Omdömet skrevs 11 juni 2020

Väderprognosen var urusel; temperaturer runt 5 grader, 1 mm regn varenda timme och blåst med byar på 15 m/s! Hur utrustar man sig för det?
Kursstart på gräsmattan några timmar med Samuel som kunnig och pedagogisk instruktör i flugfiskets A-O. Därefter togs vadarbyxorna på och vi vadade ut i Fuluälven i närheten av hotellet. En harr fångades och släpptes tillbaka. Bra träning men svårt att vada med allt ökande vattenmassor.
Dag två åkte vi till en tjärn med inplanterad öring och röding. Mycket bra kastträning på utlagda spänger och Samuel hjälpte oss hela tiden att förbättra tekniken. Vädret hade nu förbättrats kraftigt med regnuppehåll och till och med solsken. Eftersom Fuluälven stigit med minst en meter, blev det wokad lunch vid tjärnen och fortsatt kastträning i stilla vatten. På slutet började kasten kännas bra men högerarmen trött.
Det extrabokade gryninsfisket omvandlades till kastträning dag tre och nu började det kännas riktigt bra att kasta. Samuel lärde också ut dubbeldragtekniken och hur man successivt kan bygga upp känslan för den.
Sammanfattningsvis en mycken professionell flugfiskekurs och med en stor omsorg om god kvällsmat med tillfälle att diskutera med Samuel och hans far.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack anderssM7427HL
Samuel Jakoby, Ägare på Nordic Footprints, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2020

Tack för ett fint omdöme :)
Välkommen åter och hoppas på mindre vatten då ;)

Omdömet skrevs 1 juni 2020 från mobil enhet

Vi kom upp Fredag kväll till ett jättetrevligt boende. Fick en jättegod middag av Samuel.
På lördag blev det en tur till Njupeskärs vattenfall ett av Sveriges vacker promenad i fint väder.
Därefter startade flugfiskedagarna på Allvar. Kastövningar
hela eftermiddagen varvat med teori, avslutades med fiske i strömmande vatten med vadare. Söndagen var fiske på olika ställen med mycket feedback o tips från Samuel som är mycket proffsig och trevlig att ha som guide. Underbar natur o oslagbart väder. Vi är nu helfrälsta på flugfiske. Tack Samuel! Ses säkert igen!

Datum för vistelsen: maj 2020
Tack johanlT5053XC

Härligt att ni är nöjda :)
Hoppas vi ses igen!

Omdömet skrevs 4 maj 2020

Trevlig, spännande och välorganiserad jakthelg. Bra guidning i vackra skogslandskap. Vi såg en mängd djur såsom Orre, tjäder, Utter, rådjur. Fint boende i stuga på campen med god frukost, lunch ochmiddag under helgen! Vi hade även tur med vädret. Tack!

Datum för vistelsen: april 2020
Tack H2703SBjohanl

Tack för de fina orden. Välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 1 oktober 2019

Deltog på samma kurs som "ysbymansion" d v s i mitten på augusti och hade och har bra behållning av kursen. Fick en bra genomgång av kastteknik och allmän teori om flugfiskets hemligheter. Dessutom bra käk och en trivsam miljö. Kan rekommendera detta.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack RogerW1915
617samuelj, Chef på Nordic Footprints, svarade på det här omdömetSvarade 25 november 2019

Tack för omdömet. Roligt att du hade en bra upplevelse och att du rekommenderar detta.
Välkommen åter!

Omdömet skrevs 14 augusti 2019

Jag lyckade lära mig flugfiska, det blev ett å annat trassel men tillslut krokades flera fina fiskar
Jag hade en helt fantastisk kurs och stannade även en extra dag för lite fiska i gryningen. Kan varmt rekommendera denna flugfiskekurs!

Datum för vistelsen: augusti 2019
Restyp: Reste ensam
Tack ysbymansion
Samuel J, Chef på Nordic Footprints, svarade på det här omdömetSvarade 15 augusti 2019

Tack för ditt omdöme.
Ja, visst trassel brukar ingår :)
Riktigt fina fiskar blev det! Välkommen tillbaka!