Travelocity
Priceline
Agoda.com444 US$
CheapTickets
Omdömet skrevs 29 juli 2021 från mobil enhet

Det var 30°C en varm och härlig dag i juli när vi anlände, tänkte det är nog perfekt för ett besök i parken. Inte ett djur vi såg, jo ett vildsvin här och där...var det allt för 940 kr?! Aj, vilken otur. Var det fel dag. Såg inte ens den berömda utsikten p.g.a åska och skyfall, lite otur där med. På restaurangen hade vi också otur med att personalen inte kunde kommunicera med varandra, vi hamnade vid ett bord i stekande sol fast det fanns bord inne. Vi hade barn och hund. Vi erbjöds inte ens plats under markiserna trots att folk var på väg att gå. En markis var dessutom ur funktion. Hungriga och griniga valde vi att stanna, vi måste ha mat. Otur igen med personalen som hanterade oss som ...vet inte vad..."gå bara" kanske? Vi kom vid stängningsdags för lunchen, var det därför de inte ställde ut mer mat? Den var nog god...fullt pris var det ju. Vi skulle valt en annan dag i alla fall. Nä, Eriksberg blev inget fint minne, inte ens med det som de kunnat påverka.

Rumstips: Kolla efter när det är lämpligt att besöka. Värmen tär på både personal och gäster.
Tack Jan-Olof D
Åsa Olsson, Annan på Eriksberg Hotel & Nature Reserve, svarade på det här omdömetSvarade 30 juli 2021

Hej Jan-Olof! Stort tack för att ni besökte Eriksberg och så tråkigt att det inte blev så bra som förväntat. Djuren rör sig fritt på hela området och en varm och solig dag (och även när det är skyfall) söker djuren skuggiga platser och kan vara svåra att upptäcka. Vi rekommenderar därför alltid våra gäster att ta god tid på sig och köra flera rundor, eftersom ingen safaritur är den andra lik. Hundar får inte följa med in i restaurangen men är väldigt välkomna på vår uteservering. Kommer gäster vid stängningsdags för lunchen brukar vi i stället hänvisa till á la carten som vi serverar hela dagen. Det är tråkigt att ni inte kände er välkomna av personalen, de brukar vara jätteduktiga allesammans. Vi tar till oss av kritiken och hoppas att ni har möjlighet att besöka oss vid ett annat tillfälle och att vi då motsvarar alla era förväntningar. Vänliga hälsningar från Eriksberg Hotel & Nature Reserve

Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Vi kommer till Eriksberg ca 14:30, incheckning 15:00. Trots att rummet uppenbarligen var städat och klart (vilket vi noterade dagen efter då städpatrullen hängde på låset vid utcheckningen kl 11) så tilläts vi inte checka in och få vårt rum förrän klockan var slagen 15. Vi bor ganska ofta på hotell och har aldrig varit med om ett sådant tillvägagångssätt förut. I vårt paket ingick trerätters middag. Det innebar ”kockens val” vilket innebar att vi inte fick några valmöjligheter gällande maträtterna. Förrätt (toast Skagen) var god. Huvudrätten (röding) var helt ok men inget mer. Efterrätten bestod av sur hallonsorbet med surt citronskum och torr lakritsjord. Ett par teskedar socker någonstans i desserten hade verkligen behövts. Ingen av oss kunde äta efterrätten. Vi blev sittande i ca 40 min utan att någon kom och frågade om vi var nöjda, om vi ville ha in en annan efterrätt eller om vi önskade något mer att dricka. Efter 40 min fick vi nog och gick till kassan för att betala för drycken. Påtalade missnöjet med efterrätten och erbjöds några tryfflar som plåster på såren. Tycker att vi borde fått en ny efterrätt och avdrag på drycken för dålig service och lång väntan. Kommer inte tillbaka.

