“Vitlöksbröd med ost!!”

Kök: Grekiskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 25 juni 2018 från mobil enhet

Servicen och maten var bra! Enkelt och passar bra för alla, barn som vuxna. (Tips är att beställa vitlöksbröd med tzatziki som förrätt)

Tack jorgenbostrom

Omdömet skrevs 14 juni 2018 från mobil enhet

Vi gick dit efter att ha läst bedömningar och ville prova. Tyvärr blev det inget toppbetyg. Maten var jättegod och vi blev bjudna på ett verkligt fint fruktfat men med en tråkig och oengagerad personal så kändes det inte så kul. De verkade bry sig mycket om stamgästet men någon gång är ju den första och det intrycket är viktigt.

Tack LenaSundsvall
Omdömet skrevs 11 juni 2018 från mobil enhet

Det trevliga välkomnandet gick över så fort vi satt oss ner. Ouppmärksam personal.
Vi beställde lite förrätter, grekiska ostpajer och friterad aubergine. Båda dessa var oätliga så vi lämnade allt. Inte en gång frågade personalen om maten smakade bra.

Till huvudrätt beställde vi en vegetarisk rätt som bestod av fyllda tomater. Det fanns bara två vegetariska rätter, fyllda tomater eller burieki (och en pizza och en pasta). Riset i tomaterna var totalt sönderkokt och det var mest en ”gegga”. Riktigt vedervärdigt! Man fick tre klyftpotatisbitar till (det var det enda som gick att äta av den rätten).

Den andra huvudrätten var dagens lamm. Lammet var däremot gott men bestod mest av ben och fläsk och man blev inte mätt. Lite trist att det bara serverades några enstaka pommes frites till det. Hade varit trevligare med klyftpotatis.

Alla gäster bjöds på ett fruktfat som bestod av en liten melonskiva, en ananasskiva, ett päron, två aprikoser (dåliga...), en kiwi och två apelsiner. Och så en raki (med honung).

Nä, jag rekommenderar verkligen inte denna restaurang. Trafiken stör mycket också. Välj ett annat ställe!

2  Tack Kicki R
Omdömet skrevs 10 maj 2018 från mobil enhet

Har rest till Kato Stalos under många år och alltid hört gott om Marias Restaurant, så denna gång tänkte jag att det var dags att prova. Vilken besvikelse! Otevlig servitör, ok tzatziki och det varma brödet till var det bästa på hela måltiden, relativt lång väntetid och dotterns pizza var smaklös o trist och min Bouraki var god första tuggan, sen kändes den bara stabbig och fet. Som avslutning serverade de frukt och raki till alla
gäster utom oss!

2  Tack Krysians
Omdömet skrevs 12 april 2018 från mobil enhet

Gick över gatan till en av de närmaste
Krogarna. Beställde en skaldjurspasta i tomatsås vilken var bra och en kycklingfilee med gräddig svampsås som inte var lika bra, smakade bara grädde och grill, dock var kycklingsfileen väl grillad.
Stora/Passliga portioner, ok pris alltså prisvärt. Och servicen får nog ett godkänny vitsord.
Till efterrät bjöd de på frukt, någon liten kaka och raki

Tack Kungalarik

Resenärer som tittade på Maria's Restaurant tittade också på

Stalos, Chania Prefecture

Besökt Maria's Restaurant? Berätta vad du tyckte!