“Supergod mat och mysigt ställe.”

Rakstugan Kök & Bar
Rankad som nr 1 av 17 Restauranger i Mariefred
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Supergod mat och mysigt ställe.
Många små rätter från olika kök. Goda smakar och trevlig service.
Rekommenderas

Datum för besöket: februari 2020
Tack ragnars312

Omdömet skrevs 5 januari 2020

Härligt med smårätter av olika slag. Lite trångt men det funkar i regel. Liten uteservering över gatan.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack 588dagb
Omdömet skrevs 31 oktober 2019 från mobil enhet

Vilken överraskning! Vi provade oss igenom nästan alla små tapas, och varenda en var en riktig pärla. Otroligt prisvärt ställe där man känner sig hemma både tack vare miljö och personal.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack EJ2224
Omdömet skrevs 30 oktober 2019 från mobil enhet

Liten mysig resturang med typ svenska "tapas". Vällagad mat, bra priser, trevlig personal. Glöm inte att boka bord då restaurangen inte har så många bord å är väldig populär även på "vanliga" vardagskvällar.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack mariefU599TD
Omdömet skrevs 25 september 2019

Det är ett grymt koncept och Rakstugan skulle verkligen kunna vara en fantastisk restaurang i lilla Mariefred. Men, och det finns många men:
Ni sätter inte smakerna! Hur kan fisk och skaldjursrätter som panerad/friterad gös eller räkmackan serveras utan en skiva citron, det är ju för bövelen kardinalfel?! Rätterna överlag saknar the final touch, ingen syra, ingen sälta, för dålig kryddning. Gösen har varit bra en gång på tio, varför serveras den med ett berg extremt grovhackad fänkål, det är bara konstigt? Varför kryddar ni inte gösen innan den friteras, eller varför slänger ni inte på lite flingsalt när rätten är klar?

Med mycket små medel skulle ni kunna vara ett fantastiskt ställe, nu är det knappt mediokert? Servicen är altid bra dock. Snälla, fixa smakerna så kommer jag tillbaka.

Datum för besöket: september 2019
Tack visua77

Resenärer som tittade på Rakstugan Kök & Bar tittade också på

Mariefred, Södermanlands län

Besökt Rakstugan Kök & Bar? Berätta vad du tyckte!