Omdömet skrevs 10 februari 2013 från mobil enhet

Mycket trappor och nivåskillnader. Helt ok rum med havsutsikt. Standard likt de flesta andra charterhotell i området. Inget att klaga på alls. Nära till strand och till restauranger. Lugnt område på kvällarna.

• Bodde här: februari 2013
Tack SESwede
Omdömet skrevs 27 december 2012

Ett bra hotell i slutet av Karon beach i början av Kata. Stranden ligger på andra sidan gatan, c:a 100 meter bort. Ett flertal strandrestauranger ligger nära för lunch och middag. Bra service på hotellet och särskilt frukostbuffèn rekommenderas varmt. Poolbaren är det enda som vi inte var nöjda med då utbudet och servicen kunde vara mycket bättre.

Bodde här: december 2012, reste som ett par
1  Tack Snowmannen
Omdömet skrevs 25 juni 2012

Vi bodde tre personer i ett rum, det var inte stort, 1 dubbelsäng i mitten av rummet och en enkelsäng bredvid. Det fanns inga garderober utan bara några enstaka galgar på en stång vid ingången. Handfatet var ute i rummet, inte i badrummet....Liten balkong där vi precis fick plats. MEN frukostbuffén var grym!!!! Den får 5 stjärnor alla gånger!! Och egentligen är man ju inte i Thailand för att hänga på rummet så hotellet får överlag ändå 3 stjärnor av mig :)

• Bodde här: februari 2012, reste med familjen
Tack SanUll
Omdömet skrevs 8 januari 2012

Vi blev varmt välkomnade med välkomstdrink på det här fina hotellet, personalen är väldigt trevlig. Vi blev uppgraderade vid ankomst till ett rum med havsutsikt på våning fem.
Rummet var jättefint och jag blev förälskad i det fina stengolvet. Handfatet är placerat i den rymliga "hallen", genialt när man är två som delar ett rum! Badrummet kändes fräscht. Vår städerska städade väldigt bra och var noggrann. Rummet lite udda målat i pistagegrönt och falurött men konstigt nog passar det riktigt bra. De enda nackdelarna som knappt förtjänar att nämnas är att balkongen var i minsta laget och sängen var lite hård. Jag kände mig riktigt hemma i det här rummet och hade gärna bott här under en längre vistelse.
Restaurangen är bra men dyr med thailändska mått. Frukostbuffén är helt ok, en mix av kontinental/amerikansk/thailändsk.
Poolområdet är fint, bekväma solsängar. Det finns en bar vid poolen. Större delen av poolen är bara en meter djup så den lämpar sig inte för motionssimning.
Hotellet ligger i södra Karon, men det är närmare till butiker och restauranger i Kata som börjar strax nedanför hotellet. Åt andra hållet är det ganska långa avstånd. Stranden i Karon är jättefin och enorm men också full av folk under högsäsong.
Vi hade bra gratis internetuppkoppling på rummet, annars finns datorer att låna i receptionen mot avgift.
Hotellet lämpar sig inte för rörelsehindrade då det är en hel del trappor och hissar saknas.

Tips för att välja rum: Hissar saknas, så välj rum långt ned om du har svårt att gå. Dock finns det en del trappor både till receptionen och till poolområdet.
  • Bodde här: december 2011, reste som ett par
2  Tack Linda550
Omdömet skrevs 26 december 2011

God service. Rymligt rum med altan. Kaffekokare, fritt dricksvatten och handdukar till stranden. Bra frukost. Wifi fungerade bra i lobbyn men inte på rummet. Paraply att låna om det kommer ett ösregn.
Bra läge en liten bit från stranden.
Lugn del av Karon beach (nära Kata centrum)
Hårda sängar en nackdel.

Tips för att välja rum: Vi hade bungalow mot fotbollsstadium. Lugnt och avskilt. Skön altan.
  • Bodde här: december 2011, reste som ett par
1  Tack folo18939