“Egengjord fetaost”

Kök: Grekiskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 12 september 2017 från mobil enhet

Trots att ägarinnan Maria bjöd oss på sin egengjorda feta infann sig inte stämningen riktigt. Maken tog grillade lammkotletter och var jättenöjd.
PS fetaosten var vacker och mycket smakrik.

Tack camilla235960

Omdömet skrevs 7 augusti 2017

Marias taverna är den bästa restaurangen i Ammopi!
Den drivs av Maria och hennes familj som är väldigt trevliga och omtänksamma gentemot sina gäster. Familjen har en egen gård med får, getter, höns bla samt en kryddträdgård. Maten är kommer från gården och är superb! Har en fantastisk egen gjord feta ost och fantastisk fava. Åt där ett flertal gånger under min vecka i Ammopi.

Tack 882amanda
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Familjeägd restaurang med egna får, getter, höns, mm. Föder upp egna lamm och gör egen getost. Supergod! Väldigt familjär och alla var jättetrevliga! Blev vår favoritrestaurang under våra två veckor på Ammoopi. Testa deras grekiska sallad med egenproducerad getost och deras lamm i ugn. Allt var gott!

2  Tack Susanne A
Omdömet skrevs 13 juni 2017 från mobil enhet

Trevligt par som driver detta. Egen uppfödda lamm, kocken plockar grönt i trädgården. Rekommenderas. Maten är god.

Tack bararber
Omdömet skrevs 4 januari 2017

Min andra gång på Karpathos Ammopi! Bodde på Aegean Village men kunde inte tänka mig äta någon annanstans än hos paret på Perama Maria. Maria är en fantastisk kvinna som vet hur man tar hand om sina kunder! Det känns att man äter hemma hos henne! Väldigt god mat! Stockholm!

3  Tack boranab2017

Resenärer som tittade på Taverna Perama Maria tittade också på

Besökt Taverna Perama Maria? Berätta vad du tyckte!