“Magiskt”

Gripsholms Värdshus
Rankad som nr 7 av 18 Restauranger i Mariefred
Omdömet skrevs 21 februari 2020 från mobil enhet

En överaskningsresa med 0 förväntningar. Mysigt hotell med härlig atmosfär.
När man strax efter 19 ramlar ner i matsalen så briserar överaskningen.
Förrätt toast skagen. En av dom bästa jag någonsin smakat. En perfekt avvägd toast. Med en synnerligen avvägd förnimelse av pepparot.
Varmrätt. Oxfile. Den i särklass bästa stekt oxfile jag någonsin ätit. Då även min egen inräknad.
Desert. Creme brule. Också väldigt god. Men var lite för mätt för den.
Ett besök är väl värd dom slantarna.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Stefan L

2024 av 314 omdömen

Omdömet skrevs 1 februari 2020

Vårt besök på Skänken. Vi var alla nöjda med maten, det färska goda brödet, oxfilén, löksoppan och lakrizkladdkakan får pluspoäng. Servicen var super och när det blev knas med delar av beställningen/maten ordnades det direkt upp och kompenserades väldigt fint. Hela restaurangen andades trivsel och service som var på topp. Riktigt roligt att få uppleva ”hemmakrogen” som så attraktiv igen. Heja Skänken!

Datum för besöket: januari 2020
Tack 383jenny
Omdömet skrevs 26 januari 2020 från mobil enhet

Vi åt middag i Skänkrummet och det var gott prisvärt och mycket fin service. Frukosten dan därpå i värdshusets matsal var absolut inte ok för 225 kr person. Dåligt utbud, tomma fat och ingen frukt.
Yoghurten slut. Stökigt med många småbarnsfamiljer vars barn sprang kors och tvärs. Hoppar deras frukost nästa gång.

Datum för besöket: januari 2020
1  Tack kajsandart
Omdömet skrevs 5 januari 2020

Ojämn matkvalitet drar ner betyget, Miljön, byggnaden och trådgärden är annars toppen. Härligt läge under ljumma sommarkvällar.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack 588dagb
Omdömet skrevs 16 december 2019 från mobil enhet

Spenderade en weekend på
Hotellet, hade köpt det via Lets deal.
Hotellrummet var mycket mysigt och fräscht, genomtänkt vid renovering.
Blev erbjudna after noon the via bokningsbekräftelse för 115kr, men vid betalningen visade det sig vara 265kr per person, vilket det inte var värt.lite slarvigt serverat samt både servetter o the saknades, vilket påtalades av andra gäster.

Middagen åt vi i skänken som var väldigt mysig. Maten var bra, åt plankstek samt röding. Fick känslan av vara i alperna eller i fjällen vilket var trevligt. Trevlig personal .

På frukosten fanns det man förväntade sig med våfflor som bonus .

Datum för besöket: december 2019
Tack pellekock

Resenärer som tittade på Gripsholms Värdshus tittade också på

Mariefred, Södermanlands län

Besökt Gripsholms Värdshus? Berätta vad du tyckte!