Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 2 maj 2021

Vi hade beställt en minisvit med bubbelbadkar. Det fanns också en liten balkong med utsikt över sjön och bergen. Vi hade paket på två nätter. Det ingick en två rätters middag och en fyra rätters middag. God mat. fint upplagd. På fredagen blev det lite för lång väntan men vi hade ju inte bråttom. På lördagen hade vi behandlingar till 18.00 vilka var utmärkta i mycket fina lokaler. Vi fick rådet att äta senast 18.15 så vi skulle hinna. Tyvärr var det på tok för kort tid mellan rätterna istället. Maten var god och fint upplagd. Dock kanske något torrt kött.
Frukosten mycket fin ingen trängsel, allt man kunde tänka sig. Kaffet fanns i en fantastisk fin mycket stor kopparkanna men om man är det minsta klen kan man inte lyfta den. Så sätt en blomma i kannan och ha en termos i stället.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Susanne V
Rosanna Akerblad, Owner på Åkerblads Hotell Gästgiveri & Spa, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Bästa Susanne, tack för er feedback gällande er vistelse hos oss. Det gläder oss att ni till stor del har haft det bra hos oss.
Vi beklagar att det blev en aning stressigt mellan rätterna, det är mycket svårt att lyckas perfekt under dessa restriktioner.
Det stämmer, är kopparkannan välfylld får man be om hjälp istället.
Önskar er varmt välkomna åter till oss! Med vänliga hälsningar, Rosanna Åkerblad

Omdömet skrevs 17 april 2021

Bokade ett paket med boende i gårdshus. Har bott på hotellet flera gånger och i samma rumskategori. Har tidigare fått fina rum. Nu blev vi placerade i ett hus tvärs över vägen i ett väldigt liiiitet rum som måste vara hotellets sämsta. Fick uppgradera till ett annat rum och betalade mellanskillnaden. Eftersom vi inte fick sitta i de allmänna utrymmena efter kl 20.30 var det ett klokt val.
Nöjda med att vi fritt fick välja 2 rätter från menyn, men tyvärr var min fisk inte ens ljummen när den kom till bordet. Åkerblads är ett fint hotell men tyvärr har det tappat i klass. Istället för att nyttja spa:et tog vi en härligt promenad ner till Siljan i solen.

Datum för vistelsen: april 2021
1  Tack Helene R

Bästa Helene,
Tack för er feedback gällande er vistelse hos oss. Vi beklagar att rummet inte levde upp till era förväntningar & är tacksamma att ni sa till så vi kunde lösa det på plats & byta rum åt er. Vi beklagar även att er fisk inte var tillräckligt varm för er, en av våra fiskrätter på a la carte menyn serveras med en kall hummer & räkmosseline som kanske påverkade er upplevelse. Vi hoppas även där att ni sa till så ni kunde bli serverade en ny varmrätt med den temperatur som passade er. Vi finner det ledsamt att ni upplever ett tapp i klass, vi arbetar ständigt med att utvecklas samt ge en bättre upplevelse för alla våra gäster. Det är mycket beklagligt att detta inte infriades under ert besök hos oss. Önskar er en fin kväll! Med vänliga hälsningar, Rosanna Åkerblad

Omdömet skrevs 28 mars 2021

Vi har ett antal gånger firat våra födelsedagar i Januari eller Februari och det har varit lika trevligt och harmoniskt alla gånger.
Vid alla tillfällen trevligt bemötande från all personal och så även denna gång.
Restaurang iordningställd till nuvarande Coronatid. Bra lösning med bordplaceringar i restaurang till kvälls middag och frukostdel i ett större utrymme.
Vi kommer fortsättningsvis att återkomma både när vi skall fira något eller tillbringa en weekend för avkoppling.

Rumstips: Gatusviten
Datum för vistelsen: februari 2021
Tack CapricornusXII
Rosanna Akerblad, Owner på Åkerblads Hotell Gästgiveri & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 1 april 2021

Bästa Capricornus, tack så mycket för er feedback gällande er vistelse hos oss. Vad härligt att ni väljer oss när ni firar eller bara vill komma bort och njuta. Ni är så varmt välkomna tillbaka när som ni önskar! Glad påsk! Med vänliga hälsningar, Rosanna Åkerblad

Omdömet skrevs 17 mars 2021 från mobil enhet

Ett fantastiskt hotell.Trevliga killar i receptionen, vi blev uppgraderade till en minisvit. Mycket charmigt rum med liten uteplats. Bra frukost och väldigt god middag. Mannen som serverade oss var väldigt proffsig.

Datum för vistelsen: mars 2021
1  Tack Hargus23

Bästa Hargus, tack så mycket för ert fina omdöme gällande er vistelse hos oss. Det gläder oss att ni har haft det bra & njutit hos oss. Vi önskar er varmt välkomna åter! Med vänliga hälsningar, Rosanna Åkerblad

Omdömet skrevs 5 mars 2021 från mobil enhet

Ett trevligt hotell i Genuin miljö. Maten var någonstans mellan bra och jättebra beroende vad man åt. Pingis och biljard höll barnen sysselsatta när vi vuxna ville sitta länge i restaurangen. Servicen i restaurangen var väldigt bra. Minisviten som vi hade var i gammaldags stil och var till belåtenhet, ordet "svit" känns dock lite ansträngt och skulle hellre kalla det familjerum. Väldigt sköna sängar och tecken. Att man får ha med sin fyrbente vän är en väldig bonus!
Informationen innan ankomst kunde vara bättre, till exempel var det tydligen helt självklart att inte badrockar till barnen ingick i rummet, problemet är bara att det endast är självklart för personalen, hur skulle vi veta då det inte går att läsa nånstans, väl på plats är den informationen tämligen värdelös. Efter lite grymtande från personalen fick vi dock låna en extra badrock.
Spa-avdelningen var fräsch, med fina duschar och bastu. Bra pooler i fin miljö och ett välutrustat gym. Synd att man inte kunde beställa dricka ner till Poolerna utan att gå upp och hämta själv från receptionen.
Anpassningarna till pandemin var bra, något korta avstånd i en matsalen, men överlag bra. Vi valde frukostpåse på rummet för att slippa trängas på frukostbuffén, en jättebra lösning!
Överlag har vi haft ett par jättebra sportlovsdygn på Åkerblads!

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack Vispen74
Rosanna Akerblad, Owner på Åkerblads Hotell Gästgiveri & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 10 mars 2021

Bästa Thomas, tack för er feedback gällande er vistelse hos oss. Det gläder oss att ni till största del har haft det bra hos oss. Vi tar till oss av era synpunkter och ska jobba på dessa, speciellt gällande informationen innan ankomst. SPA-avdelningen håller i skrivande stund på att byggas ut, när detta är färdigställt kommer man självklart kunna beställa dryck vid poolerna istället för att behöva gå till receptionen. Vi önskar er varmt välkomna åter till oss! Med vänliga hälsningar, Rosanna Åkerblad