“Bedrövlig vinlista med kriminella påslag”

Gripsholms Värdshus
Rankad som nr 9 av 22 Restauranger i Mariefred
Omdömet skrevs 18 september 2021

Liten stereotyp menu, trevlig miljö
Vinlistan sämre ön enlokal pizzerias med 600% påslag, 105:- vin på system dessutom rätt dåligt tar de 655 för, skäms!
Hotellrumem(juniroscit) trevligt men kallt och gamal föråldrad teknik.

Datum för besöket: september 2021
1  Tack hamrastorms

Omdömet skrevs 18 september 2021

Vi har bott en natt på Gripsholms Värdshus. Vi valde rum med utsikt över slottet och är jättenöjda med boendet och det fina rummet med härlig atmosfär.

Vi är också jättenöjda med frukosten.

Däremot var tyvärr middagen en katastrof. Kanske var kocken sjuk just den dag vi var här, men av de fyra förbeställda rätterna var det egentligen bara den rinniga crème bruléen till dessert som gick att äta.

Vinerna i dryckespaketet var dock goda.

Datum för besöket: september 2021
Tack ResSthlm
Omdömet skrevs 1 september 2021

Vi valde dagens fisk som var fylld spätta en inte så vanlig lunchrätt men fint upplagd och som smakade bra sedan vi saltat lite extra. Mottagandet och serveringen gjordes på ett smidigt och snabbt sätt.

1  Tack ZoG230090
Omdömet skrevs 18 augusti 2021

Trevlig lunch som intogs i värdshusets matsal - borden dukade med vita borddukar, linneservetter, ljus och blommor som ger en upplevelse med många plus. Dessutom en härlig utsikt över en liten bit av Mälaren och Gripsholms slott.
Snabb servering av "dagens tips" som idag bestod av biff stroganoff för 135:-. Maten var god och med mycket smak. Därtill trevligt bemötande av personalen. En lunch som jag uppskattade mycket.

Tack Nonno H
Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

En underbart mysig liten stad och valet av restaurang var både läge o meny, men vilken besvikelse. Fiskgrytan med bl.a saffran saknade helt smak av saffran, grytan bestod mest av hackade rotfrukter, smaklös och verkligen inte värt pengarna.

2  Tack BoardingPass736716

Resenärer som tittade på Gripsholms Värdshus tittade också på

Mariefred, Södermanlands län

Besökt Gripsholms Värdshus? Berätta vad du tyckte!