Travelocity
Orbitz.com
Hurb225 US$
Omdömet skrevs 22 november 2020 från mobil enhet

Vi bodde i deras svit med bubbelbad och bastu. Rummet levde verkligen upp till våra förväntningar.
Trevlig tjej i receptionen, som var väldigt serviceinriktad.
Frukosten var ok, vanlig hotell frukost.
Fin utsikt över Siljan, miljön i Tällberg är så vacker !
Hit åker vi garanterat igen.

Datum för vistelsen: november 2020
Tack jennien2019
Omdömet skrevs 15 november 2020

Bokat en fredag-söndag weekend i samband med konsert( Babben Larsson), med bättre rumsval. Vid incheckning i 14-tiden blir vi uplysta om att hotellet stängs., konserten inställd pga förändrad restrikstioner avseende Dalarna regionen från torsdageftermiddag, ett dygn tidigare. Vi hade då rest 4 timmar från hemort, och inget meddelande hade då skett till oss vare sig via sms eller mail. !!! Inget meddelande på hemsidan varken före elller efter.
Vi blev nu erbjudna en övernättning på systerhotell Gyllene Hornet rum + 3 rättersmiddag för 1900 kr( 2 pers). Accepterade det mest pga alternativet att köra hem igen eller börja själv leta hotell var mindre bra.
Gyllene Hornet är ett 3- hotell. Middagen var ok men inget man minns. Rummen MYCKET SLITNA 80-90 tals standard. Mer likt ett vandrarhem. Restaurangen och lobbyn ok. Priset 1900 kr var för högt för den standarden. Dock bör påpekas att personal i receptionen på båda hotellen gjorde sitt bästa vid bemötandet.
Klart tveksam till att återvända till Tällberg( har biljetter till dalhalla sommaren 2021. Väljer nog annat ställe att bo på)
Förstår också att snabba ändringar kan ske i pandemitider, men det finns många sätt att meddela gäster snabba ändringar.
Mvh
Annika och Kaj

Datum för vistelsen: november 2020
Tack annikar528
Omdömet skrevs 20 oktober 2020

Först av allt: Hotellet är okontaktbart efter kl. 18. Då stänger receptionen och telefonsvararen slås på. Den meddelar bara att hotellet är stängt och, som den får förstås, att hoppet om en skön natt på Klockargården är ute. Om man då är ordentligt försenad till det bokade rummet och vill upplysa om förseningen, går det alltså inte. I brist på kontakt kan gästerna resa i timmar en höstkväll, genom ett mörknande Härjedalen, undrandes om de måste sova i bilen.

Dubbelrummet vi bodde i för en natt på genomresa i september 2020 var mycket trångt och höggradigt obekvämt för två personer. Även duschrummet var trångt, slitet och omodernt, med gammal våtrumstapet, plastmatta, enklast tänkbara dusch med draperi och opraktisk inredning. Mest störande var en hylla som stack ut över handfatet och skymde ljuset vid handhygien, linshantering m.m..

I rummet fanns ingen plats för väskor. De fick stå på sideboardet, på golvet eller ligga i fåtöljen. Dessutom var rummet inte städat. Det var dammigt. Det var kladd av läsk och gammal mat på sideboardet. Hopknycklat toapapper hittades i sängen. Frågan är då om ens lakanen var bytta efter föregående gäst? Jag bedömer att rumsstandarden med knapphet når två stjärnor i en internationell jämförelse. Rummet var inte ens charmigt, trots sådana ambitioner. Det var bara trångt, opraktisk, fult och utdaterat.

Utmärkt var däremot hotellfrukosten med massor av läckert kallskuret av hög kvalitet, gott, färskt bröd och vällagat småvarmt, allt i en sådan mångfald att vem som helst kan finna sin frukostfavorit. Ett extra plus för de vidunderligt goda hembakta wienerbröden.

Totalt sett är Klockargården ett hotell som skulle kunna bli ganska bra, om rum av den typ vi bodde i görs om till enkelrum, renoveras till modern standard och städas mellan gästerna. Den tydligt eftertraktade lokala charmen kan rent av vinna på det, med rätt stilkänsla. Det är egendomligt att ett hotellrum, som är så genomgående mediokert, kan finnas mindre än 20 meter från en hotellfrukost, som är så superb i alla avseenden. Det går helt enkelt inte ihop och tyder på svag ledning, divergerande målsättningar och bristande samordning.

Sist av allt: Telefonsvaren bör upplysa om att hotellet är öppet för bokade gäster även efter kl. 18. Då kan de, under den långa färden genom ett mörknande Härjedalen om hösten, slipper frukta för en natt i bilen. Men, ett hotell med Klockargårdens ambitioner, och med den frukosten, bör å andra sidan kunna nås på telefon med personlig service dygnet runt.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack OlofH41
Omdömet skrevs 4 oktober 2020

Vi åt en trerätters middag i samband med en show. Menyn var förbestämd, likaså de rekommenderade vinerna till respektive rätt. Några andra viner fanns inte att välja på och dryckesutbudet i övrigt var också väldigt skralt. Med tanke på att jag aldrig har hört talas om vinerna som stod i menyn så borde jag tagit det säkra före det osäkra och beställt in öl till maten. Men hur fel kan det bli med ett vin som restaurangen rekommenderar till en specifik maträtt? Väldigt fel, skulle det visa sig.

Till förrätt åt vi en typ av toast skagen som smakade helt ok. Vinet smakade verkligen inte gott och passade inte alls till maten.

Till varmrätt fick vi hjort och en (1) liten osaltad hasselbackspotatis. De var dock mer generösa med köttet och det var väldigt bra stekgrad på köttet. Också en helt okej rätt. Men återigen så var vinet (rött denna gång) väldigt enkelt och billigt och passade än en gång inte alls till maten.

Efterrätten bestod mer eller mindre av en liten burk med sylt i botten, i vilken de hade petat ner lite olika saker, bland annat lite choklad. Den rätten var inget att skriva hem om. Det söta vinet, som utlovades i menyn såg jag aldrig till. Men med tanke på de föregående två vinerna så var det nog lika bra.

En klen tröst i sammanhanget var att vinerna var väldigt billiga, endast 85 kr glaset. Men jag hade gladeligen betalat det dubbla per glas för ett gott och passande vin av bra kvalité till respektive rätt.

Sammanfattningsvis. Maten (förutom efterrätten) var helt ok, men absolut inget märkvärdigt. Vinerna var katastrofala.
Är ni intresserade av god mat och goda viner så bör ni välja ett annat hotell.

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack m4tti4s
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Vi bodde på klockargården när vi var på genomresa. Själva boendet gick inte att klaga på, men servicen i restaurangen var klart undermålig. Maten var ok och kom in ganska snabbt efter att vi fått beställa, men det var närmast omöjligt att få servisens uppmärksamhet. Det dröjde evigheter innan vi fick beställa mer att dricka och efterrätt.
Frukostbuffén hade de delat in i tidsbokningar på grund av Covid-19, vilket jag har full förståelse för, men när vår tid kom så var allt utplockat och det fanns ingen som fyllde på, trots att vi påpekade att saker saknades.
Jag kommer inte att bo här fler gånger och kan inte rekommendera någon annan att göra det heller om det finns alternativ.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack 399rikardb