Omdömet skrevs 29 juli 2017

Riktigt bra hotell. Inte särskilt trångt, lugnt och skönt. Känns tryggt. Gott om plats i poolerna, lätt att hitta solstolar runt poolen. Inget oväsen på kvällarna, och området är väldigt lugnt tack vare nationalparken som ligger precis bakom hotellområdet. Fantastisk strand med direkttillgång från hotellet - och hotellet har en egen privat strandremsa som inte är särskilt full med folk. Rent och välskött. Det är värt att betala lite mer för det här hotellet jämfört med den rätt sunkiga grannen Alcudia Pins som ser mycket trängre och sämre ut.

Rummen är bra, med ett litet kök om man vill laga egen mat ibland. 40 kvadratmeter fungerar bra för två vuxna + två barn i en fullstor bäddsoffa. Vissa rum har egen trädgård med pool, några få havsutsikt. Men de vanliga rummen fungerar bra de också.

Restaurangen är helt OK, även om variationen i längden (säg om du stannar mer än en vecka) kanske inte blir den bästa. De är sådär bra på allergier, mest på grund av kommunkationssvårigheter på engelska (kockarna verkar bara prata spanska). Vi har många allergier, och vi fick alltid fram mat vi kunde äta. Dock blev det kanske lite tråkigt ibland.

Gästerna verkar främst komma från Tyskland (och tysktalande delen av Schweiz), så räkna inte med att barn hittar kompisar som pratar svenska (eller ens engelska för de runt 10-14 år). Aktiviteter för barn och vuxna leds mest på tyska och engelska, men de hade några anställda som pratade svenska när vi var där.

Hotellet har ingen egen parkering, men det gick alltid att hitta en gratis parkeringsplats i närområdet. Parkering verkar vara gratis i hela Alcudia-området vad vi kunde se.

Bodde här: juli 2017
Tack Jakob E
Garden H, Guest Relations Manager på Playa Garden Selection Hotel & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2017

Dear Jakob,

Our apologies for not replying to you in Swedish, but using English. We do this as we are not fluent in your native tongue and because English is considered the international language of communication and makes it easier for us to communicate.

Thank you so much for your positive and detailed review. We are indeed very pleased to hear you had such an enjoyable stay with us at our Playa Garden Selection Hotel & Spa and that we have more than met your expectations; your overall opinion of us as a "Utmärkt hotel" has made our day! Thank you for sharing your great review with others on Tripadvisor.

It is such a pleasure to read all the things you loved about your stay with us -our comfortable rooms and beds, our facilities, the delicious food, and all the services we have to provide an unforgettable stay to our guests.

We hope you had a safe and pleasant journey back home and look forward to having the pleasure of welcoming you back to the hotel again on another long and well deserved break.

Warm regards,
All your team at Playa Garden Selection Hotel & Spa

Omdömet skrevs 13 juni 2017

Detta är ett mycket bra hotell med strandnära läge. Trevlig personal och mysig miljö.
Trevligt mottagande vid incheckningen, då vi bjöds ett glas kall champagne.
Vi bodde 1 vecka i början av Juni och kommer gärna tillbaka. Frukosten var vi inte nöjda med, då den verkade anpassad för alla tyska gäster.

Tips för att välja rum: Välj ett rum / lägenhet med poolutsikt.
  • Bodde här: juni 2017, reste som ett par
2  Tack kidandersson
Garden H, Director de Relaciones con Clientes på Playa Garden Selection Hotel & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 16 juni 2017

Dear guest,

Thank you so much for your positive review. We are indeed very pleased to hear you had such an enjoyable stay with us at our Playa Garden Selection Hotel & Spa and that we have more than met your expectations. Thank you for sharing your great review with others on Tripadvisor.

Like you mentioned in your comment, it is true that one of our hotel’s outstanding qualities is its perfect location. Everything you need for an entirely stress free, relaxing vacation is just a few steps away: the beach, the ocean, superb restaurants, coffee shops, and little stores. We are very happy to know you enjoyed the area of Platja de Muro and delighted to know that you will definitely be coming back to stay with us again in the future.

