“Bra och välvårdat hotell för barnfamiljer ”

Bahia Feliz Gran Canaria
Rankad som nr 10 av 14 Restauranger i Bahia Feliz
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vi bodde här en vecka (två vuxna, två barn 7 och 14 år) i slutet på mars. Rummen på bahia feliz hade egen ingång och två rum. Fullt utrustat kök. Vi hade ett rum ut mot havet vilket kan rekommenderas. Hotellet hade två restauranger varav en var på det närliggande hotellet Orchidea. Restaurangen på Bahia Feliz var lite mindrw och hade mindre utbud, men var fullt godkänd.

Vi hade all inclusive och maten var väldigt bra och varierad. Även barnen tyckte om den. :)

Poolerna var rena och fina och det var seriösa och noggranna badvakter.

Kan absolut rekommendera hotellet. Sen är Playa Feliz tydligen lite blåsigt, men det fanns ställen på hotellet där man kunde hitta met eller mindre lä. ::

Tack Andreas S

Omdömet skrevs 19 mars 2018

Ett perfekt ställe om man söker lugn och ro. Bra hotellanläggning och ett flertal restauranger med suverän och prisvärd mat.

Tack johnas m
Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Min första resa till till Kanarieöarna. Tidigare har det alltid varit Grekland som gällt men med hela familjen, fyra barn och deras respektive plus fyra barnbarn (12 personer) så blev detta bra. Sedan måste man vara medveten om att det handlar om turism, hotellvistelse, poolbad med Bamse, gympa i poolen och musik och underhållning i olika former. Men köper man det konceptet är detta ett mycket bra alternativ. För lite avskildhet kan man sitta i lugn och ro nere vid havet där det är fullt acceptabelt att ta ett dopp även om det inte är en playa i rätt bemärkelse.
Mitt omdöme är enligt följande:
- Mycket rent och snyggt överallt, ständigt personal som sköter anläggningen.
- Personalen är trevlig, tillmötesgående och hjälpsam. Inget prackande.
- Buffén är varierad och med stort utbud. God mat som passar alla smaker. Vi hade all inclusive.
- Vädret? Vi hade tur jätteskönt varje dag om än lite blåsigt enstaka dagar men det går att hitta lä.

Lite tips:
- Ta med kaffe och brygg på rummet, kanske knäckebröd om du är beroende av det.
- LAS Pitas ligger lite avsides och lugnt men bara några minuter från pool och bad.
- Spa-anläggningen är ett bra alternativ om det är mulet. Kostar 15 euro men väl värt ett besök.
- i all inclusive ingår en tapasmiddag nere vid poolbaren. Kostar inte en spänn och jättegott.
- Det kan vara lite stimmigt i matsalen på hotell Orquidea, mycket lugnare i lilla matsalen på Bahia Feliz
- Ta bussen till playa Ingles. 1,45 euro (20 min) eller till Puerto Mogan, 4,50 euro (90 min). Båda är kanonfint.

Men som sagt, vet du att detta är turism med allt vad det innebär är det ett bra val. Önskar du avskildhet och mer genuina miljöer kanske du ska hitta något annat.

Tack Alfred_Guasteau
Omdömet skrevs 11 januari 2018 från mobil enhet

Fin strand om man gillar sten och klippor, inte så barnvänlig men härlig breeze och lugn med lite folk. Solstolar att hyra

Tack Lifestar1000
Omdömet skrevs 13 oktober 2017

Bahia Felize er ett Family Life hotell med mycket aktiviteter for barn. Vi åkte Mormor,Morfar,Farmor,Farfar sammen med Dotter og Son med två barn 2 og 6 år vi hade en fantastisk ferie uke. Fantastisk personal mycket god mat og toppen service. Om ni er 50 + så skal ni försöka få era rum fra 200 og uppåt det er ett stycke fra pool området og stille og roligt. Bestill gjerne all inklusiv maten er toppen !! Jag anbefaller varmt dette hotellet !!!

Tack KjellN107

Resenärer som tittade på Bahia Feliz Gran Canaria tittade också på

Playa del Inglés, Maspalomas

Besökt Bahia Feliz Gran Canaria? Berätta vad du tyckte!