“Sommarcafe”

Cafe Bla Katten
Rankad som nr 2 av 2 Smått och gott i Mariefred
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 23 september 2019

Detta ställe är speciellt mysigt på sommaren då man kan sitta ute i deras trevliga trädgård. Väl värt ett besök.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack LarsBengtsson

Omdömet skrevs 16 september 2019 från mobil enhet

Trevligt kafé i Mariefred med mycket hembakt. Vi kom strax efter lunch och var hungriga så det blev grillmacka med ost och skinka. Stora bröd a la levain som grillats. Trist sallad till, dressing kostar extra... Till efterrätt kladdkaka, tyvärr med sprutgrädde.
Uteserveringen kändes inte så mysig. Förbättringspotential.

Datum för besöket: september 2019
Tack 298michaelj
Omdömet skrevs 2 september 2019 från mobil enhet

Hembakta Budapest bakelser som smälte i munnen.
De hade bra koll på matallergier.
Trevlig och snabb service i kassan. Uteserveringen har sett bättre dagar, fågelskit på bord och stolar och planteringarna runt om har inte fått någon omsorg på länge.
Plus för det hembakta, återvänder hit för det men inte annars.

Datum för besöket: september 2019
2  Tack Gungstol
Omdömet skrevs 31 maj 2019 från mobil enhet

Kaffe med ostsmörgås! Inte så bra. Osten halvkletig och brödet fuktigt på undersidan. Ingen höjdare.

Datum för besöket: maj 2019
2  Tack EvaCSbg
Omdömet skrevs 22 mars 2019 från mobil enhet

Vi åkte förbi för att ta en frukost på väg till landet. Caféet har stora potential med tanke på läget men servicen var tveksam och mackorna också. Jag bad att få en grillmacka med pesto och mozzarella men det gick inte alls eftersom de inte hade den sorten färdiggjord, (trots att de hade ingredienser tillgängliga och vi var de enda i butiken. De tog ut en plåt bröd ur ugnen just då och övriga ingredienser fanns till de kalla smörgåsarna.) Det är lite tråkig service.

Jag tog en kall kycklingmacka som var okej. Frukostmackan med ost och skinka smakade däremot illa. Gillar att de hade ekologiskt té och fina muggar.

Datum för besöket: mars 2019
Tack Veronica J

Resenärer som tittade på Cafe Bla Katten tittade också på

Mariefred, Södermanlands län

Besökt Cafe Bla Katten? Berätta vad du tyckte!