Spara
Höjdpunkter från omdömen
Besök

Vi gjorde en utflykt från Sälen till denna underbara plats. Naturen var fantastisk och då vi gick ... läs mer

Omdömet skrevs 17 augusti 2021
Goran A
Göteborg, Sverige
Bra fjäll för nybörjare och barnfamiljer

Ett riktigt bra fjäll att vandra på som nybörjare och för barnfamiljer. Bra iordningställda leder ... läs mer

Omdömet skrevs 30 juli 2021
Maria S
Lidingö, Sverige
Läs alla 113 omdömen

Omdömet skrevs 4 juli 2021 från mobil enhet

Toppenhärlig natur. Hjortronblad överallt och lite blommor. Till och med några hjortron har kommit fram.

Vilken härlig natur! Superbra uppmärkt!

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack lakaien
Omdömet skrevs 24 september 2020 från mobil enhet

Vi åkte för att se Njupeskärsfallet och fick den vackra nationalparken på köpet. Mycket välordnat och vacker natur, med bra utmärkta sevärdheter. Kommer gärna tillbaka.

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack Magnus67
Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Här är det ordnat och fint och verkligen värt besöket. Många bra leder och skön natur. I naturum kan man lägga upp planerna för turen, gå på toa, köpa glass och äta mat. Tyvärr ganska mycket folk så den där känslan av att vara i vildmarken försvann men jag är mycket glad ändå!

Datum för upplevelsen: augusti 2020
2  Tack Jenzag
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Det är ca 2 km innan man kommer till vattenfallet och det är alltså vandring i skog på dit och hemvägen men det är så otroligt vackert så det är verkligen värt ett besök. Ta med picnic och sätt er på någon utav bänkarna på vägen.

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack 581lenaj
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Jag med sambo knappade in Njupeskärs vattenfall på GPSen och åkte från vår camping i Älvdalen. En perfekt dagsutflykt som gav oss båda en stark overklighetskänsla att vi fortfarande befann oss i Sverige!

Efter att ha försökt hitta fallet men på helt fel adress som ledde oss ut på en öde väg, blev vi helt chockade över hur mycket folk som flockats för att vandra och se fallet i Fulufjällets Nationalpark!

Vi satte oss och lunchade vid parkens servering och maten var väl helt ok. Sedan valde vi den lättare vandringen som skulle ta oss förbi fallet och tillbaka i en loop. Det var relativt lätt terräng men tänkte på att för barnvagnar och rullstolar måste de lyftas sista biten till fallet - dessutom var det några brantare backar på vandringen in och ut från fallet.

Vattenfallet och hela omgivningen från berg, bäckar och skog är en fantastisk syn och man fascineras av att detta finns att se i vårt land!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack soderstromsjohanna