“Fin atmosfär och goda calamari”
Omdöme om Taverna Kanioria

Taverna Kanioria
Rankad som nr 1 av 16 Restauranger i Lygia
Kök: Grekiskt
Bra för: Vacker utsikt
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Vi åt en trevlig middag här ikväll. Tzatzikin var bra som förrätt och jag åt pan fried calamari - väldigt gott! Min man åt kycklingfilé som också var väldigt god med en god bönröra till. Vi åt pannacotta till efterrätt med hemkokt jordgubbssås. Sedan bjöds vi på en shot av hemgjord likör med julkryddor (kryddnejlika, kanel och anis). På det hela taget bra service, god mat och mycket trevlig atmosfär. Dyrare än andra restauranger vi besökt i Ligia, men inte orimligt.

Tack Zildara

Omdömet skrevs 3 september 2017

En charmig familjerestaurang med personlig service! God mat och här kan man prova att smaka pasta med bläck från bläckfisk. Annorlunda men gott! Rekommenderas! Vackert belägen nära vattnet och man ser den lilla fiskehamnen i Ligia.

Tack Svedenberg
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Romantiskt och trevligt med sittplatser precis vid vattnet längs med strandpromenaden. Mycket vänlig personal som verkligen bryr sig om sina gäster.
Kan starkt rekommendera "octupus spaghetti". Godaste bläckfisken jag ätit, den var så mör att den smälte i munnen.

1  Tack pstina
Omdömet skrevs 1 juli 2017 från mobil enhet

Bra bemötande med otroligt goda räkor. Bjöds på bröd i början och vattenmelon när vi skulle betala. Det liiillla extra saknades därför 4/5 annars ett ställe jag varmt rekommenderar par.

Tack robinlevin96
Omdömet skrevs 30 augusti 2014

Liten taverna med bord vid havet och trevlig atmosfär. Värdinnan är mån om att gästerna trivs och från menyn är inga problem att hitta någon välsmakande rätt. Gott!! Som flera andra tavernor på orten tar de inte kort vid betalning, något som kan ställa till det för en del skandinavier?

• Atmosfär
Tack Roland410

Resenärer som tittade på Taverna Kanioria tittade också på

Chortata, Lefkada
Mikros Gialos, Lefkada

Mikros Gialos, Lefkada

Besökt Taverna Kanioria? Berätta vad du tyckte!