Warm regards,
All your team at Playa Garden Selection Hotel & Spa

Omdömet skrevs 26 oktober 2016

Härligt hotell nära stranden, ca 20 m. Rent och fint, med miljötänk! Spa med hammam och träningsmöjligheter. Bra planerade lägenheter, fattas dock stekpanna och vattenkokare! Stor härlig pool med djup ner till 1,80 m samt en separat barnpool med rutchbanor.

Tips för att välja rum: Vi bodde i d-huset, utsikt mot havet! Lugnt och tyst.
  • Bodde här: oktober 2016, reste med vänner
Tack Anki B
Garden H, Director de Relaciones Públicas på Playa Garden Selection Hotel & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 27 oktober 2016

Kära Anki,

Tack så mycket för din rekommendation!
Vi hoppas ni återkommer snart igjen :-)

Vänliga hälsnigar,
Playa Garden.

Omdömet skrevs 17 oktober 2016

Hotellet har många tyska gäster vilket visar sig på flera sätt. Ett exempel är aktiviteter, shower och information i barnklubben som sker på tyska. Små barn som är beroende av föräldrarna är inga problem att ha med sig. Men har man äldre barn som vill vara med i aktiviteter och leka med andra barn så bör de kunna tala tyska.

Hotellet ligger utanför större turistområden vilket lämpar sig bra om man vill ha det lugnt och vill spendera tiden på hotellet. Vill man röra på sig så är hyrbil bästa alternativet. Vägen in till Alcudia kan vara väl trafikerad och många som trängs på bussarna.

Variationen i restaurangen är inte så stor. Maten är god men man blir snabbt uttråkad.

Väldigt tunna väggar i rummen och dörren till rummen isolerar inte ljud utifrån.

Vi åkte utanför säsong och hade inte problem med solstolar eller trängsel. Personalen är mycket trevlig, särskilt de i restaurangen. Vi hade ingen dålig upplevelse, heller ingen fantastisk. Vi kommer inte välja hotellet igen men kan rekommendera det till andra.

Bodde här: oktober 2016, reste med familjen
Tack Andreas L
Garden H, Director de Recepción på Playa Garden Selection Hotel & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 20 oktober 2016

Käre Andreas,

Tack så mycket för din rekommendation och kommentare.
Vi är glada för att ni hadde en bra semester här och hoppas att se er på ett av voran hotel i fremtiden.

Vänlig hälsning,
Team Playa Garden.

Omdömet skrevs 26 augusti 2016

Vi bodde en vecka i juli på detta mysiga hotell. Hotellet håller en hög standard, vilket märks särskilt på hotellens huvudrestaurang som höll väldigt hög klass för att vara en bufférestaurang. Restaurangen har vita dukar och bordsservering av drycker. I all inclusive ingår också riktigt gott vin på flaska. Rekommenderas!

Den ena poolen är djup vilket innebär att alla barn badar i den andra poolen. Det är också en del lekar i den poolen vilket gör att det blir ganska trångt där.

Stranden är fantastisk. Men man ska veta att Playa de Muro-stranden ligger mycket mer oskyddat än den del av Alcudiabukten som ligger närmare Alcudia. Det innebär att det blåser mycket mer här och vågorna och underströmmarna kan blir riktigt kraftiga. Några dagar var det badförbud på delar av stranden.

De flesta gästerna är tyskar, vilket märks i utbudet av aktiviteter (allt är på tyska) samt på att alla går upp tidigt på morgonen och bokar upp sina solstolar.

• Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack Emelie A
Garden H, Director de Recepción på Playa Garden Selection Hotel & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 27 augusti 2016

Käre Emelie,

Tack så mycket för din rekommendation av hotellet här på Tripadvisor!
Vi är väldigt glada att ni hadde en bra semester hos oss och vi hoppas ni återkommar snart!

Vänliga hälsninger från personalen,
Playa Garden Selection.