1  Tack Lena H
Åsa Olsson, Annan på Eriksberg Hotel & Nature Reserve, svarade på det här omdömetSvarade 28 juli 2021

Hej Lena! Stort tack för att ni besökte Eriksberg och delar med er av er upplevelse här på Tripadvisor. Så härligt att du tycker att det är vacker natur, men så tråkigt att vi inte nådde upp till era förväntningar. Vi tackar för era värdefulla synpunkter och undersöker vad som har hänt när det gäller servicen. I många av våra hotellpaket ingår färdiga menyer. Det går dock att boka ex Eriksberg Summer, där ni själva kan välja vad ni vill äta från á la cartemenyn. När det gäller incheckningen är den från kl 15.00 för att vår personal ska kunna göra en sista check innan gästerna får tillträde till rummet. I vissa fall kan vi erbjuda tidigare incheckning, men det är väldigt svårt under högsäsong. Vi hoppas att ni får en fortsatt fin sommar! Vänliga hälsningar från Eriksberg Hotel & Nature Reserve

Omdömet skrevs 23 juli 2021

Absolut underbart! Fantastisk natur, fina och mysiga hotell rum! Jacuzzi utomhus, biljardbord, bar! Maten var super god och personalen var underbara! Hadde glömt min laddare och fick låna en i receptionen! Har absolut inget att klaga på!

Tack SnakeyMcSnok

Hej! Stort tack för att du besökte Eriksberg och recenserar oss här på Tripadvisor. Det betyder mycket för oss att du hade en fantastisk upplevelse och att du tycker att det är absolut underbart med fantastisk natur, fina och mysiga hotellrum. Extra roligt att du tycker att maten var supergod och personalen underbara. De är jätteduktiga allesammans. Vi hoppas att du har möjlighet att besöka oss snart igen. Du är varmt välkommen! Vänliga hälsningar från Eriksberg Hotel & Nature Reserve

Omdömet skrevs 19 juli 2021 från mobil enhet

Bokade en Lily Croft svit ca 4km från huvudbyggnaden på hotellområde. Hela byggnaden är fantastiskt fin, har en egen badstrand och egen relax så behovet av att befinna sig på huvudområdet var minimal. Maten intogs på resturang havsörnen vi blev körda till och från restaurangen av personal. Dessa resor var i sig en upplevelse då vi fick se allt det vilda i parken på dessa resor inklusive fiskljuse. Kan starkt rekommendera både Eriksberg men även att bo ute vid Lily Croft. Väl värt det lilla extra.

Rumstips: Om du vill ha avskildhet och total tystnad och uppleva djurlivet boka Lily Croft
Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Henke_721

Hej Henke! Stort tack för att du besökte Eriksberg och recenserar oss här på Tripadvisor. Det gläder oss mycket att du hade ett underbart dygn på Lily Croft och att du starkt rekommenderar både Eriksberg och även att bo vid Lily Croft. Vi hoppas att du har möjlighet att besöka oss snart igen. Du är mycket välkommen! Vänliga hälsningar från Eriksberg Hotel & Nature Reserve

Omdömet skrevs 10 juli 2021

Ville boka en mysig hotellvistelse för mig och mannen och våra 2 små hundar. Allt blev väldigt besvärligt och det gick inte att boka i princip något lite lyxigare rum. De skulle återkomma och ringa upp mig men det var ingen som hörde av sig. Vi har bott på betydligt lyxigare hotell utan några problem, så detta kändes ju sådär. Trist när man inte kan möta sina kunder!
Det blev ingen övernattning där!

Tack E3492AJmariak

Hej! Så tråkigt att vi inte fick möjlighet att välkomna dig och mannen och era 2 små hundar. Också jättetråkigt att du inte fick någon återkoppling från oss, där vet jag inte vad som har hänt, mer än att vi har väldigt hög arbetsbelastning under högsäsong. Vi har hundrum, men inte i våra sviter. De flesta av våra hotellrum är väldigt fina och känns lite lyxigare än ett vanligt hotell. Vi hoppas att ni har oss i tankarna vid ett annat tillfälle, så att vi får möjlighet att hälsa er välkomna till Eriksberg. Ni är varmt välkomna! Vänliga hälsningar från Eriksberg Hotel & Nature Reserve