Omdömet skrevs 21 juli 2017 från mobil enhet

Mycket fint hotell med mycket trevlig personal. Perfekt läge vid stranden. Ca 20 minuters promenad via stranden till hamnan i Alcudia stad. Jättebra resturanger vid gatan ovanför o ett shoppingområde på samma gata med turistgrejer. Vi gillade läget till 100%. Lätt att röra sej. Frukosten vad sagolik med allt, de gjorde omelett och pannkaka till de som ville sa allt var färskt. Det blir en resa dit igen till samma hotell.

Bodde här: maj 2017, reste som ett par
Tack 528bj_rnj
Omdömet skrevs 24 juni 2017

Det här hotellet kan man tydligt se att det är av en äldre modell. Entrén har fina marmor/stengolv och andra ytskikt som man tydligt ser är rena och välhållna osv men känslan är att det är daterat. Rottingmöbler med terracottafärgade dynor osv. Fint skick, men inte min smak.

Matsalen är enorm, men tänk på att du inte har någon möjlighet alls att äta din middag utomhus. När det är varmt och skönt utomhus föredrar jag absolut att ha möjligheten att själv välja om jag vill äta inomhus eller utomhus.

När vi kom till matsalen första dagen tilldelades vi ett bord av en hovmästare, som tydligt förklarade för oss att där skulle vi "sit every day". Mycket riktigt, varje frukost och middag stod vårt namn på en reserverad-skylt på bordet. Så var det för alla gäster, så våra bordsgrannar var i stort sett desamma hela veckan. Jobbigt om du hamnar bredvid ett bord med småbarn och föredrar något tystare. De ser det förmodligen som en service att ge dig samma bord dagligen, men jag är van att få välja plats själv på andra liknande hotell.

Dekoren i matsalen är förfärlig. Eller man måste nästan le, eftersom det är en sån tydlig kvarleva från förr. Ljusblått golv, ljusblå rottingmöbler, ljusblå dukning etc. Pelare med spegelglas överallt. Ett mörkare, lugnare golv skulle genast uppdatera looken i matsalen.

Maten var ok. Det fanns alltid en god paella, de stekte alltid färsk fisk, kött, korv etc. Många maträtter verkar dock påhittade, typ "ris med gröna ärtor", "ris med svamp", "ris med kikärtor"...men som alla hotellrestauranger hade de temakvällar. Dryck ingår inte utan beställs vid bordet och du sätter upp notan på rumsnumret. Detta betalas sedan då du checkar ut. Efterrätterna var som de brukar på bufférestauranger, fantastiska till utseendet men relativt smaklösa. Det fanns dock massor av god frukt!
Jag är osäker på om jag verkligen skulle rekommendera halvpension, som vi hade. Frukost är nästan tillräckligt. Middag kan du äta på restauranger vid dollargatan, i hamnen eller bara den större gatan som går bakom hotellområdet.

Rummen är rena och städas fint. OBS, de diskar inte! Det hade vi missat.
Sängarna är stenhårda. TV'n har 3 engelska kanaler, resten är dubbad spanska eller tyska.

Överlag på hotellet var det i första hand tyska gäster. Jag hörde svenska röster ibland men så pass sällan att jag hajade till, liksom.

Gällande solstolar etc så fanns det MASSOR! Vi gick upp för frukost kl 8 och tog då med oss handdukarna till poolområdet. Ända fram till kl 10-11 finns det utan problem platser att ta, även om de mest populära såklart blev upptagna först. Vi tog alltid plats på hotellets gräsmatta mot stranden, det rekommenderas varmt! Hotellområdet har träd vilket gör att man kan få både sol och skugga under dagen på platsen du väljer, vilket är skönt.

Läget mot stranden är utan tvekan det absolut bästa med hotellet. Fantastisk strand bara några steg från gräsmattan. Långgrunt och alldeles ljuvligt. Eftersom hotellets läge är så nära så får du samma upplevelse som de stackarna som tvingas hyra strandsängar dagligen, med skillnaden att det är gratis för dig. På stranden går försäljare och säljer mango, meloner och ananas. Det kryllar också av kvinnor som erbjuder massage (prövade inte men det såg fantastiskt ut) samt män som säljer fejkmärken av klockor och väskor. Allt detta kan du iaktta på bekvämt avstånd från hotellområdet, då de inte får gå upp dit och sälja.

