Omdömet skrevs 1 augusti 2016

Vi bodde här i ca en vecka. Hotellet ligger mitt på huvudgatan i Lamai. Hotellet har en otroligt fint beach-område med infinitypool, massage på altanen och en väldigt fin restaurang. Det är helt klart hotellets beach/poolområde som gör det här hotellet!

Vi hyrde ett av hotellrummen (Det finns även bungalows). Rummen var en besvikelse med en ganska dålig AC som levde om mycket. TVn var en 26 tums gammal tjock TV i 4:3 format och WIFI gick knappt att använda. Dessutom kan bara en logga in på WIFI åt gången. Så är man två eller fel är det helt värdelöst. Dock var WIFI bättre nere vid poolområdet.

Strandremsan är väldigt bra. Ren och lugn strand med fint vatten.
Vi kommer säkert att bo här igen men då uppgradera till en finare bungalow, för den enda nedsidan var just rummet.

Rumstips: Hotellrummen är undermåliga jämfört med Bungalows. Lägg till lite pengar och ta en bungalow så får ni ett väldigt bra hotell!
Datum för vistelsen: juli 2016
Tack 754paymanh
Omdömet skrevs 4 juli 2016 från mobil enhet

Tidigare år så var detta ett hotel i medelklassen som var lite bättre en medel. Men i år så var det inte alls lika bra som jag mindes det. Poolen var grön i nästan 3 dagar så der gick inte att bada även fast dem sa och det stog att den skulle fixas efter första dagen så var den inte klar förens tredje dagen.. Personalen var inte alls lika tillmötesgående som förr och frukosten samt rummen har blivit sämre och mer slitet. dock har dom byggt om lite och byggt nya villor som såg fina ut i alla fall.. Besviken på hur det var nu mot förr. Detta var mitt topp två i lamai tidigare år men inte längre..
Från 4 till 3 har detta gått för mig..

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack Emil T
Omdömet skrevs 25 mars 2016 från mobil enhet

Poolen är fantastisk och området är jättefint! Maten var dyr och inte så god, så vi åt där bara en dag. Andra restauranger finns nära till hands så det var inga problem att finna andra bra ställen att käka på. De första två rummen vi blev erbjudna (superior nivå) luktade starkt av mögel, och eftersom hotellet var fullbokat fick vi uppgradera för att få ett rum som inte luktade dåligt. Det rummet vi slutligen fick var vi dock mycket nöjda med. Frukosten var bara ok, men omeletterna de gör var mycket goda!

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack Fridalla
Omdömet skrevs 5 januari 2016 från mobil enhet

Helt klart ett prisvärt alternativ i Lamai. Vi hade lite problem vid incheckning då vi kom med en sen båt över men det löste dom på ett bra sätt efter en stund. Hotellområdet sträcker sig från huvudgatan ner till stranden så det är alltid nära. Vi fick tyvärr ett rum mot huvudgatan men det var aldrig livat eller så. Frukosten var inget att skriva hem om men godkänd. WiFi funkade bra, även på stranden där dom hade gott om solbäddar.
Vi kommer nog besöka Weekender igen!

Datum för vistelsen: december 2015
Tack hhagstedt
Pui_Piyachat, ผู้จัดการฝ่ายต้อนรับลูกค้า på Weekender Resort, svarade på det här omdömetSvarade 7 januari 2016

Dear Valued Guests,

Thank you very much for your time on posting us.

We are so delighted to learn that you enjoyed your stay with us.

My team and I would like to thank you again for writing these valuable comments.

We are looking forward to welcome you back again by near future.

Thank you very much for your time.

With Best Regards,

Piyachat Sanguanrat
Front Office Manager

Omdömet skrevs 3 januari 2016

Vi var här 2010, och det är en resa jag aldrig kommer glömma. Vart en ganska obehaglig resa med tanke på att det kom in en storm över kusten.
Men detta hotellet var ett av de bästa jag bott på. Det blev översvämning på hotellet och vi fick ett nytt hotellrum som låg högre upp, även om inte vattnet hade kommit upp till vår bungalow än. Mycket bra service.
Frukosten var jättebra. Maten på menyn var den bästa jag smakat på koh samui, även bättre än någon av den maten vi åt i Phuket något år tidigare. Priset var lite dyrare än vanliga restauranger runtomkring, men det var helt klart värt det.
Skulle starkt rekommendera det här hotellet först och främst till familjer.

Datum för vistelsen: februari 2015
Tack philipj0
Pui_Piyachat, ผู้จัดการฝ่ายต้อนรับลูกค้า på Weekender Resort, svarade på det här omdömetSvarade 5 januari 2016

Dear Valued Guests,

Thank you very much for your time on posting us.

We are so delighted to learn that you enjoyed your stay with us.

We are looking forward to welcome you back again by near future.

Thank you very much for your time.

With Best Regards,

Piyachat Sanguanrat