Omdömet skrevs 14 september 2018 från mobil enhet

Vi var ett större sällskap som besökte Karlaby Kro för middag och övernattning. Rummen är ljusa och fräscha i lantlig stil. Badrummet bra utrustat. Tre rätters menyn och tillhörande vinpaket var mycket gott. Personalen duktiga på att informera om rätterna. Efter en god natts sömn möts vi av en trevlig frukostbuffé med allt man kan önska sig. Förstklassigt från ankomst till avresa. Vi kommer tillbaka!

Bodde här: september 2018, reste med vänner
Tack A3DSWE
Omdömet skrevs 19 augusti 2018

Vi blev mycket förtjusta när vi var här förra sommaren (2017) och vill gärna prova en middag på restaurangen denna gång. Boendet håller fortsatt bra klass och ffa sängarna är ljuvliga och det enda som saknas är ventilation på rummet. Spa-området vill vi åter understryka är mycket behagligt om det är väder att kunna vara ute. Middagen...ja var ska vi börja. Enastående vällagad mat rakt igenom med fantastiska råvaror där kocken verkligen kan sina smaker. Rejält trevligt utbud av dryck och vin i synnerhet. Servicen och helhetsintrycket som sådant var mer än väl godkänt!

• Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
1  Tack TrelleAnders
Omdömet skrevs 18 augusti 2018 från mobil enhet

Fina rum i vackra omgivningar. Trevlig och personlig service. Därtill en väldigt mysig liten spa-avdelning som utan åthävor erbjuder allt man kan önska sig. Frukosten är generös och välkomponerad. Däremot är restaurangen kraftigt överprisad och inte särskilt kompetent. Kvällens trerätters med vinpaket var en besvikelse och då särskilt med priset i åtanke. För 2000 kronor för ett par så skapar det förväntningar på att bli bergtagen. Det uteblev. Istället fick vi ett självmål till förrätt med illa passande vin. Varmrätten och efterrätten var helt ok men inget som fick gommen att fladdra av lycka. Mitt råd om du är stundande gäst är att du äter middag någon annanstans och bara njuter av platsen, servicen och frukosten.

Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
Tack Kristian B
Omdömet skrevs 12 augusti 2018 från mobil enhet

Min lilla familj, bestående av sambo och hund bodde här i rum 22 två nätter. Det var ett trevligt rum med terrassdörr direkt ut till Orangeriet vilket i sin tur var mycket avslappnande och vackert. Vi fick ett varmt välkomnande av Hanna som visade oss runt och förklarade lite smått om boendet, poolen, honestybaren, frukost etc. Vi valde att äta på hotellet första natten och det var en varm sommarkväll, vi var helt själva ute på terrassen och utsikten över trädgården och lugnet var precis vad vi behövde efter mer än 8 timmars biltur. Maten var smakfull och vacker. Goda vinrekommendationer. Bra service. På morgonen serverades kaffe och croissanter för "early risers" vilket verkligen uppskattades av mig som vaknar tidigt.

Morgonsimtur i Orangeriet var som balsam för själen. Varmt och härligt i luften och lite svalare i vattnet.

Frukosten var enkel, inte så mycket att välja mellan men det mest essentiella. Jag hade velat veta om något var ekologiskt, lokalproducerat etc.

I rummet fanns fantastiska hudvårdsprodukter att välja mellan, det enda vi saknade var krokar att hänga ifrån oss ytterkläder på i hallen, krokar för badlakan och morgonrock i badet och krokar för att hänga badrockar vid sängen.

Till vår hund fanns matskål, vattenskål, hundbajspåsar, hundgodis och en handduk för våta tassar.

Vi är otroligt nöjda över vårt väl av boende och vi kommer att komma tillbaka!

Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
Tack JennyA8
Omdömet skrevs 21 juli 2018

Full pott på allt. Underbart rum, rent och snyggt. Trevligt bemötande i receptionen. Helt underbar mat och vin. Inga problem att byta ut en rätt från menyn. Flera olika ställen att sitta både för mat och för kaffe. Toppen!

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack anma774