“Den bästa lunchrestaurangen vid Pigadia beach”
Omdöme om Sea Side

Sea Side
Omdömet skrevs 14 oktober 2017

Det här är ett ställe som vi besökt många gånger under årens lopp, alltid fräscha råvaror och trevlig personal, stället är familjeägt och har också några solbäddar man kan hyra vid stranden, på grund av att stället är omtyckt kan det vara fullsatt på eftermiddagarna.

Tack Bo F

Omdömet skrevs 26 september 2017 från mobil enhet

Bästa stället att pausa på efter några timmar på stranden . Enkla mycket fräscha lunchrätter! Snabb service fantastisk personal! Strålande utsikt!
Vad mer kan man önska?

Tack Christina K
Omdömet skrevs 3 september 2017 från mobil enhet

För tre år sedan älskade vi att äta lunch här men nu har de antingen bytt kock eller tröttnat på att laga mat. Maten är smaklös och utslätat tråkig i vår smak. Trist eftersom det annars ligger bra, har fin utsikt och serveringspersonalen gör sitt bästa.

Tack Kerkja
Omdömet skrevs 16 augusti 2017

Efter att ha läst recensionerna på TripAdvisor bestämde vi oss för att äta lunch här (vi låg och solade på resturangens solstolar). Dock ett ytters mediokert ställe. Skulle faktiskt kunna gå så långt som att säga att det var det sämsta vi åt under hela vår vecka på Karpathos. Smaklös och intetsägande mat. Den grekiska sallade var yttersta tråkig, till och med den grekiska salladen i hotellets poolbar var mycket bättre bättre. Om SeaSide ändå tänker servera bröd som jag inte har beställt hade det vart trevligt om det var färskt. Resturangen får dock 2 stjärnor eftersom priset på solstolarna var bra och det var en fin utsikt.

Tack DengodeJohan
Omdömet skrevs 16 augusti 2017 från mobil enhet

Sea Side erbjuder enklare lunchrätter till humana priser.
Portionerna är rikligt tilltagna o maten är väl tillagad.
Personalen är trevlig o mån om sina gäster, t ex frågar dom om man vill byta bord till ett med bättre utsikt om det blir ledigt.

Vi var under våra besök 3st, 2 vuxna o en tonåring, aldrig missnöjda med vare sig mat eller bemötande.
Prisnivån var för oss ca: 25-28€ för 3 huvudrätter med 50cl öl, 1 glas vin o en Cola.
Tavernan ligger i nära anslutning till Alimounda Mare Hotell och det var många av hotellets gäster som intog sin lunch här , även vi.

Att Tavernan ligger på stranden med fin utsikt över både hav strand o Karpathos stad gör det inte sämre.
Till Sea Side går det även att ta si med bil ända fram till entré dörren gör det lättåtkomligt för er som hyrt bil o bor på annan plats på ön.

1  Tack Jaes57

Resenärer som tittade på Sea Side tittade också på

Karpathos Town (Pigadia), Kárpathos

Besökt Sea Side? Berätta vad du tyckte!