“Gott och bra”

Cafe Bla Katten
Rankad som nr 2 av 2 Smått och gott i Mariefred
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 17 juli 2021

Mysigt ställe med en fin inredning och väldigt goda mackor det finns en stor uteservering med en glassbar skönt att sitta ute i skuggan och äta en glass i värmen

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack Tomas L

Omdömet skrevs 18 september 2020

Vi var på jakt efter ett kafé i Mariefred. det var inte så lätt att hitta trots att Mariefred har 5000 invånare. Efter ett tag fann vi Cafe Blå katten. Det hade nybakta kakor och bullar. Allt smakade bra men det märktes att det var slutet på sommarsäsongen då kaféet var folktomt. Sannolikt är detta kafé fullt med folk under sommaren då deras vackra trädgård kan utnyttjas.

Datum för besöket: september 2020
1  Tack Göran H
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Lunch i Mariefred med vänner. Vi bestämde oss att äta en lättare lunch och valde sallad med kyckling samt tonfisk med sallad. Allt smakade gott ute i trädgården med solsken.

Datum för besöket: juli 2020
Tack Göran S
Omdömet skrevs 23 september 2019

Detta ställe är speciellt mysigt på sommaren då man kan sitta ute i deras trevliga trädgård. Väl värt ett besök.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack LarsBengtsson
Omdömet skrevs 16 september 2019 från mobil enhet

Trevligt kafé i Mariefred med mycket hembakt. Vi kom strax efter lunch och var hungriga så det blev grillmacka med ost och skinka. Stora bröd a la levain som grillats. Trist sallad till, dressing kostar extra... Till efterrätt kladdkaka, tyvärr med sprutgrädde.
Uteserveringen kändes inte så mysig. Förbättringspotential.

Datum för besöket: september 2019
Tack 298michaelj

Resenärer som tittade på Cafe Bla Katten tittade också på

Mariefred, Södermanlands län

Besökt Cafe Bla Katten? Berätta vad du tyckte!