Priceline
eDreams
FindHotel
ZenHotels.com
Omdömet skrevs 17 juli 2021

Knappgården är ett av de bästa boenden som jag har bott på i Sverige! Trevliga rum, riktigt bra service, storartad frukost och makalös middag! Knappgården är ett bed & breakfast som håller en oerhört hög nivå, och överträffade mina förväntningar.

Vi var tre personer (med tre resväskor) som bodde i ett rymligt rum med totalt sex bäddar (en dubbelsäng och två våningssängar). Rummet hade även ett litet kök med spisplattor, diskho, mikro och ett bra utbud av porslin & bestick, samt ett matbord med stolar. Att köpa med sig mat och äta på rummet kan definitivt rekommenderas. Badrummet var stort och fräscht, och det fanns schampoflaskor i duschen vilket var praktiskt. Rummet i stort var fräscht och funktionellt, men inte flådigt. Vi fick plats utan problem med väskorna och jag sov gott. Det finns många eluttag och krokar vilket jag uppskattade.

Knappgården är ett mysigt och rustikt ställe, som inte är lyxigt men det är väldigt mysigt och med en hög trivselnivå. I bottenvåningen finns ett trevligt rum med biljardbord, pingis och bordhockey samt ett rum med storbilds-teve och soffa. Bastu finns också. I receptionen finns en mindre souvenirbutik. Från uteplatsen har man en underbar utsikt över sjön och berg vid horisonten, en riktigt vilsam plats att sitta och hämta andan på.

Värdarna och ägarna Kjell & Annika är otroligt trevliga, vänliga och hjälpsamma. De är mycket kunniga kring Knappgårdens omgivningar och tipsade oss om en fin promenad i skogen bakom boendet samt sevärdheter på väg till nationalparken. Kjell och Annika är bland det bästa värdparet jag någonsin har upplevt.

Frukosten på Knappgården är mycket bra och välsmakande, och det finns ett rikt utbud av det mesta: fil, flingor, hemgjorda syltar, nötter, hembakt bröd, frukt, lokalt kött, ost och omelett. Vi blev både mätta och belåtna av den härliga frukosten som serveras i den mysiga matsalen med sjöutsikt, där även middagen serveras.
Om du har möjlighet att äta en middag på Knappgården kan det absolut rekommenderas. En välsmakande trerättersmeny serveras, med väl tilltagna portioner av lokala råvaror och riktigt bra vegetariska alternativ.

Knappgården har en stor parkering och ett trevligt läge mellan Särna och Idre, och är en perfekt utgångspunkt om man ska besöka Fulufjällets nationalpark som ligger drygt tre mil bort. Lunchpaket kan bokas.

Knappgården har allt man kan önska sig och lite till: hög mysighetsfaktor, vilsamt läge och fantastisk service! Jag rekommenderar helhjärtat Knappgården!

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Isepise
Omdömet skrevs 7 juni 2021 från mobil enhet

10/10. Vilken service och bemötande!
Otroligt trevligt värdpar, vi kom på em och hade inte bokat middag så det var tyvärr fullt, jag frågade om vi kunde få någon macka på kvällen då vi åkt mc hela dagen - inga problem! Kocken slängde ihop några dundermackor med renkött och massa gott på. På toppen av det hade han även rört ihop en skål med gubbröra med hårt bröd.
Vi satt i solnedgången med underbar utsikt och blev servade med kyl dryck utan att vara påflugen eller ”säljande”. Oerhört uppskattat!

Bra frukost! Finns något för alla!

Vi fick även masa tips på vad som fanns att göra och se i omnejd.

Det enda ”negativa” var kudden - högst subjektivt såklart. Men jag hade gärna sett två varianter kuddar. Jag vet, det är ett bb men jag måste anmärka på något - på denna annars fläckfria vistelse.

/ 2 mc-gubbar + 1 mc-ungdom

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Sherpa59132883839
Omdömet skrevs 6 juni 2021 från mobil enhet

Vi besökte Knappgården och Fulufjället under helgen och vilken otroligt bra helg det blev! Efter en vandring på Jaktfalksstigen och lite fiske (som Annika tipsade om) blev vi otroligt väl mottagna av Annika och Kjelle på Knappgården. Solen sken och Annika serverade oss ett glas iskallt vitt med utsikt över sjön och Städjan. Vi fick ett jättebra och stort familjerum. Alla fick sova i en bra säng, 2 vuxna o 3 barn. Till barnens glädje så fanns det ett ”lekrum” i källaren med pingisbord och biljardbord. Vi vuxna fick gott om egentid :) och alla njöt i fulla drag av den otroligt goda trerättersmiddagen som Kjelle lagat. Frukosten med hembakt bröd och en hel rad överraskningar satte pricken över i:et. Stort tack! Vi ser fram emot att komma tillbaka!

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Tofta2010
Annika Andersson, Ägare på Knappgården, svarade på det här omdömetSvarade 7 juni 2021

Tack familjen för ett trevligt besök. Så kul att pingisrummet blev uppskattat och även utsikten och det övriga förstås!
Välkomna åter, det finns mera att uppleva i området!

Omdömet skrevs 5 april 2021 från mobil enhet

En helt fantastiskt god trerättersmiddag med goda viner till. Hatten av till kocken. Lägg till superservice så blir upplevelsen magisk. Har du möjlighet att äta där är det något du bör göra. Detta var inte första gången och definitivt inte sista.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack peterwidoff

Tack för beröm och trevligt besök! Vi slickar i oss och ser fram emot nästa gång vo fått se er här!
Kjelle & Annika

Omdömet skrevs 14 mars 2021 från mobil enhet

En genuin dalagård med ett värdpar som bjuder på det allra bästa från utsökt mat tillagad med kärlek till egenpreparerat milspår i magiskt myrlandskap. Det här är ett ställe för matintresserade skidåkare och vandrare som letar efter det lilla extra.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack anntiv

Tack för en bra och snäll recension! Vi hoppas att området och Knappgården ger mersmak!
Kjelle & Annika