Omdömet skrevs 5 februari 2018

Detta är ett riktigt bra hotell.
Standard, service, mat och faciliteter håller hög klass.

Frukostbuffén är en av bästa vi haft på alla våra resor. Gott om plats och fräscht. Vi intog alla frukostar utomhus då det inomhus lätt blir lite högljutt och stökigt med barn i olika åldrar. Med thailändsk hövlighet finns skyltar på ryska och kinesiska som talar om att man inte skall tala högt i mobiltelefon och inte heller ta med sig av frukostbuffén. Hotellets ryska gäster är också dess utmaning.

Hotellets vattenrutschbana och hopptorn höll både stora och små sysselsatta.
Gillar man inte att vakna av solen är dock rummen inte möjliga att mörklägga med de perisienner som finns på plats. Omedelbar service hittade dock en lösning med extra gardiner för oss.
Hotellets placering vid havet gör att det då och då ekar högt och sent av musik från omgivande hotell och fester. Besvärande när det händer då dörrarna inte är täta utan släpper in ljudet i rummet.
Vi intog flera middagar inne i Karon eller på strandrestaurangen. Hotellets restauranger serverade god och dyrare mat. Dock skulle jag inte rekommendera poolbaren under dagen som inte levererar ätbar mat men underbara färskpressade juicer. Lite smok i bägaren är också jakten på solstolar.

Våra barn blev magsjuka och hotellets sjuksköterska var på plats inom 30 minuter. Mycket uppskattad behandling och service.

Tips för att välja rum: Rum ut mot havet är fint men om det spelas musik lyhört.
  • Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack KristinaAlv
Omdömet skrevs 24 november 2017 från mobil enhet

Vi bokade en vecka här för vår smekmånad, med en liten son på 2 år. Helt fantastiskt hotell som hade allt och lite till. Servicen och personalen var i toppklass, och även deras barnaktiviteter var över våra förväntningar! Vår son älskade det. Hade bokat ett rum med extra stor terass men fick en uppgradering till rum med jacuzzi på balkongen - väldigt uppskattat! Vi stornjöt hela veckan och kan absolut tänka oss att komma tillbaka! Om det var något som man ska tänka på var det att priserna på hotellet är avsevärt högre än andra ställen, men vilket också kan förväntas med den standard som ges. Frukost ingick i priset och det var en stor buffe med "klassisk" frukost likväl som det asiatiska köket. Vi åt mest middagar i Karon dit man kunde ta en taxi för 200 bath eller gå längs strandpromenaden ca 5-10 min vilket var väldigt smidigt. Poolområdena var också väldigt bra, 1 stor "family pool" 1 relaxing slide där man kunde lägga sig i en badring och åka med strömmen och där famns också en waterslide. Det fanns också en pool som var lite mindre som låg lite mer avlägset från den stora poolen om man tex inte reser med barn.

Bodde här: november 2017, reste med familjen
Tack Antwan K
Omdömet skrevs 19 mars 2017

Ett utmärkt hotell med toppen bra service. Vi hade ett stort fint rum med en stor balkong med flera sittgrupper och jazzuci och en fantastisk utsikt över havet.
Servicen var perfekt, här stod gästen i fokus.
Som sagt smakar det så kostar det. Priserna på hotellets restauranger höll samma nivå som i Sverige.
Men vi kommer gärna tillbaka.

• Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack kaikol
Omdömet skrevs 10 mars 2017 från mobil enhet

Mycket bra hotell, låg perfekt vid stranden, med utmärkt pool. Deras Entertainment team med Ivana, Tına, Kresno och Jeff var perfekt, speciellt för barnen. Kan definitivt tänka mig att komma tillbaka.

Bodde här: mars 2017, reste med familjen
Tack Welat S
CPBR-QualityManager, Manager på Centara Grand Beach Resort Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 13 mars 2017

Dear Welat S,

Thank you for taking the time to provide us with your feedback.

It is a pleasure to read that our entertainment team has done a good job, and made you want to come back to stay with us in the future.

Kind Regards,

Mathieu

Omdömet skrevs 18 februari 2017 från mobil enhet

Bästa ställer på vår treveckors resa, väldigt snyggt ställe, god mat, goda drinkar och den snyggaste draja som jag sett. Hög klass rakt igenom, en perfekt kväll för oss och hoppas ni som läser det får en lika bra

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack Bosse Q
CPBR-QualityManager, Manager på Centara Grand Beach Resort Phuket, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2017

Dear Bosse Q,

Thank you for taking the time to provide us with such great feedback from your recent stay with us.

Your positive comments about the food and drinks will be shared with the team.

Thank you for choosing Centara Grand Beach Resort Phuket for your recent holidays, and we hope to welcome you back in the near future.

Kind Regards,

Mathieu