eDreams
FindHotel
StayForLong
Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Mysigt med hjärtat i främsta rummet, läget är outstanding, 100 m till en av Sveriges bästa stränder.
Frukosten är mycket bra, vällagad och komplett. Servicen och viljan att få alla att trivas är svår att finnas på andra håll.
Standarden = rent ment inte i nyaste klass.
Allt annat uppväger detta !
Rekommenderas starkt!

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack Inspire402799
Omdömet skrevs 10 augusti 2019 från mobil enhet

I många år har vi haft strandpensionatet som förstahandsval under våra vistelser på Gotland... Mer och mer har det däremot närmat sig en punkt där förfallet av fastigheten blivit ohållbart och sviktande badrumsgolv, mögliga golvlister, tradiga duschhandtag etc. i kombination med service och priserna för rummen gör att det snart är ett ABSOLUT sistahandsval! Vindskivorna på samtliga byggnader ser ut att falla ner av röta vilken sekund som helst och att spara kronor på detta tillika de trasiga långmattorna i korridorerna sedan 70-talet känns extremt oattraktivt. Möblerna på rummen har också blivit kvar från samma tidsera med undantag för sängarna som känns helt ok. Fåtöljerna däremot är inte aktuella att sitta i utan används hellre som stöd för resväskor med tanke på de talande fläckar som finns kvar sedan lång tid tillbaka! Pensionatet genomsyras idag helt av känslan ”snålhet bedrar vishet” och att vara så ”näriga” som andra också beskriver det med bl.a. lunchpriser för 110:- och alldeles precis ”knappt” med wc papper på rummen känns riktigt riktigt omodernt. Te & Kaffe borde t.ex. kunna ingå gratis för alla boenden när det inte finns några andra möjligheter på rummen. Pensionatet har i alla år saknat såväl AC som fläktar på rummen vilket borde ha kunnat vara löst för länge sedan, men icke. Värmen på rummen är ibland outhärdlig nattetid men är man vana gäster på pensionatet så löser man det själva. I A-längan finns en hel hörna med fläktar dock och kanske skulle man istället ha satt ut dess och några till inne i rummen från början.

Den estetiska & tekniska delen kan vi nästan lämna därhän helt med tanke på hur brandlarmen bytts ut till fristående enheter utan länkning och dom gamla klockorna tagits bort med hålen och avklippta kablar kvar. Wi-fi kablarna hade man kunnat gömma ovan takpanel men icke! Kablarna hänger väl synliga och nätverket saknar tekniskt alla former av säkerhet! Gäster som har kunskap, kan besöka andras datorer utan större svårigheter och även administrationens datorer om man så vill! Har man inte satt upp nätverket själva så bör man åtminstone se över den eventuella firma som kan ha varit behjälpliga då dess kunskaper får anses som förlegade med dagens hotbilder. Man vill INTE se grannrummens datorer på hotellbesök!

Nej Fru Jakobsson & döttrar må ha gjort ett strålande jobb genom åren, men just nu känns pensionatet som om det håller på att helt tappa fart och gå ur tiden, vilket känns tråkigt för oss som följt pensionatet de sista 15 åren... Kanske är det mer spännande att driva Suderby Hotell samtidigt med detta, men gör isåfall hellre ett val och uppdatera eller sälj istället för att driva pensionatet in absurdum för det kommer det inga goda recensioner utav.

Datum för vistelsen: augusti 2019
2  Tack misund01
Omdömet skrevs 5 augusti 2019 från mobil enhet

Fantastiskt strandhotell som verkligen ligger på stranden. Bra och variationsrik frukost och mycket god mat. Personalen var mer än tillmötesgående och fixade allt så att vi skulle ha det bra vilket vi verkligen hade. Kan absolut rekommendera detta ställe och vi kommer med säkerhet tillbaka

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack 335ingride
Omdömet skrevs 21 juli 2019 från mobil enhet

Priserna helt galna med tanke på den ”maten” man får. 110kr för en hamburgare som bestod (jag är helt allvarlig) av två bröd och en köttbit som dom inte gjort själv. Tillbehör fick man gå till salladsbaren och fixa själv. 110 spänn och man får själv göra halva jobbet!! Jättebra läge men kockarna måste hata sitt jobb...

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Jigglatz
Toftastrand, Ägare på Tofta Strandpensionat, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2019

Tråkigt att du inte kände dej nöjd.
Vi har drivit Pensionatet med boende och restaurang i många år och försöker anpassa oss till kundernas önskemål. Det vi landat i nu, och som vi förutom din upplevelse, fått väldigt positiv respons på är dagens lunch för 110 kronor. I denna ingår stort salladsbord, varm/huvudrätt, smör, bröd, isvatten och kaffe/te. Varje dag finns 7 varma- (kött, fisk och vegetatiskt) och två kalla-huvudrätter (varav en kött och en vegetarisk). En av de varma rätterna är hamburgare, bröd och pommes. Hamburgarna på "Dagens" är som du noterade inte hemlagade- det erbjuder vi kvällstid på vår a la carte. Lunchburgaren har vi sedan ett antal år valt att servera "plain"/enkel eftersom många föredrar att göra sin egen burgare, en del vill ha dressing, andra inte en del äter gärna sallad till sin andra föredrar att äta salladsbordet separat, en del vill ha lök osv osv.
Det är självklart inte för att kockarna är lata, eller hatar sitt jobb, tvärtom vi har samma kockar sedan ett antal år som är med och lagar och utvärderar dagen, samt lyssnar och tar till sig ris och ros. Och hitintills har det varit ros
Jag upplever att vi alltid får superbra omdömen gällande vårt kök och detta år har varit extremt goda omdömen varför jag blev jätteförvånad när jag läste ditt. Vet inte om du sa något här på plats, det hade alldeles säkert varit möjligt för kockarna att göra din burgare enligt dina önskemål, om det var/är viktigt för dej!

Omdömet skrevs 4 augusti 2018 från mobil enhet

Härligt boende för en semestervecka. Nära Visby och nära till Visby gk. Fantastiskt läge vid stranden, sköna sängar, bra frukost och god mat. Väldigt trevlig personal. Rummen i behov av renovering men det var välstädat.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Annchabe