Alkyon Apartments & Villas Hotel
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
  • Pool
  • Bar/lounge
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs november 1 2016 från mobil enhet

Underbart ställe, hit kommer vi igen. Härligt lugnt, bra standard, fin pool o mysigt. Spenderade en vecka i lugna omgivningar o med tillgång till allt man behöver. Speciellt ägarinnan var supertrevlig.

Bodde här: Juni 2016, reste med familjen
Tack Johanna W
Omdömet skrevs september 5 2016

Signaturen "Sillgrisslan" har gjort ett inlägg som beskriver det mesta. Alkyon är verkligen en trivsam anläggning och värdinnan Anastasia gör allt för att man skall trivas.Rent och snyggt överallt. Sängarna kan ibland upplevas hårda i Grekland. Om man tyckte så på Alkyon fixade värdinnan en extra bäddmadrass redan första dagen. Sedan sov man gott på natten zzzzz.Poolen är inbjudande men vill man bada i havet, kan man gå ca 150 ner till havet och bada. Lite stenigt så tofflor eller liknande rekommenderas. Om man söker en lugn semester är denna anläggning och ort ett utmärkt val. Vi lär komma tillbaka!

• Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
1  Tack Roland410
Omdömet skrevs augusti 2 2016

Alkyon och dess underbara ägarinna Anastasia slår alla tidigare grekiska vistelser och det har varit många under årens lopp. Den gästfrihet och omtänksamhet om gästerna som vi fick under vår vecka var helt enastående. Dessutom var hela anläggningen både vacker och inbjudande på alla sätt. Rummen var inredda med omtanke och städningen var utmärkt. Städerskorna var dessutom otroligt gulliga och vänliga. Dina som arbetade som bartender och Anastasias högra hand var helt fantastisk i sin serviceanda och varje kväll gick hon runt hotellanläggningen och tände levande ljus för att skapa mysig stämning. För första gången kändes det naturligt att sitta i baren och hänga på kvällarna. Detta är utan något tvivel Lefkas allra mest trivsamma och välskötta hotell. Ligia är en genuin grekisk by med trevliga tavernor och utan turismens avarter av tingeltangel och västerländsk konsumtionshysteri.

Tips för att välja rum: Calypso B2, andra våningen. Tvårumslägenhet med något varm västerbalkong men skönt på morgonen.
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
3  Tack Sillgrisslan
Omdömet skrevs mars 6 2016

Vi har haft förmånen att bo på Alkyon flera gånger och vi kommer gärna tillbaka! Ett trevligt hotell, rent och snyggt, ligger i ett lugnt område, nära havet. Den bästa service man kan önska! Mrs Tassia gör allt för att vi ska trivas! Bästa service, rent och snyggt, pool för stora och små, bar för dem som önskar dryck och smårätter. Familjen har också uthyrning av vespor och bilar, helt tryggt att hyra av dem! De bästa stränderna på Lefkas finns på västsidan. Nära till staden Lefkada! Rekommenderas!

Tips för att välja rum: Berätta vad ni önskar så gör Tassia allt vad hon kan för att tillgodose önskemålen!!
  • Bodde här: September 2015, reste som ett par
1  Tack Svedenberg
Omdömet skrevs september 5 2015 från mobil enhet

Vänligt lugnt, fint och harmoniskt hotell. Rummen var väldigt rena och fräscha, hotellet ligger i kanten av Lygia. Personal var hjälpsamma. Jag rekommenderar detta hotell starkt

This is a great place to be and spend holiday. The hotel its very clean and calm. Staff are also very professional and helpful

Bodde här: Augusti 2015, reste som ett par
Tack Filipa D