Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Parasol är något så ovanligt som ett bekvämt och bra hotell med sköna sängar i Grekland.

Ofta så är det så att man behöver kompromissa när man åker till Grekland mellan ett bra hotell, läget och destinationen. Det behöver man inte med Parasol. Parasol är väl värt sina fyra stjärnor och ligger bra till. Hotellet har ett fint polområde där man i te behöver paxa en solstol för att få plats. Det tar bara några minuter att gå ned till stranden och en mindre promenad på 1.5 km in till stan. På Karpathos blåser en sval vind som gör att man kan promenera för att äta middag redan vis sju istället för runt åtta som på andra ställen i Grekland. Det känns därför inte jobbigt att gå den dryga kilometern in till stan.

Frukosten och lunchen var väldigt bra på Parasol och innehåll allt man kan begära. Personalen är alltid artig, trevlig och omtänksam. Vi bodde i en Juniårsvit, vilket jag kan rekommendera.

Åker vi tillbaka till Karpathos så kommer vi att bo på samma hotell igen.

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack Mick-i-livet
Omdömet skrevs 1 augusti 2021 från mobil enhet

Tredje gången vi är på Parasol och vi blev inte besvikna denna gången heller. Rummen är rena lika så poolområdet.
Personalen är alltid trevliga, hjälpsamma och maten är god.
Ligger ca 100m till stranden och ca 700m Pigadia.
Vi kommer tillbaka.

1  Tack Stefan B
Omdömet skrevs 23 juli 2021 från mobil enhet

Hotellet ligger nära staden och stranden. Frukosten saknar riktigt kaffe och juicen är koncentrat och innehållet i buffén är väldigt ovarierat. Poolen stänger tidigt innan solen gått ner. För att inneha fyra stjärnor saknar detta hotellet en hel del- kackerlackorna på terassen är besvärande, rostiga skruvar till fönster och avsaknad av ett handtag till duschslangen, det finns inte någon middag på hotellet att räkna med, poolen har ett som till synes ser ut som en hemmabyggd fontän, badrummet saknar eluttag. Listan kan göras lång. Helhetsintrycket är att hotellet saknar stil och finess.

Personalen var oftast trevlig och gjorde det som ingår i deras jobb, men inget mer.

Städpersonalen gjorde ett fint jobb, rummet var städat varje dag.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Climber43118294476
Omdömet skrevs 3 juli 2021

Covidanpassat med handsprit på alla bord och personalen bör munskydd. Fick instruktion första frukosten , handskar, handsprit o munskydd vid frukostbuffén. Mycket bra!

Väldigt bra utbud på frukosten, välsmakande och varierande.
Moderna, fräscha och rena rum. Vi bor på markplan i rum 106 vid poolen. Sköna sängar , bra Wi-Fi o AC.

Hjälpsam personal.

Liten fin pool och sköna solsängar vid poolen.
Stranden bara över gatan och gångavstånd till stan. Restauranger o supermarkets utanför hotellet. Ett större supermarket ca 500 m.

1  Tack lovam83
Omdömet skrevs 3 juli 2021 från mobil enhet

Rent, fräscht och snyggt! Sängen lika skön som hemma! Vi har bott här snart en vecka, i rum 106 i markplan och utsikt mot poolen. Skönt att bara kunna kliva över o ta ett dopp. Superbra frukost med bra variationer.
Sköna solstolar vid poolen. Nära att gå ned o bada/sola vid stranden. 500 m till stan med shopping och ytterligare utbud av restauranger. Bra restauranger även nära hotellet exvis Thalassa. Lokalbussen tex till Ampoori beach går ca 500 m från hotellet. Vi hyrde moppe en dag och åkte till bla Alesso beach.
Trevlig o hjälpsam personal.

Tack Boppilova