Hotel Svea(Simrishamn)
  • Bar/lounge
  • Frukost ingår
Rabattmeddelande! 13 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 13 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 160 US$/natt.

• Frukost ingår
Orbitz.com
  • Pool
Omdömet skrevs 15 mars 2018

Vi hade ett två nätters uppehåll med middagar. Allt var toppen. Bodde i ett hörnrum som var mycket trevligt och rymligt. Saknade dock ett par krokar i badrummet att hänga upp morgonrockarna på. Maten och vinet var mycket gott. Det blev ett fel med vår bokning som hanterades mycket bra och smidigt. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Kommer gärna tillbaka på en annan årstid. Har redan rekommenderat hotellet till vänner.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Kate L
Omdömet skrevs 24 februari 2018 från mobil enhet

Först hittade vi inte receptionen, gick in i fel dörr. Tips, sätt en liten skylt på dörren. När vi sedan hittade receptionen var det ett mycket tamt bemötande. Vi fick vår nyckel och sen informerades vi inte mer. Vi fick fråga var poolen/bastu var och allt annat man behöver veta när man checkar in. Personen var inte intresserad av att berätta något för oss. Kände oss inte välkomna.

I poolhuset så skulle det finnas drycker man kunde handla nånstans men det hittade inte vi och ingen berättade nåt om det heller. Gästerna fick själv fylla på vattenkannan och massor av tomma använda glas stod kvar som inte hämtades. Och även behandling kunde man beställa men ingen info om detta heller.

Vi kände oss besvikna på hela upplevelsen då vi hade hört så positivt om detta ställe. Det hänger tydligen på vem som arbetar där när man kommer. Det fanns de som kommenterade hur vi blev mottagna jämfört med hur de hade blivit mottagna av en annan person någon timme innan.

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Ann-Marie J
SophieHindmarsh, Chef på Karlaby Kro, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2018

Ann-Marie, tack för att du tar dig tid till att berätta om din upplevelse av mottagandet hos oss. Det är mycket värdefullt för oss alla. Det är tråkigt att höra att du inte var nöjd med hur ni togs emot vid incheckningen. Vi lägger ner mycket tid på att försöka hinna med att visa alla gäster till rummen och berätta om var man hittar Orangeriet, lilla rummet där man kan ta sig lite snacks etc. Vi skickar också välkomstmail till den som har bokat vistelsen hos oss där vi berättar att man bokar behandlingar före sin ankomst och lite annat "ditt och datt"

Det kan dock ibland hända att någonting missas vid en incheckning då det är så få som arbetar i receptionen. Vi kommer att tala om hur vi ska gå vidare för att minimera risken för att någon ska känna så som ni gjorde när ni checkade in.

Med vänlig hälsning Sophie

Omdömet skrevs 2 februari 2018

Firade nyår tillsammans med några vänner på Karlaby krog, detta blev en stor besvikelse.
Vi hade förväntat oss mycket mer för de 6800 kronorna för två personer vi betalade för en natt på hotellet med nyårsmeny.

För det första så var det dåligt med information kring vad som skulle hända under kvällen. Ingen som hälsade välkomna till kvällen när det mousserade vinet serverades och ingen som hälsade välkomna in i matsalen.
Vi hamnade vid ett bord där vi hade tre par med hundar bakom oss. Ja ni läser rätt, hundar inne i festmatsalen på nyårsafton. Inte så festligt tyckte vi.
Servitrisen var stressad och vi fick be om att hon presenterade och visade oss flaskan på vinet hon serverade som tillhörde dryckespaketet. Och inte tal om att någon fick prova vinet som är brukligt på bra restauranger.
När huvudrätten kom in bestod den av oätligt älgkött. Köttet var i det närmaste rått, väldigt segt och gick varken att skära i eller tugga.
När vi påtalade detta fick vi reda på att man skulle byta ut det mot hjortkött, men att då fick vi vänta en stund. Eftersom inte köttet gick att äta tog vi det erbjudandet.
Tyvärr var inte hjorten mycket bättre och vinet vi fått till älgen var då uppdrucket och inget erbjudande om ett extra glas som kompensation kom.
Det hela kändes slarvigt och ogenomtänkt och vi fick inte alls den lyxiga nyår som vi förväntat oss och även betalt för.
Som kompensation för det dåliga köttet drogs 75 kronor / man av på räkningen. Ett hån tycker vi.

Rummet var utan anmärkning. Men ät någon annanstans.

• Bodde här: december 2017, reste med vänner
2  Tack Nilsson
Omdömet skrevs 28 januari 2018

Missa inte att besöka denna dröm. Grymt god mat, vackra rum med sköna sängar, underbar personal och nära till olika platser på Österlen. Avslappnade miljö (deras ute-sängar är bäst) och frukostar som är perfekta.

Bodde här: november 2017
Tack myericson
Omdömet skrevs 2 december 2017 från mobil enhet

Underbar miljö med spännande mix på rätterna. Hade dock önskat att det hade funnits möjlighet att välja på olika alternativ när det gäller trerättersmenyn. Nu var det en redan förvald meny som serverades. (Att det skulle gå att välja mellan två olika för-, varm- och efterrätter.)

Rummet var stort, mysigt och rymligt. Trevlig spaavdelning med en bassäng och bastu. Poolen hade gärna fått vara lite varmare.

Jag hade bokat en 90 minuters spabehandling som var underbar och värd varenda krona. Guldstjärna till den duktiga spaterapueten som jag tror hette Kerstin.

Jättegod frukost med spännande alternativ så som avokadoröra, chiapudding och nyttiga shots. Mums!

Mycket trevlig personal!

Vi kommer gärna tillbaka till Karlaby Kro.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack Engla04