“En fantastisk matupplevelse”
Omdöme om Forslundska Villan

Forslundska Villan
Rankad som nr 1 av 13 Restauranger i Östhammar
Beskrivning: Vi är en liten familjeägd restaurang belägen i den vackra kuststaden Östhammar. Ni hittar oss i hjärtat av staden i en sekelskiftsvilla som bidrar med mysig och familjär känsla, där vi serverar mat lagad med kärlek och omsorg från råvaror av våra lokala bönder och odlare.

Otroligt härlig stämning i restaurangen. Vi fick ett bord i ett hörn med fin utsikt över sjötorget.
Servicen var fantastisk och maten var en riktig smakupplevelse.

Detta var även första gången jag förstod hur bra det kan bli med rätt vin till maten man äter.
Jag gillade även hur de presenterade varje dryck och måltid då man fick veta vart allt kom ifrån.

Detta är lätt den bästa restaurang jag någonsin varit på och jag är en riktig matgeek!
Topp betyg på alla fronter!

Datum för besöket: april 2021
Tack misslejon93

Omdömet skrevs 29 november 2020 från mobil enhet

Första gången jag var här var med jobbet. Den här gången var det bröllopsdag med mannen. Lika bra service, goda smaker på mat och vin som första gången. Hemtrevlig atmosfär och spännande rätter med lokalproducerade råvaror. Supernöjd!

Datum för besöket: november 2020
1  Tack Ull-123
Omdömet skrevs 30 oktober 2020 från mobil enhet

Lika fantastisk upplevelse varje gång, kanske inte den billigaste restaurangen men den är värd varenda krona. Vi tog 4 rätters menyn med tillhörande vinpaket, och precis som förra gången så matchade vinet och maten varandra till 100%. Förrätterna tillsammans med det hembakta surdegsbrödet och hemkärnade smöret bokstavligen smälte i munnen. Lammet som var varmrätten var nog det godaste lamm jag ätit och sedan råmjölksglassen avslutade middagen i topp!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack walas245
Omdömet skrevs 12 september 2020

En väldigt trevlig restaurang i Östhammar! Vi åt en mycket bra middag tillsammans med vänner. Mycket hög standard på maten, vänlig, personlig och bra service. Skulle kunna utvecklas till en klassisk fine dining restaurang med lite fler rätter i menyn, men funkar utmärkt i den nuvarande tappningen. Bra vinlista med utmärkt vägledning till kvällens viner. Kan varmt rekommenderas.

Datum för besöket: september 2020
Tack CJ S
Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Forslundska villan fyller ett tomrum i Östhammar. Vilken matupplevelse - riktigt hög klass på smakerna och att det mesta på tallriken är närproducerat sätter pricken över i. Utöver förrätterna och varmrätterna som vi åt serverades utmärkta snacks och ett surdegsbröd direkt från ugnen som var bland de godaste jag ätit. Kan verkligen rekommendera detta ställe till vem som helst som har vägarna förbi Östhammar. Bra att boka bord i tid (sommartid i alla fall).

Datum för besöket: augusti 2020
1  Tack AnnaResa

Resenärer som tittade på Forslundska Villan tittade också på

Östhammar, Uppsala län
Östhammar, Uppsala län

Öregrund, Uppsala län
Öregrund, Uppsala län

Besökt Forslundska Villan? Berätta vad du tyckte!