“Bästa grekiska restaurangen vi hittade”
Omdöme om To Helleniko

To Helleniko
Omdömet skrevs 17 juni 2018 från mobil enhet

Efter en veckas vistelse på Karpathos kan vi konstatera att denna restaurangen var bäst av de restauranger vi besökte. Som vana greklandsresenärer söker vi bra grekiska restauranger. To Hellenikos mat var bra och prisvärd. Rikligt tilltagna och goda förrätter, väldigt goda och rejäla varmrätter, bl.a fantastisk gemista. Enda eventuella minuset var att man fick vänta lite på notan. Rekommenderas varmt.

Tack OboFinland

Omdömet skrevs 18 juni 2016

Vi hade läst en del, bra och mindre bra, om denna resturang och bestämde oss för att prova när det var lunchdags. Trots mkt. gäster fick vi snabbt ett bord, menyn var ngt. rörig och för oss som inte äter kött i ngn. form var det enklare att förklara och fråga personalen.
Det visade sig att servitören tyckte det var enklast att ta med oss till köket och visa vad som fanns, vi frågade vad dom rekommenderade av lokala specialiteter och det var en fullträff. Vi fick in ett flertal smårätter och allt smakade utmärkt, prisvärt!
Vi fick blodad tand och några dagar senare beställde vi bord för att äta middag. Det var samma trevliga bemötande, vi satt länge och njöt av många rätter.
Det var många gäster och trots det så behövde vi inte vänta så länge att det störde. Vi tror att det bästa att fråga personalen, äta det lokala, det dom verkligen kan tillaga, då får man nog den bästa maten.
Sammantaget, helt klart en restaurang värt ett besök - eller varför inte flera

Tack Spinning-Janne
Omdömet skrevs 30 september 2014

Mkt god mat. Lite stel, men korrekt service. En av de bästa restaurangerna i Pigadia enl det vi läst och hört och det verkar rimligt att det är så.

Tack gma7409
Omdömet skrevs 22 juni 2014 från mobil enhet

Restaurangen ligger fint i centrala delen av stan, på vad vi uppfattade att vara stadens huvudgata och promenadstråk. Serveringspersonalen var trevlig och dukade snabbt av bordet från gästerna som suttit där innan. Vi fick ett bord utomhus som var trevligt. Vi beställde sex olika meze-rätter och drack vatten och Mythos till. Hälften av meze-rätterna var helt okej, men den andra halvan av dem var rätt smaklösa måste jag säga. Inte äckliga men de smakade bara väldigt lite. Menyn var väldigt rörig, vilket i och för sig inte är något ovanligt på turiststråken. Restaurangenbesöket var inte dåligt men det är inget ställe vi kommer besöka igen.

Tack Henke78
Omdömet skrevs 27 december 2013

Synd att restaurangen inte nådde upp till förväntningarna. Servitörerna var otrevliga och ''the fried calamari'' var inte färdigtillagad. Tur att restaurangerna på hamnstråker nådde fantastiska höjder..

• Atmosfär
Tack bokmalen

Resenärer som tittade på To Helleniko tittade också på

Karpathos Town (Pigadia), Kárpathos

Besökt To Helleniko? Berätta vad du tyckte!