“Riktigt grekiskt i Amoopi”

Taverna Perama Maria
Rankad som nr 8 av 13 Restauranger i Amoopi
Kök: Grekiskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 4 juli 2018

Om ni vill ha riktigt grekiskt hemlagat i familjär atmosfär, ska ni gå till Marias, och hoppa över det mer turistiska Four Seasons och Esperida som ligger vägg i vägg.
Här blir du väl omhändertahen av Maria och hennes son, och maken som grillar och går runt och pratar med gästerna. Det mesta är egenproducerat, Lamm, fetaost, olivolja mm kanongott.Våran favorit under 2 veckor i Juni 2018..

Datum för besöket: juni 2018
Tack Eva-Maria

Omdömet skrevs 12 september 2017 från mobil enhet

Trots att ägarinnan Maria bjöd oss på sin egengjorda feta infann sig inte stämningen riktigt. Maken tog grillade lammkotletter och var jättenöjd.
PS fetaosten var vacker och mycket smakrik.

Datum för besöket: september 2017
Tack camilla235960
Omdömet skrevs 7 augusti 2017

Marias taverna är den bästa restaurangen i Ammopi!
Den drivs av Maria och hennes familj som är väldigt trevliga och omtänksamma gentemot sina gäster. Familjen har en egen gård med får, getter, höns bla samt en kryddträdgård. Maten är kommer från gården och är superb! Har en fantastisk egen gjord feta ost och fantastisk fava. Åt där ett flertal gånger under min vecka i Ammopi.

Datum för besöket: juli 2017
Tack 882amanda
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Familjeägd restaurang med egna får, getter, höns, mm. Föder upp egna lamm och gör egen getost. Supergod! Väldigt familjär och alla var jättetrevliga! Blev vår favoritrestaurang under våra två veckor på Ammoopi. Testa deras grekiska sallad med egenproducerad getost och deras lamm i ugn. Allt var gott!

Datum för besöket: juli 2017
2  Tack Susanne A
Omdömet skrevs 13 juni 2017 från mobil enhet

Trevligt par som driver detta. Egen uppfödda lamm, kocken plockar grönt i trädgården. Rekommenderas. Maten är god.

Datum för besöket: juni 2017
Tack bararber

Resenärer som tittade på Taverna Perama Maria tittade också på

Amoopi, Kárpathos

Besökt Taverna Perama Maria? Berätta vad du tyckte!