“Oengagerat, slarvigt”

Gripsholms Värdshus
Rankad som nr 9 av 22 Restauranger i Mariefred
Omdömet skrevs 2 augusti 2021

Fint ställe, totalt ointresserad personal, riktigt usel mat (räksallader, toast skagen samt barnburgare och köttbullar)... maten var katastrof men framförallt var det totalt ointresse från personal som gjorde besöket tråkigt..

Datum för besöket: augusti 2021
Tack henrikhF3400EM

Omdömet skrevs 1 augusti 2021

En servis som är fullständigt ointresserad av att ge menyer, ta beställningar, hämta tallrikar eller göra överhuvudtaget nägonting som ingår i en servitris/servitörs arbetsuppgifter.

Barnburgaren var alldeles för stor för ett barn, samt hård som en skosula, bränd på brödet och innehöll ingenting mer än en hård köttbit. Barnglassen var ca en halv kula med en genomskinlig ljusbrunsås (det stod på menyn att de skulle vara chokladsås och servitören sa att det var det) svårt att tro

”Cheesecake med hallon och kolakross” var 2/3 hallonsylt och typ 1/3 vaniljvisp med två hela småkakor på? Har köket någonsin ätit en cheesecake? Inte ett enda rätt där.

Läget är trevligt men all personal borde utbildas, kocken borde skolas om och konceptet göras om helt för att man någonsin ska vilja sätta sin fot där igen.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack J_heden
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Regn, åska och olika coronarestriktioner inne och ute … personalen löste pusslet mycket elegant och med bara kort väntan, även för alls oss som bara tittade in utan att ha reserverat bord.
Dagen panerade torsk var vällagad och serverades med fina tillbehör. Flera goda öl på menyn att välja på.
Trevligt och som vanligt ett säkert kort.

Datum för besöket: juni 2021
3  Tack Arcoman
Omdömet skrevs 28 juli 2021

Fantastiskt läge och boende även frukosten var bra. MEN middag o h lunch i restaurangen häll inte måttet. Oxfilé för 365 kom in otrolig seg, fick även säga till personalen att vi ville beställa mat. Glömde drycken, fick säga till. Beställde en flaska vin, fick in 2 vinglas sedan tog det ca 10 min att påkalla uppmärksamhet kring att vi beställt 1 hel flaska...

Lunch valde vi ändå att äta på värdshuset. Fick in en caesarsallad med ett kycklingbröst som hade en konstig bismak ( magsjuka som följd). En i sällskapet beställde en mjölkfri räksallad får in romansallad med endast räkor på. Ingen dressing inget bröd 225:-. Vi påtalar om att det inte finns någon dressing eller bröd till salladen, personalen säger att brödet är slut och att de ska fixa nytt. 30 min senare är lunchen avslutad, fortfarande inget bröd eller dressing. När vi ska betala påpekar vi ovanstående, personalen himlar med ögonen och tar betalat för en full sallad med kommentaren ”vi har aldrig förut fått en beställning med en mjölkfri räksallad”.

Datum för besöket: juli 2021
Tack B6546FHmagdalenar
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Var där på morsdag först. Oengagerad personal och beställde fisken. Kändes hela tiden som att något saknades då man inte blev mätt. När vi kollade menyn i efterhand visade det sig att jag skulle ha fått potatis också vilket uteblev.

Nästa försök vände vi i dörren då ingen hovmästare eller personal bemödade sig hälsa på oss vid ”vänta här”-skylten på 15 min. Det var långt ifrån fullt i restaurangen.

Instämmer med samtliga andra recensioner som avser dåligt bemötande/inget bemötande alls av personalen

Datum för besöket: maj 2021
Tack elinafnile

Resenärer som tittade på Gripsholms Värdshus tittade också på

Mariefred, Södermanlands län

Besökt Gripsholms Värdshus? Berätta vad du tyckte!