Omdömet skrevs 9 februari 2020

Det började med afternoon the, Utmärkt mycket trevlig kille som hälsade oss välkomna och förklarade upplägget. Allt var gott. Rummet med utsikt var mysigt fridfullt och mycket vacker utsikt över sjön. Vi utnyttjade inte spa avdelningen för det var så mycket folk. Promenerade runt omgivningarna, vackert och lätt att gå. Vi fick en fyrarättersmiddag och tog vinpaket till. Förrätter: den ena (kronärtskockan) var utmärkt och den andra( kaninravioli) var smaklös. Varmrätt: Kalv med palsternackspure och bakad lök. God ,men för mycket lök och för lite pure. Ost: friterad camembert m hjortron God. Efterrätt: God. Bra service. Vinerna ok.
Frukost: Det mesta var slut, men fylldes på så småningom. Äggröran kall, Det var gott,men personalen upplevdes som om de tyckte att det var ännu en tråkig dag på jobbet.
Utcheckning: snabb men ingen fråga om hur det var eller välkommen åter.

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack Susanne V
Omdömet skrevs 27 januari 2020 från mobil enhet

Övernattade i januari på detta mysiga slott.
Njöt av en fantastisk 4 rätters middag med vinpaket därtill. Maten var bland det godaste vi ätit.
Jättefina rum och mycket bra service och bemötande.
Underbar miljö både inne och ute.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack sanneh808
Omdömet skrevs 5 januari 2020 från mobil enhet

Söker du lugn, harmoni och nya upplevelser i en anrik kulturmiljö. Då kan jag varmt rekommendera Södertuna slott. Vi var där på min frus 60-års dag, åt gott, njöt av den vackra slottsbyggnaden och vandrade runt på härliga stigar över ängar, lövskog och stränder. Precis den avkoppling vi behövde. Vi fick visserligen vänta lite på den service vi efterfrågade men det hade att göra med att bemanningen dragits ner pga tillfälligt låg beläggning. För oss innebar det framför allt att vi kunde fira födelsedagen än mer ostört.

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack kjell_h_nyman
Omdömet skrevs 13 december 2019

I stort sett är vi nöjda och hade en bra helg, men förbättringspotential finns.
• Vid incheckningen talade tjejen först om att bad inte ingick i vårt paket. Men när jag stod på mig så kollade hon upp det, och såg att det faktiskt gjorde det.
• Vid afternoon tea var tallrikarna slut, vi frågade en kille efter fler, då kom han ut med 2 stycken. När vi hade tagit vår mat hade det fortfarande inte kommit fler tallrikar, kön var lång… Har de inte porslin så att det räcker?
• Efter afternoon tea gick vi för att bada i badtunnan. Det gick inte, den var proppfull. Vi satt och väntade vid poolbaren, men det var fullt hela tiden. Och i poolbaren fanns det ingen, så vi kunde inte få något att dricka medan vi väntade heller. Till slut kunde vi inte vänta längre eftersom vi hade bokad tid till middagen. Pratade med receptionen om detta när vi checkade ut - jag vet att det blir fullt när vi har fullbokat sa hon. Då får väl de se till att lösa detta! Vi har ju betalt för ”SPA-paketet” och vill då ha möjlighet att nyttja det. Skaffa fler eller större tunnor, tidsbokningssystem eller utöka öppettiden på badet, man kan ju bada senare på kvällen eller på morgonen. Det är INTE ok att sälja något som man inte kan utnyttja.
• Vid middagen fick vi tre menyer till vårt sällskap på nio personer. En minut efter att vi fått dem kom servitören för att ta upp beställningen. Jag bad då att vi skulle få några minuter extra för att hinna läsa menyn. När jag bad honom för tredje gången verkade han fatta och gick iväg för att återkomma 30 sekunder senare. Jag fick be honom om en minut till eftersom vi hade fått så få menyer och alla skulle hinna läsa. Då återkom han med en meny till. Sen försvann han. När vi hade väntat jättelänge utan att han synts till bad jag en annan servitris om att få beställa. –Jag ska säga till er servitör sa hon lite snorkigt (min upplevelse).
• Då kom han tillbaka och vi kunde beställa. Jag frågade vad det var för vin: -Det är det som rekommenderas, svarade han. Ja, men vad är det för typ av vin undrade jag? Ja, det är det som rekommenderas till maten var det enda svar vi fick. Hmmm, ja, då beställde vi en flaska att dela på. Sedan när han kom in och serverade vinet hällde han upp 2,5 glas, sen gick han och hämtade en flaska till och serverade de andra.
• Vi frågade också om vad det var för mat på barnmenyn, vilket han berättade. Och när sedan min dotter beställde barnmaten så förstod han inte vad hon menade. Hon var tvungen att förtydliga för honom att det var mat till barnet och den meny han just läst upp.
• Två i sällskapet beställde well-done, när de sen fick sin mat så var den inte det, vilket de då påpekade. Ja då hade de bara ställt ut maten lite huller om buller, och fick då börja byta tallrikar mellan oss.
• Därefter kom aldrig någon och frågade om maten smakade bra, om vi ville ha något mer, eller om vi ville ha något mer att dricka. När vi nästan ätit klart lyckades jag haffa vår servitör och frågade vad som hände med den andra flaskan vin. Då visade det sig att den flaska vi beställt, hade han löst genom att först servera en halv flaska ur en redan öppnad flaska och när den tog slut så hämtade han en ny och serverade den andra halvan ur den. Det var ju en annorlunda lösning!
• Nästa morgon vid frukosten var det samma upplevelse, porslinet tog slut, besticken tog slut, våffeljärnet var utslitet och fungerade knappt.
• I övrigt var personalen trevlig och hjälpsam
Lämnat feedback till hotellet - kompensation? Noop!

Rumstips: Rummet var ganska tråkigt, litet och definitivt ingen slottskänsla. Men det var fräscht och rent.
Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Ingridxxx
Omdömet skrevs 28 november 2019 från mobil enhet

Vi hade ett rent, fräscht och mysigt rum. Dessvärre funkade inte golvvärmen i badrummet, i övrigt nyrenoverat och fräscht.
Ventilationen lät dock oerhört mycket och ljud skickas lätt vidare genom ventkanalerna, så vi fick lyssna till grannarnas ”morgonvuxenjumpa”
Middagen var ok, förrätten var den bästa på vår 4-rätters meny, servitrisen var oerhört trevlig! Synd för Södertuna då hon var inlånad för kvällen från Gripsholm... Träffade en annan servitris som var väldigt kort, sur och otrevlig och som upplyste oss om att hon minsann slutade en kvart senare och behövde duka av, så det vore bra om vi gick ner.
Jaa, det finns ju många sätt att förmedla till en gäst att de behöver resa sig från bordet och gå vidare...
frukostbuffén var en sorglig historia, dåligt utbud, inget påfyllt och ost som man hyvlar?! Har aldrig varit med om att man får hyvla sin egen ost- oerhört ofräscht!
Relaxen och tunnan var rent och fräsch. Dock kan 95:- för en ipa och/eller en liten flaska vin vara något för dyrt. Annars ok.
Fint område, allt var rent och fräscht, och servitrisen från Gripsholm gjorde vår kväll!
Minns tyvärr inte vad hon hette men att hon tyckte om sitt jobb märktes!

Datum för vistelsen: november 2019
Tack KSM80