Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Ett underbart hotell. Vackert, rent och med toppenservice. Lugnt, både runt pool och på stranden. Ligger lite avsides. Vilket jag uppskattar. Bra restauranger. Inte minst frukosten imponerar (en av de bästa jag testat). Men drinkarna i baren (vid poolen) borde jobbas vidare på. Allt som allt: fem av fem.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack David L
Omdömet skrevs 18 februari 2018 från mobil enhet

Vi spenderade 2v i slutet av Januari på plats på detta hotell. Finns inget att klaga på hotell/hotellområde/service va precis vad vi förväntade oss.

+ Ligger avsides vilket gör att det är ett lugnare område. Ingen trängsel vid varken pool eller strand. Roligt med de höga vågorna på stranden dock behöver man va vaksam då det kommer ordentliga vågor som sköljer upp folk på stranden. Personal/Service/Hotellområde

- Hotellet mfl andra som ligger brevid ligger i ett naturreservat. Dvs att någon annan bebyggelse saknas. Inga strandrestauranger vilket alltid är mysigt och ger turisten lite/mycket mer för pengarna.
Det ligger 3-4st (ca200m) matställen utanför hotellet om man går tillbaka efter stranden förbi hotellet som ligger brevid. Billigare än på hotellet men alla tillhåll utåt vet att turisterna vill ha bekvämligheten och höjer alla sina priser. Ligger på dubbla priserna så rekommenderar att man gör dagsutflykter en del.
Turtle Village är ett riktigt turistjippo. Kostar mer än det smakar.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Andreasindola
Omdömet skrevs 13 februari 2018 från mobil enhet

Vårt absoluta favorithotell i Phuket. Servicen den bästa, frukosten som har allt du kan tänka dig. Personalen på topp och ett extra plus till ”R” som servade oss perfekt och alltid med ett härligt leende.
Kan varmt rekommendera detta hotell som ligger långt från Patong.
Det är lugnt och skönt och ingen kommers alls. Vi längtar redan tillbaka.

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Anette S
Omdömet skrevs 5 januari 2018

Var där som par och sökte ett hotell för avkoppling över jul och nyår. Vi stannade i två veckor och kände inget behov av att lämna resorten.
Mycket fina och fräscha rum med allt man kan behöva. Rymligt med stor soffa och soffbord och stort badrum. Mycket bra städning och personal som kommer och ser till att det är välstädat, att vi hade vatten och full minibar samt kom och serverade kakor/bakverk varje dag. Bra läge på hotellet vid en lugn strand. Poolpersonalen har full koll på vilka som ligger vid poolen, tillåter inte bokning av stolar vilket gör att det inte är några problem att få en stol när som helst på dagen. De går även och serverar vatten under dagen vilket är mycket uppskattat en varm dag.
Otroligt serviceminded personal över lag. Man får lätt en personlig kontakt med dem under en så lång vistelse som vi hade. Även en mycket engagerad hotellchef som både ser till att allt fungerar och kommer och pratar med gsterna och ser till att vi har det bra.
Gymmet är helt ok och det är gratis träningspass flera gånger om dagen. Duktiga instruktörer i både thaiboxning, circuit training och yoga.
Enda minus som vi som reste utan barn upplevde var att det var otroligt mycket barnfamiljer med allt vad det betyder runt poolen. Finns en parnpool men få barnfamiljer som är där. Det finns dock planer för att lösa detta framöver vad vi förstod och enligt uppgift var vi där när det var som mest familjer på året.
Kan verkligen varmt rekommendera det här hotellet! Har haft en skeptisk inställning till Thailand efter tidigare semester men är helt omvänd nu.

Tips för att välja rum: Vi var oroliga för mygg men det var verkligen inga problem. Nära flyget men vi stördes inte alls av detta, skönt med kort transfer.
  • Bodde här: december 2017, reste som ett par
1  Tack Cecilia F
Omdömet skrevs 25 december 2017

Om vi börjar med det bästa så är det hotellets service, frukosten, sovkvalitén, caféet och den långa stranden. Läget är super om bara ska ta det lugnt. Hotellet ligger ca 20 minuter från flygplatsen - nej man störs inte av flygen. Hotellets frukost har nog allt man kan önska sig och då har jag bott på många fina hotell. Sängen är skön med härligt tunt duntäcke. Tyst AC. Kuddarna är många samt mycket komfortabla (det här brukar inte många hotell vara bra på). Stranden är lång med lite folk. Är inte lika promenadvänlig som de långa stränderna på Khao Lak eller Koh Kho Khao. Rummet är bra men balkongen är liten. Caféet på hotellet har super gott kaffe. Servicen på hotellet är topp och det erbjuds gratis vatten överallt på hotellet. Thai restuaragen, Takieng på hotellet har super god thai mat. Visst priserna är höga på hotellet, men då är det också bra kvalité. Det finns mycket bra och billiga lokala restuaranger mellan hotellet och Turtle Village. Hotellet har gratis buss till och från Turtle Village, bussen stannar på vägen om man ber om detta. Vi åker gärna tillbaka!

Bodde här: december 2017
1  Tack Ennaberg