Otroligt serviceminded personal över lag. Man får lätt en personlig kontakt med dem under en så lång vistelse som vi hade. Även en mycket engagerad hotellchef som både ser till att allt fungerar och kommer och pratar med gsterna och ser till att vi har det bra.
Gymmet är helt ok och det är gratis träningspass flera gånger om dagen. Duktiga instruktörer i både thaiboxning, circuit training och yoga.
Enda minus som vi som reste utan barn upplevde var att det var otroligt mycket barnfamiljer med allt vad det betyder runt poolen. Finns en parnpool men få barnfamiljer som är där. Det finns dock planer för att lösa detta framöver vad vi förstod och enligt uppgift var vi där när det var som mest familjer på året.
Kan verkligen varmt rekommendera det här hotellet! Har haft en skeptisk inställning till Thailand efter tidigare semester men är helt omvänd nu.

Rumstips: Vi var oroliga för mygg men det var verkligen inga problem. Nära flyget men vi stördes inte alls av detta, skönt med kort transfer.
Datum för vistelsen: december 2017
1  Tack Cecilia F