TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs 10 februari 2019 från mobil enhet

Hotellet ligger perfekt uppe i skidsystemet, man åker direkt ut i slalombacken. Rummen är jättefina med alla bekvämligheter. SPA är väldigt fint med olika utomhuspooler bla. Underbar frukostbuffé! Gym var ok, och badet var fint. Service var väldigt bra och personalen trevlig!
Vi kommer gärna tillbaka!

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack PeriOdla
Omdömet skrevs 1 januari 2019 från mobil enhet

Vi har bott på hotellet en gång förut o var då väldigt nöjda! Visserligen var det även då totalt kaos vid incheckningen. Men i övrigt en mkt trevlig vistelse.
Denna gång hade vi bokat lägenhet i stuga bredvid hotellet. Vi ville komma fram innan det blev mörkt, så anlände vid 15-tiden. Det var om möjligt ännu mera kaos denna gång. Hela hotellet skulle tömmas på nyårsfirande norrmän o fyllas med svenska barnfamiljer inom loppet av några timmar.Vi fick nyckeln först kl.18.15. Som kompensation för lång väntan fick vi värdecheckar till hotellets pizzeria.
Vi fick utpekat på kartan vart vi skulle bo, men när vi packat ur bilen o släpat packningen dit i mörkret på glashala stigar (är långt att gå från källarparkering till lägenheterna o hotellrum) Då visar det sig att det var fel hus hon visat oss och fick gå tillbaka, flytta bilen till ett annat däck o ut med packningen igen.....
Väl framme i den efterlängtade lägenheten visade sig städningen vara under all kritik. Skitränder i toaletten, kladdigt handfat, kletig/smutsig badrumsdpegel, kladd i kylen, kletig spis, smulor under matbordet o i stolar, men äckligast av allt, var att hela soffan var full av långa människohår o damm och att flera av täckena o kuddarna i sängarna hade stora bruna fläckar o var jättesmutsiga. Vi ringde receptionen o klagade kl .19.00, kl. 20.30 o kl 21.30, men ingen kom.....de visade sig vara många fler än vi, som var upprörda o krävde omstädning.
Värdecheckarna på pizzerian visade sig vara värdelösa, då pizzerian sålt slut på pizzor när vi kom dit. Hänvisades till hotellets ”fina” a’l carte restaurang, där vi efter lite diskussion istället fick ta från buffén. Vi blev nu mätta, men även buffén var ganska sunkig, var smaklöst o såg ut att ha legat framme hela dagen...,minst! Skulle aldrig betala 395Nkr för den.
Nu hoppas vi de kommer o städar under morgondagen...så vi kan njuta av resten av vår vistelse här❄️⛷

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack 57 842 267 897
NorefjellManagement, Kundansvarig på Norefjell Ski & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2019

Hejsan,

Tack för du tog tiden att skriva ner detta till oss som feedback, Jag hoppas ni fick allt i ordning, och att ni hade en fin vecka trots alla omständigheter.

Vi jobbar med nya rutiner för housekeeping avdelningen och ser på detta väldigt allvarligt!
Angående incheckningen så är nyårsdagen en av våra största dagar på året och varje år ser vi på nya möjligheter och försöker planlägga den så bra och anpassat till alla som möjligt.
Vi hoppas vi får till den ennu bättre nästa år och att vi får välkomna er tillbaka igen!

Ha en fortsatt fin start på 2019!

Omdömet skrevs 27 augusti 2018 från mobil enhet

Positivt:

Gym: maskiner och ventilation.
Pool och jacuzzi alldeles utmärkt
Trevligt bemötande i reception vid ankomst
Inre miljö på hotellet trivsam och avslappnande
Mkt fräsch och god frukost med det mesta man kan önska.

Negativt:

Jag önskade rum med fin utsikt och fick en av de tråkigare jag haft dvs rakt mot lägenhetsgrannar - bristande uppmärksamhet.

Rummet känns allmänt tråkigt, en gammal flaska kvar i skåpet, vattenblandaren är lös i badrummet, spegeln för förstoring är borttagen men ramen sitter kvar, duschmunstycket ger ingen vanlig stråle och knappar har fallit ur värme- och vattenvred.
Sladdhärva under skrivbordet
Tv helt felplacerad
Sängarna var utslitna och alldeles för mjuka. Detta gav en dålig nattsömn.

Toll road med betalning via web - vid varje infart upp på berget.

Jag gav mina synpunkter under vistelsen - men fick inte någon feedback alls på det. Vid utcheckning frågade receptionisten om allt varit bra. Jag svarade att rummet hade mycket mer att önska. Fick inte ens en motfråga.

I grund och botten är det hotellrummet som skall vara i fokus på ett hotell men detta har Norefjell Ski & Spa missat helt.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack Dejla
NorefjellManagement, Commercial Manager på Norefjell Ski & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2018

Hei Dejla.

Takk for din omfattende og kontruktive tilbakemelding.

Vi beklager at dere ikke var fornøyd med rommet, og vi skal utrede hva som er feil.
Vi forsøker alltid å romslegge etter ønsker, men dessverre ikke alltid det går. Beklager dette.

Hva gjelder tollroad så er det dessverre ikke noe hotellet kan bestemme, da dette er eierne av veien som styrer- de aller fleste fjellveier i Norge har toll for å kunne holde veien ved like.

Igjen, takk for fin tilbakemelding, vi skal ta det med videre.

Ha en fin dag.

Omdömet skrevs 20 juli 2018 från mobil enhet

Tog en natt i samband med vår Sommarsemester i Norge. Har bott där en gång tidigare men på vintern. Men kan verkligen rekommendera även besök sommartid! Fint Spa uppe på taket med ute-del. Mycket bra frukost med stort utbud. Storslagna vyer som vi kunde njuta av från vår balkong.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack Marika D
NorefjellManagement, Leder  på Norefjell Ski & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 30 juli 2018

Hei Marika.

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Vi er glad dere trivdes hos oss også på sommeren, hjertelig velkommen tilbake :)

Fortsatt god sommer.

Omdömet skrevs 12 juli 2018 från mobil enhet

Fint hotell i fin omgivelse och många aktiviteter för barn. Något slitna rum och synd att SPA inte ingår när man ändå betalat ganska mycket för rummen.
Trevlig personal i receptionen!
Pizzan i pizzerian är god! Buffén är tråkig och överprisad - 295 kr. Vi betalade också 110 kr för en Corona öl, dyraste vi någonsin varit med om

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack SofiaKJ
NorefjellManagement, Leder  på Norefjell Ski & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 16 juli 2018

Hei.

Takk for din anmeldelse, vi skal ta deres tilbakemeldinger videre.

God sommer:)