“Bra husmanskost i familjär atmosfär”
Omdöme om Amethystos

Amethystos
Rankad som nr 1 av 31 Restauranger i Stalos
Kök: Grekiskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 15 september 2018 från mobil enhet

Efter att ha blivit tipsade om Amethystos gick vi uppför backen mot bergen. Vi blev inte besvikna. Visserligen tar det lite tid, men det var inget som gjorde nåt. Vällagat och smakrikt. Vi provade bl a köttbullar i tomatsås och souvlaki. Riktigt gott. Och vi bjöds på vindruvor och raki med fruktsmak innan det var dags att betala. Inte särskilt dyrt heller. I snitt 5€ billigare än inne i Chania per person.

1  Tack Michael J

Omdömet skrevs 31 augusti 2018 från mobil enhet

Traskade backarna upp till Amethystos. En pärla till ”husmor” välkomnar oss. Hon är ensam för barnet, en rar 18-20 åring, kan inte passa tiden;)
Mama serverar vin och öl, och försvinner sen in i köket och lagar vår mat... helt underbart<3 goda förrätter, bra varmrätter kommer ut från köket. Det känns nästan som att va på en familjemiddag. Gå/ åk hit om du söker något genuint!

Tack 537kristinan
Omdömet skrevs 21 juni 2018 från mobil enhet

Trevligt välkomnande och bemötande. Drick gärna deras vin som de själva tillverkar, det smakade gott måste jag säga.
Som förrätt åt vi grekisk sallad och grillat bröd med olivolja och örter. Så otroligt god olivolja. Som varmrätt beställde vi fyllda auberginer som var mycket goda och kyckling i russinsås (!), kycklingen var väldigt mör och fin men russinen var inte vår grej. Den vegetariska pastan var tyvärr lite tråkig.
Jag rekommenderar varmt denna restaurang! Det är bara en kort promenad uppför och med en härlig utsikt. Det är också väldigt mysigt att sitta i restaurangens bakre del som är så lummig och grön.

Tack Kicki R
Omdömet skrevs 16 juni 2018 från mobil enhet

Familj driven restaurang, här är menyn inte turistisk som på huvud gatan utan autentisk grekisk hemlagat käk. Super trevlig personal, bästa maten, prisvärt samt rejäla portioner. Familjen producerar eget vin utan tillsatser, fick smak prov och jag säger bara wow, ska köpa med mig några flaskor hem. De bjöd på efterrätt samt grym raki. Vi bodde på hotel Pegasus som ligger runt hörnet så det var rätt lätt för oss att ta oss dit typ 5 min promenad. Rekommenderar denna ställa om nan älskar bra mat. Grym service!!

1  Tack palle2018
Omdömet skrevs 14 juni 2018 från mobil enhet

I ett litet område låg ett hus med en liten familjär restaurang där det kändes som att komma hem till någon. Gott trevligt mysigt och vi kommer gärna tillbaka.
Fyllda auberginer..kanin...smårätter m.m

1  Tack LenaSundsvall

Resenärer som tittade på Amethystos tittade också på

Stalos, Chania Prefecture

Besökt Amethystos? Berätta vad du tyckte!