“Alltid en upplevelse”
Omdöme om Hotell Mossbylund

Hotell Mossbylund
Rankad som nr 1 av 1 Restauranger i Mossby
Kök: Svenskt
Beskrivning: VÄLKOMMEN HEM TILL MOSSBYLUND Ett stenkast från havet på Skånes vackra Sydkust hittar du Hotell Mossbylund. Hos oss står det familjära, det lokala och det gemytliga i fokus – oavsett om ni vill koppla av i vårt sköna spa, koppla på med träning eller koppla upp i våra moderna konferenssalar. Med bara 40 minuter till Malmö och Lund och 15 minuter till Ystad är vi nära, men ändå långt från vardagen.
Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

Tre rätters meny med tre olika alternativ. Maten har varit magisk de andra gångerna vi varit där och var bra även denna gång. Härligt avslappnad stämning och fantastisk miljö, då fint att sitta där och se solnedgången. Supertrevlig personal.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack Strunt68

Omdömet skrevs 22 maj 2021

Vi åt fyra rätters kvällsmeny. De två första rätterna var okej men min huvudrätt bestod av två vita sparrisar och fyra medelstora tomater i lite sås. Inget protein och inga kolhydrater. Det verkade som att kökets inställning till vegansk mat var att ta bort det som inte var veganskt i ordinarie rätt utan att tillföra något avseende näring, smak eller kreativitet. Jag var hungrig när vi satte oss till bords och jag var fortfarande hungrig när vi lämnade bordet. Undermåligt, okunnigt och inte värt priset.

Datum för besöket: maj 2021
Tack AnnaP7836
Omdömet skrevs 20 februari 2021 från mobil enhet

Super duger mysigt ställe och fräscht spa.
Jättebra behandlingar.
Allt är rent och fint och personalen är de bästa, vänliga, hjälpsamma och alltid ett leende.
Fantastisk mat i Spa delen (önskar man åt där på kvällen)

Det som drar ner är maten på kvällen.
En ren besvikelse. Huvudrätt är det lökcreme, en liten del av en portobello som var rök vilket fick vinet att smaka som en Laphroaig 18år och pyttelie kött. Inte mättande för fem öre.
Efterrätt med svartabönor, färskost, svartvinbärs sorbet och rödbetor. Njää.
För mig är de märkligt att man gör så pass annorlunda meny när man inte kan välja annat att äta.
Man bestämmer detta på förhand innan man kommer hit och då kunde man ju fått välja på en vanlig ala carte meny så hade köket ändå det enkelt att fixa det i förväg.

För mig är det väldigt kreativa kokar med hög standard men i fel typ av restaurang.

Kommer absolut hit igen men inte för matens skull och kommer nog inte äta i restaurangen utan i spaet.

2  Tack christofferKL85
Omdömet skrevs 13 februari 2021 från mobil enhet

Var för fjärde gången och åt lunch på mysiga Hotell Mossbylund. Trevlig miljö. Summan av alla mina besök är att det är seg service, känns som om personalen försvinner. Det tar tid att få beställa, tid innan maten kommer och sedan får man själv leta upp någon för att betala. Åt idag musslorna, god smak men en alldeles för liten portion särskilt när många var trasiga. En märklig sak var också att flera var iskalla. Men ingen frågade vad vi tyckte.... tre i betyg är för maten vid de tidigare besöken och för miljön.

1  Tack KentBandersson
Omdömet skrevs 13 februari 2021 från mobil enhet

Vi åt lamm till lunch. Den var vällagad och det gick att skära igenom den fint och mjukt. Trevligt ställe med fin utsikt.

1  Tack Jacksonsweden

Resenärer som tittade på Hotell Mossbylund tittade också på

Besökt Hotell Mossbylund? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.