“Inte helt oförberedd.”

Bahia Feliz Gran Canaria
Rankad som nr 10 av 14 Restauranger i Bahia Feliz
Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Min första resa till till Kanarieöarna. Tidigare har det alltid varit Grekland som gällt men med hela familjen, fyra barn och deras respektive plus fyra barnbarn (12 personer) så blev detta bra. Sedan måste man vara medveten om att det handlar om turism, hotellvistelse, poolbad med Bamse, gympa i poolen och musik och underhållning i olika former. Men köper man det konceptet är detta ett mycket bra alternativ. För lite avskildhet kan man sitta i lugn och ro nere vid havet där det är fullt acceptabelt att ta ett dopp även om det inte är en playa i rätt bemärkelse.
Mitt omdöme är enligt följande:
- Mycket rent och snyggt överallt, ständigt personal som sköter anläggningen.
- Personalen är trevlig, tillmötesgående och hjälpsam. Inget prackande.
- Buffén är varierad och med stort utbud. God mat som passar alla smaker. Vi hade all inclusive.
- Vädret? Vi hade tur jätteskönt varje dag om än lite blåsigt enstaka dagar men det går att hitta lä.

Lite tips:
- Ta med kaffe och brygg på rummet, kanske knäckebröd om du är beroende av det.
- LAS Pitas ligger lite avsides och lugnt men bara några minuter från pool och bad.
- Spa-anläggningen är ett bra alternativ om det är mulet. Kostar 15 euro men väl värt ett besök.
- i all inclusive ingår en tapasmiddag nere vid poolbaren. Kostar inte en spänn och jättegott.
- Det kan vara lite stimmigt i matsalen på hotell Orquidea, mycket lugnare i lilla matsalen på Bahia Feliz
- Ta bussen till playa Ingles. 1,45 euro (20 min) eller till Puerto Mogan, 4,50 euro (90 min). Båda är kanonfint.

Men som sagt, vet du att detta är turism med allt vad det innebär är det ett bra val. Önskar du avskildhet och mer genuina miljöer kanske du ska hitta något annat.

Tack Alfred_Guasteau

Omdömet skrevs 11 januari 2018 från mobil enhet

Fin strand om man gillar sten och klippor, inte så barnvänlig men härlig breeze och lugn med lite folk. Solstolar att hyra

Tack Lifestar1000
Omdömet skrevs 13 oktober 2017

Bahia Felize er ett Family Life hotell med mycket aktiviteter for barn. Vi åkte Mormor,Morfar,Farmor,Farfar sammen med Dotter og Son med två barn 2 og 6 år vi hade en fantastisk ferie uke. Fantastisk personal mycket god mat og toppen service. Om ni er 50 + så skal ni försöka få era rum fra 200 og uppåt det er ett stycke fra pool området og stille og roligt. Bestill gjerne all inklusiv maten er toppen !! Jag anbefaller varmt dette hotellet !!!

Tack KjellN107
Omdömet skrevs 19 augusti 2017 från mobil enhet

Underbart ställe som hade allt,vill man inte lämna hotellområdet behöver man inte...det finns affärer,matbutik,restauranger o naturapotek bla.. enda som inte finns är ett riktigt apotek (närmaste finns i san agustin)

Tack GlobeTrotting590272
Omdömet skrevs 12 juli 2017 från mobil enhet

Ett mycket mysigt ställe ifall man vill ha en kort resa från flygplatsen. Vi bodde på Playa Feliz som var helt OK. Stället är lugnt och ligger lite avsides från dom större ställena. Vill man bort på kvällarna så finns det bra busskommunikationer strax utanför hotellen. I Bahia Feliz så finns det även ett litet torg med restauranger och en del butiker. Men detta ställe går du igenom på 5-10 minuter.Plus för detta ställe kort resa från flygplatsen. Minus finns inte mycket att göra på kvällarna.

Tack Bjorn K

Resenärer som tittade på Bahia Feliz Gran Canaria tittade också på

Playa del Inglés, Maspalomas

Besökt Bahia Feliz Gran Canaria? Berätta vad du tyckte!