Lol.travel
Etrip
Trip.com
StayForLong
Omdömet skrevs 9 maj 2016

Bodde 1 v. här i början av maj. Rekommenderar rum mot poolen. Vi uppgraderade oss från standardrum till familjerum (1413) och fick då 2 rum med 2 badrum och 2 balkonger ( vi flyttade själva över en säng till det ena rummet. Ca 25 m från hotellet låg en busshållsplats nr 11 in till gamla Side och nr 10 hem igen. 1 eur/3 lira per tur. Poolerna var jättebra och poolområdet mysigt. Fanns även ett litet gym. ca 5 min promenad ner till egen fin strand där det även fanns bar och lite att käka för oss hotellgäster. Underhållningsteamet var också jättebra. Några aktiviteter/underhållning varje dag/ kväll. Ingick även en á la carte middag där vi åt italiensk vilket kan rekommenderas. Det enda lite lite negativa är att man tröttnar lite på buffématen men så är det ju alltid när man reser all inklusive. Även lite tråkigt att det inte fanns några butiker i närheten av hotellet. Det märks att turismen gått ned då det runt omkring fanns en del "ödehotell" Om man vill shoppa och inte orkar med alla påstridiga säljare inne i Side rekommenderar jag faktiskt Turkiska Ullared som ligger precis på vägen in mot Side när man gått av bussen. Där är redan priserna nedsatt och man behöver inte pruta utan kan lugn o ro kolla och handla. I stort sett allt som finns i butikerna inne i Side finns även på Turkiska Ullared. Tycker absolut att hotellet är värt ett besök :)

Rumstips: Rum 1413 fint familjerum mot poolen
Datum för vistelsen: maj 2016
1  Tack Anna-Lena G
Omdömet skrevs 9 februari 2016

Det var ofta lång kö till hissen, speciellt vid in- och utcheckning av bussresesällskap.
1 hiss för 8 personer, som bara räcker till 4 personer med resväskor, 1 liten hiss för 2 personer och detta på ett hotell med 220 rum fördelat på 6 våningar!!!
Matsalen var likaså underdimensionerad, sällskap på 4 personer eller mer tvingades ibland sätta sig vid olika bord. Därtill katter i matsalen, som ibland tog chansen att hoppa upp på bord - oaptitligt! Annrs var maten bra och med en riklig buffé, dock var juicen nästintill bara vatten.
Rummen var påvert utrustade och medelmåttiga, dock med stenhårda sängar!
Hotellet var också ödsligt beläget långt från centrum. Om jag ska vara snäll och avsluta med något positivt så var WiFi bra!

Datum för vistelsen: december 2015
1  Tack BosseLejon
Omdömet skrevs 29 oktober 2015

Fantastiskt fint hotell med stort poolområde och en stenkast från den fina sandstranden. Rymliga rum, fin matsal med möjlighet att sitta utomhus om man vill. Både frukost- och middagsbuffén var toppen. Personalen var trevlig och rummen fräscha och ganska rymliga. Vi var där i slutet av säsongen, men de små butikerna på bottenvåningen mot poolområdet hade ändå öppet.

Minus för hård madrass och grov bomullsfilt - inget överlakan eller påslakan! Ska det vara trendigt eller .....?

Datum för vistelsen: oktober 2015
Tack Rita-Elena
Omdömet skrevs 29 oktober 2015 från mobil enhet

Detta hotel gick i konkurs när vi bodde där. Märktes när poolerna inte var fyllda eller rensade efter regnovädret men annars sköttes allt snyggt. Mycket flugor på stranden var irriterande. Mat och dryck ok men variationen kunde varit bättre. Berodde säkert på att varuleveranserna stannade av...

Datum för vistelsen: oktober 2015
Tack 852_sas
Omdömet skrevs 6 september 2015

Ett trevligt och fräscht hotell som ligger vid den östra stranden i Side. Det står i beskrivningen att det ligger 5 km från Side centrum men det känns som det är längre bort. Det är ingen större kostnad att åka buss eller taxi om man vill besöka gamla stan i Side. Det finns ett litet shoppingcenter en kort promenad från hotellet där vi var och handlade ett flertal gånger. Hotellet har en egen strandbar där mat och dryck ingår i all inklusive. Utbudet är dock inte så stort så vi åt alla måltider i hotellets restaurang. Vi var mycket nöjda med maten. Där var mycket att välja på i buffen och allt var snyggt upplagt på faten. Rummen var helt ok. Hade hellre haft utsikt mot poolen än mot baksidan. Poolområdet var mysigt och där fanns alltid solstolar till alla. Aktivitetsteamet såg till underhålla gästerna med vattengympa, shower, lekar m.m. Bra om man vill göra annat än att sola och bada hela tiden. De flesta av gästerna var ryssar så det var mycket som var anpassat efter dem. Många av dom roffade åt sig mat och hade sedan egna bufféer vid sina bord. Därför var det mycket mat som slängdes i onödan. Hotellets Wi-Fi var mycket dåligt. De första dagarna hade vi inget internet alls. De andra dagarna fungerade det sådär. Det står att det även ska fungera i rummen men det gjorde det inte hos oss.

Datum för vistelsen: juni 2015
1  Tack jennyjohansson