Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com171 US$
Priceline172 US$
eDreams171 US$
CheapTickets171 US$
Travelocity171 US$
Omdömet skrevs 13 augusti 2021 från mobil enhet

Alternativet för oss som hade hunden med oss denna gång var ett hundanpassad moderat dubbelrum i en länga med 4 rum på framsidan av hotellet, Ingen höjdare för 1690:- natten!!
Frukosten som ingick visserligen ok men
att hotellet helt glömt bort pandemin och satt
Ett sällskap på 9 pensionärer vid ett långbord
Ca 30cm från buffebordet så man inte kunde
komma fram till den utan att stöta till de sittande gästerna!!!.
Rummet var verkligen enkelt, mera modell billigt
vandrarhem. Framför allt toaletten och duschen
under all kritik, ingenstans att ställa badrums artiklar mm, spegeln i badrummet från år 1
sliten och rostig så man knappt såg nåt i den.
Tv:n i rummet placerad så att OM den fungerat
hade man endå inte kunnat ligga i sängen och
kollat.
Middagen räddade hotellet från att få en 1 i betyg från oss. Visserligen underbemannat i servicen men de två gjorde vad de kunde
för att endå få det att funka.
Maten God och vällagad och några ok viner i listan blev endå ett bra avslut på kvällen.
Kommer knappast att återvända till Gyllene Hornet med tanke på alternativen som finns i Tällberg.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack rockyvilda
Omdömet skrevs 30 juli 2021 från mobil enhet

Mysigt hotell perfekt för barnfamiljer!

Vi bodde i ett familjerum i två dagar, ganska små rum med en dubbelsäng, ett sängskåp och en resesäng/extrasäng. Vi var där i mitten av juli när det var väldigt varmt - ingen AC på rummen så nätterna var lite tuffa. Inte så mycket mer ”extra” på rummet - få TV kanaler - de till att ta med en iPad om era barn vill titta på ngt. Under Corona städar de inte rummen, pga säkerhets skäl.

Själva hotellet ligger i otroligt mysiga omgivningar. Nära till Leksands Sommarland vilket är ett måste om ni har barn som gillar äventyrsparker. Fantastiskt fina omgivningar - man kan hyra cyklar, men vi vågade inte eftersom man cyklar direkt på trafikerade vägar.

Det absolut bästa med hotellet var att de hade väldigt mkt att göra för barn. En bra pool som man får bada och plaska i (alltså ingen SPA pool utan barn får leka). En gympasal med massa bollar och madrasser - precis som en skolgympasal. Biljard, fussball, och ett litet lekrum (dock lite trötta leksaker..)

Litet gym, ta hellre med er löpar/promenadskor eller ta en tidig simrunda i poolen (öppnar kl 7).

Vi åt frukost på restaurangen - helt ok frukost. Vi åt även middag en av dagarna, och helt ok mat.

Rumstips: Besök Leksands sommarland om du har barn!
Tack sabinas133
Omdömet skrevs 30 juli 2021

Vi önskade boka bord till kvällens middag och blev placerade i telefonkö. Eftersom kön sades vara lång skulle vi bli uppringda istället. Väntade hela dagen men ingen bekvämade sig med att ringa! Blir man som gäst behandlad på detta vis förstår man att servicen lämnar mycket att önska och väljer annat hotell för mat och övernattning

Tack Ulla Z
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Positivt: Påminde om en stuga från STF (t ex i fjället) mer än ett hotell. Det var mysigt! Modernt badrum, god frukost, mycket aktiviteter för barn: pool, minigolf, tennis, biljard, vandringsleder. Trevlig personal!

Negativt: Dammigt på rummet. Även fast hotellet utger sig för att vara ett barnvänligt hotell, var det ett dåligt utbud på mat som passar för just barn (hotellets restaurang). Vi beställde en fruktkorg till rummet, fick påminna personal om att vi inte fått den. Fick den först sent andra dagen. Det var otroligt varmt på rummet, med endast en liten fläkt till hjälp, men temperaturen utomhus var närmare 30 grader… Så jag vet inte vad som hade kunnat gjorts annorlunda!

Tack Inthewoodsnerds
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Väldigt gammalt rum som saknade helt mörkläggningsgardiner. Barnen var uppe kl 6 på morgonen. Och sen var vi ändå tvungna att vänta 3 timmar tills det var tid att äta frukost eftersom man fick boka bord pga corona.
Trist för annars är hotellet väldigt bra anpassat till småbarnsfamiljer.

Tack sofiae687