“Påskweekend”

Rankad som nr 1 av 4 saker att göra i Sysslebäck
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Ägarbeskrivning: Branäs är en vintersportort någon mil söder om Sysslebäck i norra Värmland. Branäs alpina skidanläggning har 29 nedfarter, 20 liftar (varav en gondollift) och 415 meter fallhöjd vilket är den tionde största fallhöjden i Sverige.
Praktisk information: Badrum, Trappor/hiss, Mat finns att köpa, Anpassat för rullstol, Skåp/förvaring, Aktiviteter för större barn, Barnvagnsparkering, Aktiviteter för små barn
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vädret var det bästa med vistelsen
Stugan i Vargen var helst okey fast långt att stappla bort till närmaste lift. Incheckning prick kl 14. Hade önskat viss flexibilitet .
Slitna uthyrningsskidor . Tog mycke tid första dan att byta.
På tok för lite bänkar att sitta på i backarna både vid grillplatserna o fö inga alls på övriga ställen. Dåligt underhållna grillar och ingen finhuggen ved vilket gjorde att det tog en evighet att värma maten .
Total avsaknad av toaletter i backarna . Toppstugan erbjöd 2 st, ett skämt . Ingenstans att ställa o äta medhavd mat annat än längst ner vid barnbacken .
Skrota gondolliften o gör en sittlift till

Tack Allemamma

Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Besökte Branäs under sportlovsveckan. Två barn 8 resp 12 år gamla (god skidvana). Lite för lite utmaningar för oss! Men ett toppenställe för er med barn som ska lära sig åka eller åkt lite. Tyvärr stod Gondolen still 2 dagar vilket skapade mycket köer i övriga liftar. Så länge den fungerar så är det smidigt i systemet! Tyvärr inget avdrag på liftkortet pga detta vilket kan tyckas vara på sin plats när det vållar störningar och begränsningar i skidåkningen. Vi bodde i Mattestorp (byn) och hade nära (20 m) till backen. Boendet var nybyggt men hade en del skavanker redan och vi fick be värdarna åtgärda en del skador (trasiga vitvaror, lampor, inredning osv.) Kommer tyvärr inte tillbaka då skidåkningen var lite för basic för oss! Vägen till Branäs (väg 62) är ganska sliten och skadad vilket tyvärr även det drar ner betyget för hela resan. Men Branäs rekommenderas för nybörjare!

1  Tack Solfrun
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Ladan Grill, beställde bord för 2-familjer 8 personer - alla blev nöjda. Backarna, bra preparerade och de håller till kvällen. Pisterna är öppna från kl 9-19! Tror att man från de flesta stugorna kan kan åka ned på pisten direkt, inte gå, inte ta bilen - det var perfekt, skidan på utanför ytterdörren, tillbaks, gå ca 40meter!!!

Tack Kai_Franck
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Branäs är en normal skidort som bäst passar familjer. Det är enkla backar som är ok underhållna. Under vår sportlovsvecka gick tyvärr gondolliften sönder två gånger och en viktig knapplift likaså. Det gav långa köer som drar ner betyget. Utelivet är enbart fredag och lördag. Boendet är lika andra skidorter.

Tack Kalle S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Supervecka med bra skidåkning för barnfamilj. Varierad åkning och bra skidskola. Skiduthyrning funkade smidigt.

Tack Magnus I

Resenärer som tittade på Branäs fritidscenter tittade också på

Sysslebäck, Värmlands län
Sysslebäck, Värmlands län

Torsby, Värmlands län
Torsby, Värmlands län

Besökt Branäs fritidscenter? Berätta vad du tyckte!