Priceline
Booking.com127 US$
getaroom.com148 US$
Omdömet skrevs 29 juli 2021 från mobil enhet

Trevlig hotell med spa
Hade bokat en dubbelrum med utsikt men när vi kollade rummet så stämde det inte, blev varse att vi hade blivit uppgraderad till etage svit med utsikt vilken var trevligt, dock borde man ha talat om det i receptionen.
I vårat paket ingick spa med spakit, tyvärr så saknades det tofflor då det var slut, baren var trevlig fast ölen var slut fanns bara alkoholfritt öl och Ipa.
Middag var jättegod fast personalen verkade stressad vi åt den senare tiden vilket var bra då det inte var lika mycket folk. Abborren var lysande god. Frukosten var god.
I det hela var det en trevlig vistelse med vissa smärre saker,

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack patrikg686
Svar från företaget:Svarade 29 augusti 2021

Tack så mycket för din feedback. Varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 26 juli 2021

Jag blev glatt överraskad över det otroligt fina SPA hotellet. Servicen var jättebra, det var rent och fint överallt. SPA personalen var så hjälpsam. Det var lugnt och fint och väldigt fräscht i SPA avdelningen. Omklädningsrummen och duscharna var fina och det luktade fräscht. Frukosten och middagen var jättegod och fint serverat. Hotellrummet var jättefint och perfekt bäddat och kliniskt rent. Kommer såklart tillbaka.

Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack CeciliaAnderssonSWE
Svar från företaget:Svarade 27 juli 2021

Hej!
Och tack så jättemycket för din fina feedback.
Må så gott och varmt välkommen åter!
Mvh Dalecarlia Hotel & Spa

Omdömet skrevs 19 juli 2021 från mobil enhet

Jag vill så gärna ge det här stället 5 av 5. Men det går inte.
Vi bodde här i två nätter. Vi var två vuxna och ett mindre barn.

• Trevlig och fin frukost
• utsikten
• han i receptionen var trevlig
• fina allmänna ytor.
• den gamla delen var mysig
• ett bra tilltaget lekrummet för barn i olika åldrar.
•sköna sängar, väldigt breda enkelsängar som stod ihop.
• stora kuddar.

Minus
• Slitet, jag hade förväntat mig mer utifrån priset vi betalade.
• heltäckningsmatta i rummet.
• vissa leksaker i lekrummet var inte hela utan i vissa fall helt söndetrasade.
• vårt rum städades inte, trots att det skulle ha gjort det. (Jag kollade när vi checkade ut).
• det ska finnas två pooler båda stängs för barn från kl 14.00, vilket vi missade.
• golvlampan var inte hel i sovrummet.
• det fanns ingen bra kontakt till vattenkokaren så fick värma vatten på golvet. (Inte i anslutning till där den stod)
• en av fåtöljerna i lobbyn hade ett hål i armstödet.

För att vara en hotell med 4 stjärnor så lever de inte upp till det. 4 stjärnor ska ju gälla alla rum. Samt att städningen ska vara bra. Det var den inte. Jag kan helt klart pröva hotellet igen och pröva att boka något annat rum. Men skulle jag få ett exakt likadant hade jag inte velat ha det.

Rumstips: Om du reser med barn och vill att de ska kunna bada i poolen så behöver de ha badat innan 14.00
2  Tack JessChGu
Svar från företaget:Svarade 27 juli 2021

Hej!
Tack så mycket för din feedback. Det betyder mycket för vår utveckling. Vi får ta detta i beaktande och se över vad vi kan förbättra.
Må så gott och varmt välkommen åter!
Mvh Dalecarlia Hotel & Spa

Omdömet skrevs 11 juli 2021 från mobil enhet

Bokade ett paket som heter morgonmys vilket innebär frukostbuffé och tre timmars spa.
Verkligen att rekommendera, bra start på dagen!
Fint och nyrenoverat ska med olika rum och pooler.
Finns även en liten bar på spaområdet med både mat och dryck, lyxigt!

Rumstips: I vissa spa-paket ingår ett kit med badkläder, tofflor och rock - ett tips är att man får rabatt vid kommande besök om man har med sig kitet
Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Malin A
Svar från företaget:Svarade 29 augusti 2021

Tack snälla och varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 5 juli 2021 från mobil enhet

Lite undeligt bokningssystem, bokar man på nätet måste man ändå ringa för att boka tider för måltider och spa. Och tiden jag bokade för frukost via telefon hade "försvunnit" när jag skulle checka in.
Hade önskat ett bekräftelsemail på vilka tider jag bokat in för spa, middag och frukost. Istället fick jag tre allmänna infomail om att jag skulle ringa och boka tider...

Rummet var klart en timma innan incheck. Bodde i Annexet allegården. Rummet var litet och inte så fräscht. Korkmatta i ett pyttelitet badrum och sliten toalett. Inget tryck i duschen och lyhört. Och inget kylskåp på rummet.
Och snälla, lägg inte prydnadskuddar på kudden man ska sova på...prydnadskudden kan ha legat på golvet el varsomhelst, extremt ohygieniskt. Den ska endast ligga på överkast.
Supervarmt! Ingen luftkonditionering någonstans. ?! Inte ens inne i hotellbyggnaden.

Maten på kvällen var bra, lagom portioner, snabb servering.
Trångt vid frukosten runt buffeborden. Ingen tång till kexen, alla gäster var där med fingrarna och plockade...
Heltäckningsmatta i restaurangen, stort minus.

Spadelen var fin, lite trångt i duschen och vid skåpen. Väldigt bra med bar inne i spat, fanns både mat och dryck där. Personalen kom ut med beställningarna.

Överlag så kan jag absolut rekommendera dalecarlia men tycker priset är för lite högt för det du får. Och bokningssystemet kändes omodernt. Och åker ni dit, ta ett finare rum, vet ej om de har luftkonditionering i sviterna, men de kanske är fräschare iallfall.

Tack Empoll81
Svar från företaget:Svarade 29 augusti 2021

Tack så mycket för din feedback, den betyder mycket för oss och vår utveckling. Allt gott!