Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com191 US$
Priceline191 US$
eDreams191 US$
Travelocity191 US$
CheapTickets191 US$
Orbitz.com191 US$
Omdömet skrevs 15 september 2018 från mobil enhet

På Sikfors Herrgård får man en unik upplevelse. Värdparet anstränger sig verkligen för att man som gäst ska känns sig väl omhändertagen, exempelvis genom att fråga när bastun ska tändas innan middagen. Middagen var en väldigt trevlig upplevelse med många sköna smakkombinationer och en personlig touch. Ska du till krokarna runt Hellefors /Kopparberg - ankra upp på Sikfors Gertgård, du kommer inte bli besviken!

Datum för vistelsen: september 2018
Tack 950hanss
Sikfors, Owner på Sikfors Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 17 september 2018

Tack för din fina recension
Hälsningar
Uta Riedel

Omdömet skrevs 7 augusti 2018 från mobil enhet

Efter traditionsenligt operabesök åt vi middag på Sikfors med våra övernattande vänner. I år inleddes måltiden med en härlig gurksoppa,kall, dekorerad med varmrökt öring och en strimma hallonsås. Mycket vackert och gott. Varmrätten en härligt dekorerad majskyckling som låg på en morotspuré och omgavs av små tomater och små potatisar. Även denna rätt synnerligen vacker och god. Desserten var en kokosröra täckt med röda krusbär. Vackert och läckert. Denna gång var maten så att den tillfredsställde såväl öga som gom. Vi ser fram mot nästa måltid på Sikfors där vi alltid får ett varmt välkomnande av värdparet

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack yngen

Tack

Omdömet skrevs 5 augusti 2018 från mobil enhet

I samband med ett, som vanligt, proffsigt och njutbart besök på charmiga Opera på Skäret beslöt vi oss för att bo en natt på Sikfors Herrgård. Vi har bott här en helg för ca 10 år sedan och mindes det främst för god mat och det fantastiska värdparet som fick oss att känna oss otroligt välkomna.
Inget hade förändrats. Vi åt en mycket god lunch innan vi åkte iväg till Operan. När vi kom tillbaka efter föreställningen väntade en mycket god trerätters middag. All mat är i möjligaste mån egen- eller närproducerad vilket märks på smaken. T.o.m. knäckebrödet är hembakat. Frukosten var otroligt god och hämtades i köket vilket förstärkte den välkomnande känslan.
Eftersom vi bokade sent fick vi bo i en lägenhet ca 500 m från huvudbyggnaden. Den var helt ok men är ju inte del av själva herrgården varför jag inte kommer recensera den. Betyget är främst satt pga. det trevliga värdparet och den goda maten.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Lusen
Sikfors, Owner på Sikfors Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2018

Tack för besöket !
Roligt att ni trivdes så bra hos oss och skriver så fint om Sikfors Herrgård
Hälsningar från Sikfors
Uta

Omdömet skrevs 10 juli 2018

Omgivningarna kring Sikfors herrgård är promenadvänliga och fina, men man får undvika kanadagässen som gör sina behov både här och där. Utsikten från herrgårdens baksida mot vattnet är ändå värd att titta på och att njuta av. Själva herrgården är ganska enkel och börjar bli i behov av skrapning och målning av fasaderna. Maten är bra och frukosten är enkel men bra och fyller sin funktion. Vi hade en smartbox som gav oss ett rum i vandrarhemsdelen (gästhuset) och blev tillfrågade av ägaren om vi ville uppgradera oss mot en ganska hög avgift till byggnaden intill herrgården. Vi avstod och blev mycket nöjda med det rum vi fått i vandrarhemsdelen. Ändå - det hade varit en fin service om vi blivit fritt uppgraderade till byggnaden vid herrgården där de flesta rum verkade lediga. Många hotell graderar ju upp sina gäster om möjlighet finns och vinner förstås både i förtroende och uppskattning på det sättet.

Rumstips: Det är helt ok att bo i gästhuset, men långt till frukosten (ca 500 m)
Datum för vistelsen: juni 2018
1  Tack Leif H A
UtaRiedel, Ägare på Sikfors Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 11 juli 2018

Hej
Så tråkigt hur du upplevde Sikfors Herrgård.
För oss är det jätteviktig att ge våra gäster en fin tid på Sikfors Herrgård. Det är inte alltid enkel att möta förväntningarna men jag hoppas att vi kan bemöter dig bättre nästa gång

Omgivningarna är fina med närhet till sjön och den storslagna utsikten från Höghöjden. Vi rekommenderar gärna olika utflyktsmål till våra gäster. Det rika djurlivet med både bäver, örn, tranor, hägrar etc i direkt anslutning till herrgården är unik och kikaren vandrar från hand till hand under de flesta kvällarna. Fick ni se fiskgjusen och deras unge?

Vi arbetar ständig med att lyfter herrgårdens tillstånd. Fönstermålningen kan jag berättar börjar vi med om en vecka och fasaden är projekterad till nästa år. Vi är glada ägare sen 26 år och är inne på 4 omgången.
Pratar gärna med oss nästa gång, så visar vi vad som är nytt för året och hur vi arbetar. Jag vet inte om ni var en trappa upp där det finns både öppen spis, gulginramade speglar och antika möbler, mycket använd under den kalla årstiden.
Biblioteket som redan nu är uppskattad och vinrummet i anslutning till verandan är nya för i år och börjar ta form.

Rumskostnaden mellan Smartboxpaketet i Gästhuset och Stångjärnsmagasinet skiljer 600 kr. Uppgraderingen på 250 kr är inte för mycket begärt. Roligt att ni hade det så bra i Gästhuset
och hoppas att ni njöt av den fina matsäcken från frukostbuffén som ni fick med er som bonus.

Vi önskar er all lycka med den nya människan som snart ska vara med er och förgyller ert liv. Var rädd om er.

Soliga hälsningar från Sikfors
Uta Riedel

Omdömet skrevs 13 maj 2018

En mysig, liten och verkligen kvalitativt boende på alla vis. Prismässigt ligger de högt i grundpriset. Fantastiskt fin och prisvärd mat - vin meny. Fantastisk bastu och natur. Totalbetyget är högt, men slutnotan lite hög.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack snokman