Omdömet skrevs 19 september 2020

Vi hade beställt ett höstpaket där två rätters ingick. Jag hade mailat om att kanske kunna få rum med utsikt mot Siljan. Vi fick rum 209 som var helt toppen. Middagen var toppen det är fantastiskt att själv få välja från en meny. Suverän uppassning två toppen killar som serverade oss. Vi reser mycket och detta var den 21 övernattningen på hotell 2020. Frukosten var WOW helt fantastisk allt fanns och upplagt på ett smart sätt. Dale Carlia är ett första klass hotell prova så får du se!!

Rumstips: Rum 209 var toppen!!
Datum för vistelsen: september 2020
Tack Lasse7330
Ingela Léman, Försäljning på Dalecarlia Hotel & Spa, BW Premier Collection, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Det gläder oss, stort tack för era fina ord och varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 17 september 2020

När man vill ha bra service, god mat och skön relax åker man till Dalecarlia och njuter - man blir aldrig besviken. Varje gång vi är här säger vi unisont "vi måste åka hit oftare!" Härlig atmosfär, skön miljö, proffsig personal - toppbetyg från hela familjen.

Datum för vistelsen: september 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack Katarina S

Tack & bock för fina ord!
Hoppas vi ses snart igen!

Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Fick en etagesvit m utsikt mot Siljan utan extra kostnad. Vanliga utsiktstornen var slut. Jättefint rum i två våningar. Otrolig utsikt över sjön. Mkt god tvårätters ala carte till middag. Torsk o Biff som var mkt välgjord. Mkt god dessert. Provade även drink m slånbärsgin o lingon som kändes lite dalastajl o var mkt god Fina promenadstråk samt trevliga butiker att handla i. Köpte lite hantverk från Tällberg. Vid middagen så var det ett kraftigt åskväder m blixtar som skådespel över Siljan. Kändes skönt att sitta inomhus då. Frukosten helt ok. Mkt trevlig personal o kan verkligen rekommendera hotellet. Kommer definitivt tillbaka igen

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack dagos11
Ingela Léman, Försäljning på Dalecarlia Hotel & Spa, BW Premier Collection, svarade på det här omdömetSvarade 25 augusti 2020

Underbart att höra, det gläder oss.
Önskar er varmt välkomna tillbaka!
Vänligen Ingela L, Salemanager

Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Fin utsikt, bra parkeringsmöjligheter. Väldigt slitet hotell, lever på gamla meriter. Personalen var inte bra, väldig hierarki. En charmkurs hade inte varit fel. En del var bra, men dom flesta behöver uppdateras i kundvård. Skulle INTE rekommendera detta hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack rolfs585

Tack för din feedack Rolf, det hjälper oss i vår utveckling. Hotellet har anor från 1910 så visst finns det platina i väggar och golv.

Önskar dig varmt välkommen åter!

Vänligen Ingela L, Salesmanager

Omdömet skrevs 2 augusti 2020 från mobil enhet

Ja, utsikten var väl det bästa. Hotellet känns väldigt slitet, även om det finns en nyare del med fräschare rum, så är det inte genomgående i de offentliga delarna av hotellet. Vissa delar ska ha en gammal historisk charm, andra delar är bara slitna. Toalettring och fläkt var utslitna.

SPA-delen var i stort obefintlig. Två varma badkar/pooler. En ångbastu. En torrbastu som inte gick att få varm.
Omklädningsrummet för herrar var avstängt, så vi fick byta om och duscha på våra rum. (= ej Kerstin Florian-produkter heller).

Restaurangen hade trevlig service-personal, men ganska trist ledning. Hovmästaren bjöd inte på ett enda leende, kändes mest som att man störde. Maten var god, men relativt smaklös. Beror nog på vilken kock det är, för ena dagen var bättre än den andra.

Frukosten var stor och bra. Man fick preliminärboka vilken tid man skulle komma, för att undvika trängsel, så det kändes bra. Fanns både handsprit och engångshandskar till gästerna.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Hufflepuffrebel
Ingela Léman, Försäljning på Dalecarlia Hotel & Spa, BW Premier Collection, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2020

Ja visst är utsikten fantastisk!

Vårt Spa är under renovering och öppnar upp med 1500 kvm njutning i september, så i sommar har man kunnat njuta av vårt Sommarspa.

Önskar er varmt välkommen tillbaka!