“Glass i stora lass, augusti 2021.”
Omdöme om Tva Goda Ting

Tva Goda Ting
Rankad som nr 1 av 2 Smått och gott i Mariefred

Ett besök på Två Goda Ting hör till när jag är i Mariefred, ett måste helt enkelt. :-)
Idag blev det flera kulor med glass i bägare, likaså för mitt sällskap plus en latte. Det är en väldigt god glass från en liten tillverkare i Stockholm. Många smaker att välja mellan. Dessutom finns det mycket annat gott att köpa med sig som till exempel kaffe, the, choklad, lakrits med mera.
Vi fick även ett trevligt bemötande av personalen.

Tack Nonno H

Omdömet skrevs 7 augusti 2021 från mobil enhet

Stort plus för GOTT glutenfritt fika!
Som glutenintolerant blir man alltid extra glad när det finns glutenfria alternativ tydligt utmärkt och annat än bara kokostoppar och chokladbiskvier.
Här fick en supergod pecannötpaj, brownie med havssalt och en rawbit med hallon.
Allt var supergott och arbetat av en jättetrevlig tjej som gjorde fina latte och cappuccino.
Rekommenderas varmt.

Tack Gungstol
Omdömet skrevs 4 augusti 2021

Stället ligger fint till och både glassen och cappucinon var goda. Det enda dom skulle kunna förbättras är att kasspersonalen skulle kunna vara lite mer välkommnande... kändes nästan som att dom inte ville ha några kunder... lite tråkigt...

1  Tack GranReserva78
Omdömet skrevs 26 juni 2021 från mobil enhet

På utflykt i Mariefred och testade deras bananbröd och goda latte. Blev inte glass denna gång men märktes tydligt att glassen är deras bästa dåde har hemlagad italienskt glass

Datum för besöket: juni 2021
Tack saraalias
Omdömet skrevs 21 mars 2021 från mobil enhet

Litet, trångt, ”hipster”-ställe, bra produkter och trevliga varor.
Trevlig tjej i kassan, men alldeles för dyrt och märkvärdigt för min smak.

Datum för besöket: februari 2021
1  Tack Tiillaan

Resenärer som tittade på Tva Goda Ting tittade också på

Mariefred, Södermanlands län

Besökt Tva Goda Ting? Berätta vad du tyckte!