Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 30 april 2021

Så romantiskt och trevligt slott i härlig grön miljö. Roliga små konstverk av bestick! Jättegod mat och trevlig personal som verkligen fick oss att Länna oss som välkomna gäster. Vi bodde i ett gemak som dock var i behov av uppfräschning men ett stort rum och vi sov gott. Lyhört.

Man får väl tänka att det var en coronameny: Det fanns bara två rätter att välja mellan, en fiskrätt och en kötträtt. Och det var samma meny dagen därpå.... Men gott var det med bra pairing - och jag är kinkig!! Missa inte att äta brödet. Här har vi en bagare som vet hur man gör!

Jättemysig spaanläggning med badtunna utanför. Bassängen är tillräckligt stor att simma i.

Datum för vistelsen: april 2021
1  Tack Charlotte W
Helen Kihlman, Försäljning på Södertuna Slott, svarade på det här omdömetSvarade 4 maj 2021

Hej,
Tack för er fina feedback och varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 11 april 2021

Mycket är bar med Södertuna slott, men ett par enkla saker skulle kunna ändra omdömet till 5+.
Vi börjar med det som är bra. Trevlig personal, trevliga lokaler och trevliga omgivningar. Dessutom var maten helt ok, även om vi vid vårt blåsiga tillfälle hade lite otur med strömavbrott pga blåsten vilket gjorde att rödingen serverades kall. Men det fick vi ordning på.
Det vi vill "klaga" på är ett lite snålt elbilstillägg, där jag som kört Tesla i 6 år aldrig varit med om att betala för en Teslaladdare. Känns onödigt, särskilt som laddaren är belägen ett par hundra meter från boendet..
Utöver det så var frukosten inte det bästa vi ätit. Systerhotellet Gripsholms är ex. betydligt generösare. Nu saknades det lite väl mycket av sånt man kan förvänta sig.
En extrasäng som man var tvungen att baxa ut och en smärre flugchock då man öppnade hotellfönstret kunde ha undvikits också.
Vi vill ändå rekommendera stället eftersom det hade stor trevnadsfaktor.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack 52perg
Omdömet skrevs 20 mars 2021 från mobil enhet

Afternoon Tea, trerättersmiddag och frukost i ett paket med övernattning. Maten är genomgående fantasilös och smaklös. Personalen har saknar branschvana och kan inte svara på frågor. Priset på dryck är hög. Miljön är det enda som vi gillar vid vårt besök. Missnöjda!

Datum för vistelsen: februari 2021
Tack thompa123
Helen Kihlman, Försäljning på Södertuna Slott, svarade på det här omdömetSvarade 22 mars 2021

Hej,
Tack för er feedback.
Vad tråkigt att höra att ni inte var helt nöjda med er vistelse.
Hör gärna av er till mig direkt på helen.kihlman@kulturparlor.se då jag är intresserad av att mer utförligt få veta vad ni uppfattade inte fungerade bra.
Mvh Helen

Omdömet skrevs 22 februari 2021

Litet och charmigt slottshotell med väldigt fina och trevliga salonger och salar. Maten var alldeles fantastisk och vinpaketet passade superbra till, och man kan få en drink i den lilla baren efteråt. Om man skulle få önska något som grädde på moset skulle det vara att flyglarna med rummen inreddes med lite mer charm och i stil med huvudbyggnaden. Rekommenderar verkligen att boka Afternoon Tea också, en fantastisk buffé. Nästa gång blir det vin- och ostprovning i 1300-talsvalvet.

Datum för vistelsen: februari 2021
Tack henrikperala
Omdömet skrevs 1 januari 2021 från mobil enhet

Fint rum, det största enligt receptionisten. Ändå lyckades de inte tillgodose vårt behov av sängplats till våra tre barn (5, 2 & 2 år gamla). De tyckte att vi skulle lägga alla tre i bäddsoffa alt ha ett barn mellan oss.
Kanske hade fungerat i en annan familj men inte hos oss. Tur vi tog med våra två rese-spjälsängar.
När vi plockade ihop för att åka såg vi extrasängar under våra sängar...

God mat och dryck. Tråkigt att barnen fick gammal grynig glass och mamman kall mat.

I övrigt ett fint besök och jubilaren var nöjd, vilket var huvudsaken.

Datum för vistelsen: december 2020
Tack carolas2021