“God mat, stressande miljö.”

Restaurante Santo António
Omdömet skrevs 4 januari 2018 från mobil enhet

En stor restaurang i en modern byggnad i utkanten av Estreito. Vi var där på mellandagarna och det var ganska fullt. Servicen är snabb. Vi beställde bolo de caco, espetada med fritterad majs och en sallad och maten kom efter 5 minuter. Brödet er det bäste vi har ätit under våra två veckor, majsen likaså. Espetadaen var väldigt rå, men det var inget problem att gå den grillad lite längre. Det som drog ned på upplevelsen var den stressiga miljön i restaurangen. Det var många servitörer som sprang mellan borden och gjorde att det var svårt att få matro.

Datum för besöket: januari 2018
Tack hildeh514

Omdömet skrevs 2 oktober 2017 från mobil enhet

Vi, ett sällskap på fyra personer ville gärna testa Madeiras stora kulinariska maträtt , espetata dvs grillad kött på spett.
Vi åkte dit med Taxi vid sjutiden på kvällen, färden gick upp mot bergen , och stannade slutligen i en liten by Lokalen är modern och funktionell inrett , men utan havsutsikt.
Jag fick för mig att Espetata skulle serveras på spett av lagerbladsträd, men spettet var av järn.
Välkryddade smakrika oxköttsbitar, varken mer eller mindre, som hängs upp på en anordning vid bordet. Sättet att servera spettet är kanske just det som är det märkvärdiga. Ska man bara beskriva maten är den helt okej om man beställer till tillbehören , som man får betala extra för. Bra betjäning , snabb servering är pluspoäng.

Datum för besöket: oktober 2017
Tack Oskar B
Omdömet skrevs 12 januari 2017

Jättegod mat och trevlig personal!
Vi kom dit efter att ha vandrat hela dagen och hittade det på vägen hem.

Det blev ett lite komiskt besök, dels för att vi var trötta och inte klädda för en så fin restaurang, men också för att portionerna var väldigt stora. Vi fick in ett spett som vi delade på och efter det var vi mätta och tänkte betala när vi fick ut ett spett till!
Då förstod vi att vi fick ett varsitt spett!

Datum för besöket: september 2016
Tack Christian S
Omdömet skrevs 12 december 2015 från mobil enhet

Väl värt en taxiresa upp i bergsbyn. Populär bland lokalbefolkningen, utmärkta grillspett. Ja, allt från grillspett, sallad, vitlökspotatis och vitlöksbröd var gott. Gott prisvärt vin och god Madeira. Och priset!

Datum för besöket: december 2015
Tack MariaBaileyEnnaqui
Omdömet skrevs 12 september 2014

Ingen lyxrestaurang, men trevlig miljö, mycket goda grillspett på bästa råvara och bra pris gör att den är värd ett högt betyg. Vi har en bostad på Maderia och besöker restaurangen ofta. Särskilt trevligt är det att komma dit på lunch en söndag när restaurangen är fylld av öns egna invånare. Första gången vi var där beställde jag och min fru var sitt spett, men servitören rekommendrade oss att börja med ett och det räckte väl. Inte så lätt att ta sig dit om man inte har bil, men det går att åka buss från Funchal och den som kostar på sig en taxiresa ångrar sig inte.

Datum för besöket: juli 2014
    • Atmosfär
Tack RogerE1944

Resenärer som tittade på Restaurante Santo António tittade också på

Funchal, Madeira

Estreito de Camara de Lobos, Madeira

Camara De Lobos, Madeira

Besökt Restaurante Santo António? Berätta vad du tyckte!