Spara
Höjdpunkter från omdömen
Besök

Vi gjorde en utflykt från Sälen till denna underbara plats. Naturen var fantastisk och då vi gick ... läs mer

Omdömet skrevs 17 augusti 2021
Goran A
Göteborg, Sverige
Bra fjäll för nybörjare och barnfamiljer

Ett riktigt bra fjäll att vandra på som nybörjare och för barnfamiljer. Bra iordningställda leder ... läs mer

Omdömet skrevs 30 juli 2021
Maria S
Lidingö, Sverige
Läs alla 114 omdömen

Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Jag med sambo knappade in Njupeskärs vattenfall på GPSen och åkte från vår camping i Älvdalen. En perfekt dagsutflykt som gav oss båda en stark overklighetskänsla att vi fortfarande befann oss i Sverige!

Efter att ha försökt hitta fallet men på helt fel adress som ledde oss ut på en öde väg, blev vi helt chockade över hur mycket folk som flockats för att vandra och se fallet i Fulufjällets Nationalpark!

Vi satte oss och lunchade vid parkens servering och maten var väl helt ok. Sedan valde vi den lättare vandringen som skulle ta oss förbi fallet och tillbaka i en loop. Det var relativt lätt terräng men tänkte på att för barnvagnar och rullstolar måste de lyftas sista biten till fallet - dessutom var det några brantare backar på vandringen in och ut från fallet.

Vattenfallet och hela omgivningen från berg, bäckar och skog är en fantastisk syn och man fascineras av att detta finns att se i vårt land!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack soderstromsjohanna
Omdömet skrevs 8 juli 2020 från mobil enhet

Underskön, orörd natur. Vacker urskog med uråldriga träd. Bra snitslat och lätt att vandra. Bitvis anpassat för de med problem att röra sig.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Peter J
Omdömet skrevs 6 juni 2020

Mysigt trots tråkigt väder, en hel del fågel men tyvärr inte så mycket annat. Fins naturen med men provade ej restaurangen.

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack mustafap471
Omdömet skrevs 29 februari 2020

Utan större förväntningar åkte vi dit, men vi fick en underbar upplevelse med en enastående natur, med Njupeskär vattenfall och vandring till Old Tjikko . Vilken natur och tystnad- enastående

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Nils O
Omdömet skrevs 9 januari 2020 från mobil enhet

Välordnat och vacker natur, vi stanna en natt och fick en underbar kväll. Fina och väl uppmärkta leder som även passar de minsta. Var aldrig inne på ”museet” men det såg fint ut utifrån.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack pers434