Öppet i dag: 10:00 - 16:00
Spara
Boka i förväg
Varför ska jag boka på TripAdvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti
Mer information

Omdömet skrevs 27 december 2017

Tyvärr var slottet stängt under hela julen. Mariefred lockar turister även under jul, inte minst med vistelse på det berömda värdshuset. Slottet borde kunna ha öppet någon timma under julhelgen.

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack 145ragnarc
Omdömet skrevs 4 september 2017

Vi betalade inträde för att se hur det såg ut där inne, och det var väl värt pengarna. Det är ett stort slott och det finns mycket att tittat på.

Datum för upplevelsen: augusti 2017
Tack annicasandin
Omdömet skrevs 9 augusti 2017

Svensk historia från Gustav Vasa till nutid hittar du i Gripsholms slott. Vandra runt i slottets salar på egen hand och/eller delta i guidad visning(45 min). En fantastisk historielektion med hisnande upplevelser, vackra interiörer och spännande historier genom sekler. Roligt för gammal som ung - hela famlijen!

Tack Monica F
Omdömet skrevs 19 juli 2017 från mobil enhet

De många rummen fyllda med porträttmålningar toppas av ett komiskt uppstoppat lejon. Dagens garv....

1  Tack danielstenberg
Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

Slottet,smalspårigajärnvägen, Mälaren och den pittoreska träbebyggelsen gör detta resmål till en verklig pärla vid Mälaren! Erbjuder både båtutflykter såväl som en 45 min resa med ånglok. Roligt både för ung och gammal. Många fräscha restauranger och cafeer i staden. Slottet ligger magnifikt med tinnar och torn och välbevarat innehåll. En femstjärning upplevelse!

Tack Matsalvis