Tips: Ta bussen till hamnen eller dollargatan. Det kostar bara 1,55 euro per person.

Tips för att välja rum: Bodde i annexet längre bak på området. Stördes inte av trafiken. Skulle hellre bott i hotellet eller annexet parallellt med hotellet.
  • Bodde här: juni 2017, reste med vänner
Tack DavidHallgren
Omdömet skrevs 8 december 2016

Detta hotell ligger precis intill stranden. Stort hotell med lägenheter som ligger i annex intill huvudbyggnaden. Annexet längst bort har inte så jättetrevlig utsikt, finns gräsmatta där om man vill sola men annars är ju stranden bara 1 minut bort. Så inga problem ändå. Stor och fin lägenhet och ett litet pentry som fungerade utan problem. Tänk på att man får köpa diskmedel själv.
Frukosten på hotellet hade stort utbud, det är en stor och trevlig miljö. Likaså lunchen vid poolen på dagarna.
Däremot hoppas jag dem snart inför att man inte får paxa solstolar. Trots att jag och min vän var ute tidigt på morgonen var alla solstolar upptagna av handdukar så vi fick istället ta solstolar på stranden, vilket kostar pengar varje dag.
För den som inte har ont av att gå så tar det ca 50 min att gå efter stranden ända in till hamnen i Alcudia.

Tips för att välja rum: Ju närmre stranden, desto mindre ljud från trafiken på morgonen.
  • Bodde här: augusti 2016, reste med vänner
Tack 89jomi
Omdömet skrevs 31 juli 2016

Vissa i personalen griniga när man ställde en fråga i receptionen likadant i poolbaren ingen servicekänsla där, alla ur personalen pratade tyska med oss, var säkert 80% tyskar på hotellet. Vi bodde i en lägenhet med ingen bra utsikt sovrummet mot en trafikerad väg så det gick ej att sova med öppet fönster, Sängarna var ej sköna att sova i dom var stenhårda. Vi hade halvpension frukost och middag, frukosten var bra middagen vissa kvällar bra men vissa kvällar ej bra, då vart det Alcudia stad på middag. Att få plats vid poolen var mer eller mindre omöjligt om man ej var nere innan 06,30, enligt hotellet får man ej paxa stolar men det gjordes ändå och hotellets personal gjorde inget åt saken på stranden kostade 2 solsängar och ett parasoll 12 euro om dagen, blir lite pengar om man är där i två veckor.
Vi kommer ej att återkomma till detta hotell något mer fast det ligger så bra vid stranden, finns många smultronställen att åka till på Mallorca
Stefan Eklund

Tips för att välja rum: Huvudbyggnaden har dom bästa utsikterna ej lägenheter rum 900 till 917
  • Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack stefaneklund2016
GrupotelPrincipes, Subdirectora på Grupotel Los Principes & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 1 augusti 2016

Dear Stefan,

We would like to thank you for spending the most valuable time of the year at Grupotel Los Principes & Spa and for making the effort to write a review on Tripadvisor.

It is a shame that you don't seem to have enjoyed your stay with us. July is one of the busiest months as most travelers look for the good weather guarantee. Spanish beaches are public, therefore the sunbeds are managed by the local government. The swedish touroperator Fritidsresor only has apartments with garden view under contract, that is why we cannot give you an apartment by the beach.

We sure that you took home good memories anyway.

Warmest regards,

K. Brüser
Assistant Manager

Omdömet skrevs 26 juni 2016

Hotellets personal är tillmötesgående och mycket vänliga. Maten i restaurangen är i toppklass. Det fanns att välja på hur mycket som helst även vegetarisk mat. Fisk eller kött stektes dagligen. Poolen hölls ren och fin.
Lägenheterna där jag bodde låg i ett annex som hade trappor upp till andra våningen. Inte för handikappade. Städning och byte av sängkläder skedde nästan dagligen.

• Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack Zezam
GrupotelPrincipes, Subdirectora på Grupotel Los Principes & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 27 juni 2016

Dear Zezam,

thank you for spending your holiday at Grupotel Los Principes & Spa and for taking the time to write your opinion on Tripadvisor.

We are pleased to hear that you enjoyed our buffets and that our staff took good care of you.

Hoping to see you back soon.

Warmest regards,

K. Brüser